Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:30

MoniekJ is Pip alweer terecht? Ik snap dat je ongerust bent :(:)

Berdien heeft weer goede klushulpjes <3

Prairy wat kijkt ze enorm lief <3

Hier moet ik weer terug naar de creatieve tafel vrees ik.. Hoe bieden jullie water aan?
"Gewone" bakken is 1 waterballet, daar gaan ze heerlijk in douchen. Ik heb vanaf het begin al een waterfontein staan, behalve een beetje pootje dippen ging dat prima. Echter nemen ze nu de waterfontein met ruim 3 liter water mee op sleeptouw :roll: Dit gebeurt dagelijks, en daarbij gooien ze er ook een hoop water uit. Nu dus ook dagelijks weer een waterballet.
Zijn er creatievelingen die hier al een oplossing voor hebben verzonnen toevallig? Enige optie die wij nu zien is de waterfontein aan de muur verankeren maar dat is ook weer zo wat :=

In het verlengde van hierboven. momenteel zijn wij een nieuwe badkamer aan het uitzoeken, wat een drama joh :)) Kranen moeten draaikranen zijn, want met zo'n beugel/stang krijgen ze open. Zo'n mooie gootsteen afvoer? Moet vast zitten anders nemen ze die mee (ja dat gebeurt nog steeds dagelijks). Doucheputje? Moet verankerd zijn anders nemen ze die ook mee (ja dat gebeurt hier nu dus ook 6 keer per dag). Je moet die mensen bij de badkamerwinkels zien kijken als je al die eisen noemt _O-

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:36

Ik lees nog wel mee.

Ik heb een zware keramieke fontein van miaustore. Bij mij trokken zij steeds de deksel van de lichte fonteinen eraf. Deze is niet te verplaatsen

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:54

Met die 3 liter op sleeptouw := oeps.

Hier drinken ze het liefste uit de bak van de hond. Grote hond dus die staat heel hoog. Als kitten konden ze er nét bij :') ze hadden gewoon eigen bakjes staan maar wilde alleen uit deze drinken haha.

Afbeelding

Misschien is die er ook in één bak? En als je die hoog zet kunnen ze niet zo snel gaan mieteren er mee?

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:17

En de waterbak of fontein in een grote bak zetten met hoge rand? Bijvoorbeeld zo'n lekbak voor de wasmachine?
Weet alleen niet of het in het zicht staat want een mooie oplossing is dat niet.

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:24

caro29 schreef:
Ik lees nog wel mee.

Ik heb een zware keramieke fontein van miaustore. Bij mij trokken zij steeds de deksel van de lichte fonteinen eraf. Deze is niet te verplaatsen

Ik heb deze ook. Ik heb alleen gelukkig geen trekkers dus geen ervaring of hij blijft staan. Is wel een serieus zwaar ding.

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:03

In heb die ook van miaustore. Eleni vind het heerlijk om daar een waterballet mee te maken dus die staat op een die blad. Heb verder 2 bloemen fonteinen en een grote losse bak met water. Maar het liefste drinkt ze uit bad :')

Katten… mijn Kito en Zika waren ook zo’n draken met water. Kito is nu 12 en doet het al een paar jaar niet meer. Maar die kiepte met gemak die 3 liter bak om of hield gaatjes dicht zodat het fontein overstroomde….

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:19

Haha Xoranlover zo te horen moet ik die van Miaustore ook niet hebben _O- Ik was al bang dat ze die verschillende treden om zouden trekken. Zo te horen moet ik nog een paar jaar geduld hebben voordat ze ermee stoppen :')
Het is wel een familietrekje hoorde ik al :') Ik heb al diverse filmpjes gezien van broerlief die echt werkelijk iedere fontein vakkundig uit elkaar sloopt _O-

Nyaleti weet jij of zo'n staander ook wat gewicht zijdelings kan hebben? Ik ben bang dat ze daar met hun volle gewicht aan gaan hangen := Anders zou dat wellicht nog wel een optie zijn, dan is de rand te hoog om te spetteren.

Lestria ik heb de gewone bakjes al op een groot dienblad staan, dan trekt het iig niet direct de vloer in (ookal is dat gedeelte vloer wel water bestendig hoor). Een wasmachinebak zou nog wel een optie zijn als de rest niet werkt, dankjewel!

Mijn collega kwam net ook nog met een creatieve oplossing, hij vroeg waarom ik geen klittenband op het stukje vloer plak en onder de fontein. Dan kunnen ze iig niet meer slepen, maar kan ik hem zelf nog wel verplaatsen. Dat klittenband is ook best netjes weer van de vloer te verwijderen, dus wellicht wel een oplossing voor nu :) Nou hoop ik alleen dat ze dan niet in plaats van het slepen, de bovenkant er vanaf gaan slopen, maar goed dat zie ik dan wel weer :D

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:09

Nee dat zou niet werken. Ze krijgen hier ook bewust in de zomer op de tegels een zwembadje met een visje erin. Of andere speeltjes. Dan laten ze tenminste water in hun fontein :')

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:21

Hier laten de mannen hun drinkbakjes gelukkig goed staan. Op de momenten dat ze ze omver stuiven als ze door het huis denderen na :))

Mijn schoonmoeder heeft weer eens wat voor Cookie en Fudge meegegeven :+ M’n vriend wordt er horendol van, maar de boys zijn door het dolle heen :')

Afbeelding

Daarna heeft Fudge het geclaimd:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fudgieland {:}

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:06

MoniekJ is Pip alweer terecht? Is echt verschrikkelijk als je niet weet waar ze zijn :knuffel:

Hier haalde Aoi vroeger de bovenkant van de fontijn. Dat gaf ook altijd een enorm waterballet dus die heeft ook lang vastgetaped gestaan. Nu doet ze het gelukk8g niet meer *klopt af*

Hier wordt ik toch altijd weer vrolijk van de twee mannen. Ze zijn zo blij met elkaar. Toch een goede keuze geweest om Haru erbij te nemen als maatje voor Gin <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19607
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 22:48

Mag ik even tips vragen?

Ik weet dat ik een beetje ontrouw ben hier maar ik red het momenteel niet om alle volgtopics bij te posten (zelf ziek en fokseizoen is begonnen). Excuus daarvoor. Ik lees hier nog wel steeds mee.

Ik zit met het volgende.. ons kitten Chanel is inmiddels 10,5 weken en een heerlijke boef. Heel actief, speels en leuk, maar.. ik zie haar nog steeds geen vast voedsel eten. Ik heb mother&babycat brokjes, mousse en gewoon natvoer. De brokjes al geprobeerd te weken, geen succes. De mousse iets verdund, ook geen succes . Meerdere dagen achter elkaar een beetje ervan aan haar mondje gesmeerd zodat ze het afslikt en aan de smaak kan wennen, maar ze begon er alleen maar een hekel aan mij van te krijgen. Natvoer van moeders, snuffelt ze even aan en loopt erbij weg. Ik zag tot een week geleden mini poepjes in de kattenbak, maar die zie ik nu niet meer. Ze weegt nu 930 gram, dus aan de lichte kant. Wat kan ik nog meer doen om haar aan het eten te krijgen? Moeder laat haar nog steeds drinken.

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 22:53

Oei met 10 weken mag het wel ja.
Zijn ze al gecheckt door de dierenarts en heb je dat toen ook besproken?

Marcella

Berichten: 36777
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 22:55

Lastig zou denk ik langs de da gaan om uit te sluiten dat er geen problemen zijn.

Als ze geen natvoer of brokken eten zal aankomen lastig zijn. Meestal kom het echte gewicht erbij met natvoer en/of brokken.

Muronia

Berichten: 19607
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:02

Ik wou morgen even bellen met de da, ze moet haar eerste enting hebben maar ik heb liever dat ze dan wat meer weg te zetten heeft want daar kan ze wel wat min van worden. Nyaleti we hebben maar 1 kitten.

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:05

Heeft ze helemaal geen interesse in het eten van moeders? Eten geven na het spelen en dan bij moeder. Probeer verschillende soorten vlees. Hier gaan ze al rauw vlees eten met een week of 5. Ik voer moeder altijd bij de kittens en ja er zijn er die je in het begin moet helpen. Ik doe rauw voer met wat schesir en dan warm water erdoor. Dan ruikt het extra. Dan kitten op schoot en gewoon stukjes vlees in het bekje duwen. Dit volhouden tot ze het snappen.

Probeer anders eens wat andere merken. Vaak als ze zien eten gaan ze eten maar ze moeten leren dat er een tijd is voor eten en een tijd voor spelen. En echt een paar keer per dag volhouden. Dat kwartje moet vallen anders heb je dadelijk grotere problemen.

Muronia

Berichten: 19607
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:08

Nee helemaal niet, moeder heeft onbeperkt eten staan en is zelf ook niet zo'n makkelijke eter. Ik bel morgen sowieso even met de da voor overleg.

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:16

Al ander merk geprobeerd?
Misschien op fb even zoeken naar de groep fokkers voor elkaar daar zal misschien wel iemand tips hebben.

Ik zou me vooral zorgen maken dat het hele maagdarmstelstel nog niet is gewend aan vast voedsel.

Muronia

Berichten: 19607
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:25

Ik kreeg nog de tip om als tussenstap kattenmelk met wat bambix aan te maken. Naast dat ik sowieso morgen maar even ga bellen, probeer ik dat ook. Ander merk natvoer bedoel je? Ik heb verschillende smaken van hetzelfde merk geprobeerd tot nu toe. En de royal canin mousse.

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:28

Ja andere merken natvoer. Of haar apart nemen en dan proberen dat ze niet afgeleid wordt.
Ik hoor vaker dat kittens die mouse toch niet lekker vinden. Geen idee of het de structuur is of de smaak maar toevallig laatst een heel gesprek op facebook dat sommige kittens het echt smerig vinden.

Muronia

Berichten: 19607
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 11:30

De pap-tip was een gouden tip! Ze vindt het lekker <3


Nu hebben we een startpunt, hehe. Pak van mijn hart dit.

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:04

@Muronia Ben je er van bewust dat je er nu puur granen en suiker in duwt en dat je hiermee vrij weinig bereikt. Ga kijken of je vers vlees kunt geven week het in kattenmelk en dan geven. Ik ken een kitten die met 8 weken nog niet at die had toen al een groeiachterstand.

Ik zou echt beginnen met nat voer boeit niet wat vers, duur, goed minder goed vlees als je maar gaat mengen met kattenmelk en dat erin probeert te krijgen. Aan pap heeft ze niks en kun je problemen creëren.

Vers vlees pakken, heel klein beetje in de kattenmelk doen. Echt beginnen met een mini schepje vlees en veel melk en dan steeds meer vlees en steeds minder melk geven. Mengen mengen mengen dus met iets wat ze lekker vind.

Muronia

Berichten: 19607
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:09

Dat ben ik ook zeker van plan, maar ik denk dat we dit als opstapje daar naartoe kunnen gebruiken nu. Ze leert nu in ieder geval iets vasters te eten dan alleen melk drinken en daar wil ik dingetjes (vlees) doorheen gaan mengen en haar darmpjes leren nu wel vezels te verwerken. Ik heb er nu wel vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Even een dag of 2-3 zo doen 4x per dag en dan beginnen met wat mengen. Ik hou jullie op de hoogte.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:27

Is Pip alweer terecht?

Fijn dat kleine Chanel stapjes maakt met vast voedsel, Muronia!

Hahaha, Cookie en Fudge zijn toch ook wel een bijzonder stel met hun klus- en tent praktijken :')

Hier even afwezig geweest vanwege de drukte. Maar de rode meneertjes zijn nog onveranderd.

Victor is nog steeds een eikel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een boek gekocht zodat ik beter met hem kan omgaan
Afbeelding
Het bleek echter toch ergens anders over te gaan.

Gelukkig komen ze soms tot rust in een kartonnen doos
Afbeelding

Of de papieren tas van de sushi
Afbeelding

En het zijn de beste hulpjes als je het bed gaat opmaken :')
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:32

Aaahh daar zijn de rode mannen weer! Goed ze te zien, en ehm… ja. Goed dat er niets veranderd is? :')

Cookie zegt ook ‘hallooooo rode harige broeders’
Afbeelding

Vervolgens stopte Cookie.exe met werken :=
Afbeelding

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:33

_O- _O-