Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 16:39

Zal wel lekker warm zijn.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:00

Zo schattig als katten samen slapen! We hebben dat maar weinig gehad, wel altijd meerdere katten. Alleen een moeder en zoon lagen altijd zo lief bij (of op) elkaar.

Hoe gaat t met Pip Druif?


KirstenHorse schreef:
Ik kom weer even inbreken, want ik vind dat toch lastig met gecombineerd voeren. Ik kan nergens informatie vinden hoeveel je dan mag geven? Ze mogen zoveel gram brokjes per dag, moet je daar dan het aantal gram van het natvoer van af trekken? Die van ons zijn nu sowieso pas 4 maanden en delen op zondagavond 1 zakje natvoer en verder de hele week kitten brokjes. Maar we willen wel graag gecombineerd voeren als ze ouder worden.


Ik heb het soort van proberen uit te rekenen met informatie van d'r site catmondeo (of zoiets). Toen ik meer nat ging geven ben ik idd verminderde in brokken. Mijne krijg per dag 2x ongeveer 50 gram blikvoer, en ongeveer 50 gram droge brokken. Ik weeg hem regelmatig, om te kijken of ik moet verminderen of vermeerderen. Was een enorm puzzel de juiste brokken, blik en hoeveelheden te vinden. Maar nu lijkt hij al een tijd stabiel.

Helaas heeft hij wel tandproblemen dus maandag moet hij voor behandeling. Ik begreep dat nat voer juist niet goed js voor de tanden, klopt dat?? Zo blijft het een puzzel... natvoer zodat hij niet te dik wordt, maar als dat niet oké voor z'n gebit is, is dat ook niet fijn....

Ik ben iig al enorm zenuwachtig voor maandag... dood eng zo'n narcose met z'n hart aandoening, maar de tandjes moeten echt worden gedaan...

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 15:47

Nee droogvoer is niet goed voor de tanden. Vlees en dan vooral vlees waar ze echt op moeten kauwen en waar pezen en spiervlees in zitten. Droogvoer zit spul in dat de brok “plakkerig” maakt en daardoor kunnen ze het persen. Die plakkerigheid komt als ze kauwen op de tanden en kiezen terecht. Daar krijg je tandsteen van en dat zorgt voor problemen. Vooral brokken die groot zijn (en dus aangeraden worden bij tandproblemem) zijn niet goed omdat ze daarop moeten kauwen. De dames die carnibest krijgen hier hebben ook mooie witte tandjes en geen rood tandvlees. Kito eet blikvoer en heeft daar meer last van.


Gisteren is Nishi gecastreerd.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik denk dat ik mijn kat verkeer in elkaar hen gezet…


Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:23

Ik lees af en toe nog mee hoor :o

Tancreda spannend zo'n narcose hè. Komt goed :(:) succes maandag!
Orozyme bucco fresh werkt goed om tandplak te voorkomen (en dat vormt uiteindelijk tandsteen). Wel mee beginnen na het reinigen en niet wachten tot er weer tandplak of tandsteen zit, dan doet het niet meer zoveel. Een potje is helaas wel duur maar je doet er echt heel erg lang mee.
Als het tenminste om tandsteen gaat, of heeft hij andere gebitsproblemen?

Xoran, volgens mij heeft ze er niks onder geleden :D
Zij is fok poes geweest toch? Halen ze dan ook direct de baarmoeder er mee uit of ook gewoon alleen de eierstokken?

-
De prulletjes hier mogen langzaam aan meer naar buiten. Ik blijf wel bij ze (lekker 2 uur buiten staan :+ ) omdat we geen afgesloten tuin hebben. Straks mogen ze met een Tracker op pad. Tractive besteld maar valt helaas echt tegen dus ze moeten nog even geduld hebben tot ze echt op pad mogen.

Karel heeft z'n nieuwe roeping ontdekt: die heeft elke boom die we hebben al een keer gehad :')

Afbeelding

ryukapple

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:27

Hier krijgen de katten regelmatig iets van een konijnenoor of een kittenpoot of ander kouwspul voor de tandjes.

Had de katten weer gewogen maar Aoi is ook weer echt te zwaar geworden dus die moet weer op rantsoen. Maar die is echt gestoord rond eten en jat alles dus is soms wat lastig :=

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:36

@nyaleti ja ze heeft 2 nestjes gehad. In principe alleen de eierstokken maar ze controleren de baarmoeder. Op het moment dat de baarmoeder er afwijkend uitziet halen ze die er ook uit. Bij haar zaten er minimale afwijkingen op dus ze hebben die voor de zekerheid eruit gehaald. Ze heeft natuurlijk ook de pil gehad en dat kan uiteindelijk allemaal invloed hebben op het ontwikkelen van mamatumoren. Maar ze doet het prima. Ben heel blij met deze dierenarts. Alleen de buik is minimaal geschoren en onderhuids gehecht dus verder ook geen geschoren nek of poot. Ik ben helemaal happy.

Eefsel2109

Berichten: 1111
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:24

Ik had perongeluk dit topic ontstipt #)

We hadden gisteren feest, want Figaro is gisteren 1 geworden! Y)(^)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:32

Yeah gefeliciteerd!

Heeft ie ook een cadeautje gekregen?

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:32

Ah ja. Vroeg me of ze het misschien uit voorzorg doen bij fokpoezen maar ook dan kijken ze dus per kat :)

Waarom maakt een geschoren pootje voor jou uit? Hebben zij ook zo'n lastige vacht dat het nooit terug groeit oid? Of staat het gewoon net wat onhandig verwoord? :P Hebben ze haar zo een infuusje gestoken of gewoon in de bil geprikt?

Gefeliciteerd Figaro! Wat een lekker ding is het toch!

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:48

Ja ze kijken echt per kat hoe het eruit ziet.

Nou normaal maakt me dat niet zoveel uit maar Nishi is nogal een wondjes pikker. Die blijft krabben en haren terug groeien jeukt. Dus de kans dat ze dan weer wondjes maakt is groter. Vandaar dat het voor mij nu wel uit maakt.

Ze heeft een infuus gehad ik heb alleen geen idee waar. Normaal gewoon via de poot.

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:12

Logisch :j is vaak ook zo geïrriteerd. En kort scheren en alcohol erop én bloedprikken.. Hopelijk blijft ze op haar buikje er vanaf!

Misschien hebben ze het wel in het voorpootje gedaan maar gewoon goed nat gemaakt met alcohol. Dan wil het nog wel eens lukken om het zo raak te prikken zonder scheren.
Sorry ik ben gewoon nieuwsgierig hoe ze het overal doen :') zelfs voor zo'n standaard operatie zijn er nu nog tig manieren.

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:16

Ja dat waarschijnlijk. Ze scheren nauwelijks bij ons. Maar veel katten die daar komen gaan ook mee naar show en dan kun je natuurlijk niet een geschoren poot of nek hebben. Medefokker die heeft een dierenarts die werk graaag groot. Die scheert mega veel af… maar alle bloedtesten doen ze hier zonder te scheren.

Oh joh vragen staat vrij hoor. Als ik het weet geef ik daar graag antwoord op.

robinxfellow

Berichten: 814
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:45

Gefeliciteerd met Figaro! Wat een knapperd <3

Van de week was een handdoek op de grond gevallen en Moos had het meteen toegeëigend:

Afbeelding
:+
Afbeelding

En nog ff kroelen:

Afbeelding

En die grote ogen haha! Ik vind hem zo schattig met grote ogen maar daarna komen vaak de Zoomies
Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:15

Xoran oh dus juist droog voer is minder goed? Bedankt voor je uitleg. Hij krijgt qua natvoer Animonda Carny.

Ahos, groggy Nishi :(:)

Nyaleti bedankt voor de tip. Ik weet niet of tandplak het euvel is. Z'n onder voortanden zijn er allemaal uit gevallen, boven ook 1tje en momenteel zit er nog een op de schopstoel. De kiezen leken ook aan getast, mogelijk dat ze oplossen had de da het over maar dat moet maandag blijken uit foto's etc. Hij gaat onder aangepaste narcose en ook reiniging gebeurd door een dierenarts ivm z'n hart probleem, mar toch knijp ik m. Hij heeft nu eenmaal meer risico. Heb ook gezegt, doe wat je moet doen, mij niet bellen tussendoor want dat is weer extra minuten onder zeil :=

Onder heeft 1 het vol gehouden. Boven rechter (voor ons zicht) kleine tandje is nu rood en zit los. Links is die al verdwenen

Afbeelding

Wat een leuke foto, blije poezel aan het buiten spelen <3 Slim om een tracker te bestellen!

Eefsel gefeliciteerd met Figaro!

Whaha Roxin ik hou van zoomies oogjes <3 :):)

ryukapple

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:47

Er stonden mensen voor het raam voor de carnevalsoptocht. Haru vond dat al hun aandacht voor hem moest zijn :+


Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:38

Haha die Haru :') ‘Hallooooo de echte praal zit hier hoor! :wave:

Hoe gaat het nu met Nishi? Herstel volgens verwachtingen?

Knappe Moos!

Hier hebben de mannen vooral genoten van het feit dat wij ziek waren :+ Zo gezellig dat er steeds iemand op de bank of in bed lag.

Vanochtend had Cookie diarree -O- Eerste keer kon ik het nog wel schoonmaken zonder water, tweede keer werd het toch de douche :(:) En Cookie haaaaaaat de douche :=

Gelukkig was hij het vanavond weer vergeten en kwam hij lief zijn prooi brengen :D
Afbeelding

Verder had met name Fudge het héééél zwaar..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook dit is dagelijkse kost. Elke dag is Cookie even de sjaak als Fudgie zijn ehm… lovin’ lovin’ <<) moet uiten.
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:21

@berdien jou stel haha nooit saai, enne gaylove? :oo

Nishi gaat goed, ze heeft vooral veel knuffels nodig (vooral van mij)
Afbeelding
Afbeelding

Ik was Lanah kwijt…
Afbeelding

En mijn oudje <3
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:45

Terechte knuffels voor Nishi :j

Ja best wel mannelijke liefde hier := Hij maakt soms ook echt van die bewegingen. Heb het opgezocht, schijnt wel vaker te gebeuren tussen katers. Cookie vindt het prima dus ik laat ze maar :))

ryukapple

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:13

@berdien haha haru wilde echt heel graag gezien worden zat zelfs te miauwen :+

Haha die van jouw vinden elkaar in iedergevalerg leuk := hopelijk se diaree wel weer over.

Fijn dat het goed met haar gaat xoran

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:33

Flap heeft de tandenoperatie gelukkig goed doorstaan! Wel echt flink van de leg geweest. Gisteren rond 18 uur naar huis gehaald en raakte hij volledig in paniek net t moment van vrijlaten. En hij heeft tot half 1 snachts onrustig rond gelopen. Zo sneu. Wel goed gegeten. En nu de komende tijd weer een trauma.... zodra ik een tas pak of m'n jas kruipt hij weg. Elke keer als we naar de dierenarts zijn geweest, zo ontzettend sneu... ga m weer wat zylkene geven, had ik eerder moeten doen maar wist vrijdag pas dat hij maandag moest en toen helemaal niet meer aan gedacht :o

ryukapple

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:30

Fijn dat het goed gaat met Flap. Hopelijk snel weer wat minder gestrest.

Haru begon deze valentijnsavond als een charmante heer.
Afbeelding

Maar al snel was dat charmante er wel af. Moest natuurlijk even laten zien dat hij echt niet zo klein was hoor :+
Afbeelding

Aoi was helaas wat minder lief geweest toen ik aan het werk was. :')
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:12

Oh jeej wat een bende…

Afbeelding
Komt deze dame net kei trots met een worm aan zetten. Ik heb geen idee hoe ze eraan komt want ze komen niet buiten maar ze kwam hem netjes brengen :')

Emj_23
Berichten: 1213
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:46

Oh wat apart, waar heeft ze die dan gevonden? Maar haar zus is ook een regenwormen-vanger toevallig. Hebben mijn andere katten nog nooit gedaan maar die gekke aby heeft al genoeg regenwormen voor een heel regenwoud gevangen.
En proficiat met je verjaardag!

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:58

Oh, wat grappig te lezen dat ik niet de enige wormenvanger heb. Hier ook een hele actieve, maar die haalt ze wel uit de tuin. Wel bijzonder dat zij niet buiten komt, maar wel eens heeft kunnen bemachtigen? :=

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ruykapple, wat een bende :=

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:00

Xoran gefeliciteerd met je verjaardag! Fijn dat Nishi weer opgeknapt is.

Berdien, ik vind jouw katten echt geweldig! Haha wat een heerlijk stel!

Arme Flap, maar gelukkig nu weer lekker thuis!

Aoi is denk ik gewoon tegen voedselverspilling! En wil zeker weten dat er niet zomaar iets wordt weggegooid!

Hier is Pip gelukkig weer helemaal opgeknapt. Ik moet deze week nog wel opnieuw urine inleveren, maar geen idee nog hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, nu ze geen blaasontsteking meer heeft gaat ze ook nog maar weinig…