Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muppetmayo

Berichten: 3406
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:09

Gefeliciteerd Xoranlover! Je hebt gewoon een verjaardag cadeautje gehad <3 :')

Die Aoi := Haru gelukkig lekker knuffelen op de bank <3 Wat een aandachttrekker zo bij het raam, echt te schattig!

Druif wat fijn dat Pip weer is opgeknapt!

Tancreda wat fijn dat alles met de operatie goed is gegaan, is toch altijd weer spannend. Ik hoop dat hij snel weer een beetje rust heeft.

Berdien toch weer diarree in huis, gaat t nu weer beter?

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:56

xoranlover schreef:
Oh jeej wat een bende…

[ [url=m/8SGLvx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Komt deze dame net kei trots met een worm aan zetten. Ik heb geen idee hoe ze eraan komt want ze komen niet buiten maar ze kwam hem netjes brengen :')

Alvast een verjaardagscedautje voor je gebracht :=

Gefeliciteerd *\o/*

xoranlover

Berichten: 6653
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:58

Dank jullie wel.
@ druif jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Berdien

Berichten: 64578
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 12:09

Gefeliciteerd xoranlover, en jij ook nog gefeliciteerd Druif!

We hadden gisteren nog een klein ongelukkig momentje qua poep :+ maar overall gaat het echt beter. Wel lopen beide mannen met geknipte billen rond :')

Fudge heeft wat nieuws ontdekt, en dat is dat hij stofgezogen wil worden :roll: Dus als we de bank doen dan schuift hij zichzelf elke keer onder de stofzuiger :') Het is zo'n bijzonder kereltje :=

Marcella

Berichten: 36903
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:08

Gefeliciteerd xoranlover.

robinxfellow

Berichten: 817
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:48

Gefeliciteerd!!

<3
Afbeelding

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 21:13

Ik kom binnenvallen met een vraag. Iemand tips wat je kunt doen bij enorm veel haarverlies? Bailey verliest echt heel veel haar, ik borstel haar met regelmaat, stofzuig elke dag maar het is niet te harden. Iemand hier ervaring mee?

Gefeliciteerd btw! Y)(^)

xoranlover

Berichten: 6653
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:16

xPareltje schreef:
Ik kom binnenvallen met een vraag. Iemand tips wat je kunt doen bij enorm veel haarverlies? Bailey verliest echt heel veel haar, ik borstel haar met regelmaat, stofzuig elke dag maar het is niet te harden. Iemand hier ervaring mee?

Gefeliciteerd btw! Y)(^)


Dank jullie wel

Jij hebt een Brit toch?
Ik zou aanraden naar een trimsalon te gaan. (Wel een kat vriendelijke die zonder verdoving werkt) en je kat goed te laten ontwollen. Vooral niet te veel zelf kammen. Hoe stom ook maar kammen doet ruien. We hebben afgelopen maandag een brit op de trimtafel gehad waar echt enorm veel ondervacht uit kwam. Leek op het oog mee te vallen maar bleef maar haren verliezen. Na een goede trimbeurt heb je dan nog een paar dagen last van haren maar daarna valt het weer reuze mee.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 23:01

xoranlover schreef:
xPareltje schreef:
Ik kom binnenvallen met een vraag. Iemand tips wat je kunt doen bij enorm veel haarverlies? Bailey verliest echt heel veel haar, ik borstel haar met regelmaat, stofzuig elke dag maar het is niet te harden. Iemand hier ervaring mee?

Gefeliciteerd btw! Y)(^)


Dank jullie wel

Jij hebt een Brit toch?
Ik zou aanraden naar een trimsalon te gaan. (Wel een kat vriendelijke die zonder verdoving werkt) en je kat goed te laten ontwollen. Vooral niet te veel zelf kammen. Hoe stom ook maar kammen doet ruien. We hebben afgelopen maandag een brit op de trimtafel gehad waar echt enorm veel ondervacht uit kwam. Leek op het oog mee te vallen maar bleef maar haren verliezen. Na een goede trimbeurt heb je dan nog een paar dagen last van haren maar daarna valt het weer reuze mee.


Ik heb inderdaad een brit. Daar heb ik zelf inderdaad nog nooit aan gedacht maar ze verliest echt gigantisch veel haar dus misschien is dat een goeie tip. Heb je eventueel tips qua trimsalon? Ik woon zelf in midden-Limburg.

Prairy
Berichten: 9209
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 23:04


xoranlover

Berichten: 6653
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 23:14

Wij zitten in Haelen.

Kan morgen wel even overleggen met mijn vriendin want ze gaat bijna met verlof of we nog plaats hebben mocht je willen?

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 00:54

Als je dat eens zou willen navragen zou ik dat heel fijn vinden, want dat is wel kortbij. :)

Tancreda4

Berichten: 24146
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:05

Begraven jullie katten ook hun eten of is dat alleen bij katten die in t wild hebben geleefd? Flap krijgt nu blik voer en geweekte brokken maar hij laat best wat staan. En als een nette kat betaamd wilt hij het dan verstoppen.... alleen nu heeft hij mijn trui er over heen geklauwd. Niet heel blij mee :))

Onze vorige boerderij kat deed dit ook met grote prooien. Konijnen, waterhoentjes. Dan lag er weer een bergje in 1 van mn stallen en had hij weer iets onder t vlas verstopt om later weer verder te eten :=

Marcella

Berichten: 36903
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:21

Alexia is ook van eten wat ze niet meer hoeft moet begraven worden. Ook als een van de andere katten aan het eten is.

xoranlover

Berichten: 6653
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:16

Doen ze hier allemaal behalve de zwerver, die doet het niet.

muppetmayo

Berichten: 3406
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:28

Haha Berdien lijkt me ideaal zo'n kat die stofgezogen wil worden! Scheelt enorm in haren denk ik :j Deden die van mij dat maar :')

Hier probeert Dolce ook altijd alles te begraven. Donya eet gewoon heel snel alles op zodat er niks begraven hoeft te worden :')

Hier weer last van typisch kattengedrag. Dolce blieft de Animonda carni natvoer niet, dus mevrouw krijgt iets anders. Totdat het in het bakje van Donya zit, dan drukt ze haar hoofd bij Donya in het bakje, want lekker natvoer :roll: Totdat ik het in haar bakje doe natuurlijk, want dan probeer ik haar op zijn minst te vergiftigen 8)7

Druif_01

Berichten: 8861
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:27

Hier doen ze niet aan begraven, Pip doet wel aan graven, bij de voerbak van Woezel, want hij heeft nog brokjes en zij niet meer. Helaas voor haar gaat hij niet open :D

Afbeelding

muppetmayo

Berichten: 3406
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:35

Ahhh dat witte puntje aan haar staart <3
Houdt Pip het bij graven bij de Surefeed Druif? Hier gooit Donya echt letterlijk met de Surefeed van Dolce als er nog voer in zit. Dat ding vliegt dagelijks de hele kamer door := Het wordt gelukkig al wel iets minder dan eerst omdat het nog steeds niet loont. Maar ze is een volhouder en geeft niet snel op.

Tancreda4

Berichten: 24146
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:39

Agos, zo dichtbij en toch zo ver weg := Mijne heeft een voerautomaat en hij probeert wel eens de deksel eraf te halen. Gelukkig lukt dat nooit :))

Druif_01

Berichten: 8861
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:51

Dat witte puntje is heel handig als ik haar ‘s avonds, in het donker, in de tuin zoek, maar ik verdenk haar ervan dat ze dat puntje soms expres verstopt zodat ik haar niet zie, gewoon om te kloten :roll: haha gelukkig graaft ze alleen, het is natuurlijk wel een diva hè, die beheerst zich (althans, tot op heden). Overigens, ze heeft ooit 1x de deksel eraf gekregen bij Woezel, maar dat was voordat ik wist dat je die deksels kon blokkeren hahaha!

Eerder hadden ze ook nog een hengelbak staan, maar sinds haar blaasontsteking staat ze op speciaal voer én op dieet, dus helaas voor Pip even zonder hengelen.

ryukapple

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:16

Haha heb dan geen surefeed maar wel bakken met timer voor in de middag of voor als ik weg ben.
Maar na de voerbeurt gat Aoi daar zo tegen aan beuken dat of de stekker uit het stopcontact werd getrokken of dat hij van de verhoging werden gegooid dus die staan vast met dubbelzijdig tape :+

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 00:02

Ik kom ook even binnenvallen met een vraag (als dat mag)

1 van mijn katers (2 jaar oud, exotic shorthair) plast sinds een week voor de bak ipv erin. Hij gaat met 3 poten in de bak staan en 1 poot erbuiten, om vervolgens te gaan plassen.

Ik heb (al sinds hij kitten is) een Petlux litter robot, word gebruikt door 2 katers, en 2 x per week word de zak vervangen en 1x per week uitgesopt.

De bak ruikt niet anders dan anders (schoon dus), is niet verplaatst, geen ander grit, er is niet veranderd in zijn omgeving of ritme, en hij gedraagt zich verder ook niet anders.

Iemand een tip om zijn laatste pootje ook in de bak te krijgen zodat meneer weer in de bak zijn behoefte doet?

Hier nog even een foto van de dader, keihard spinnend op m’n schoot:

Afbeelding

Jullie begrijpen vast wel dat ik hier niet boos op kan worden. :D
Ik heb voor de zekerheid nu een puppy plas deken voor en onder de bak gelegd.

Nyaleti

Berichten: 6339
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 00:40

Haha arme Pip :+ so close yet so far.

Njiloj, bij afwijkend plas gedrag zou ik altijd even een plasje op vangen en laten nakijken bij de dierenarts. Kan vaak zonder consult wel als je telefonisch overlegd. Bij blaasproblemen echt better safe than sorry, zeker bij katers.

Sowieso zou ik 2 bakken plaatsen. 3 is eigenlijk de aanbeveling bij 2 katten. Dus je hebt al veel geluk dat het zo lang goed gaat op een bak :D

Ik weet niet wat voor automaat dit is en wat ie precies doet maar is hij niet gaan rond draaien / reinigen met de kat er in? Dat hij gewoon enorm geschrokken is? Dat lees ik ook nog wel eens.

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:13

Tot mijn grote verdriet is er een van mijn kittens terug gekomen. Het ging niet bij de nieuwe baasjes. Dit lag niet aan het kitten.

Ik heb dit nog nooit mee gemaakt dat een kitten terug kwam. Ik heb geen moment getwijfeld om hem terug te nemen. Maar ik weet nu niet goed wat ik nu het beste kan doen.

Ik heb er eentje van het nest aangehouden, een vrouwtje. Deze kater kan niet blijven. Ik ben benieuwd wat jullie advies is hoe je dit aanpakt. Hij is nu 4 dagen terug. Super lief, sociaal, speelt en slaapt met z’n zusje. Het is alsof hij nooit weg is geweest.

Hoelang tot “rust” laten komen al voor op zoek te gaan naar een nieuw baasje? Hij is bijna 5 maanden.

Knap en nieuwsgierig is hij wel. Het is een blue point ragdoll.

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36903
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:36

Zou nu al wel advertentie maken, maar rustig de tijd nemen om nieuwe baas te zoeken. Maar hoelang is een beetje afhankelijk van hoe de kater en of die trauma heeft.