Inmiddels sinds eind oktober verhuist. Ben ik al aardig gewend hier en loop ik met regelmatig in het bos wat op vijf minuten van mijn huis zit.
Het bos is niet heel groot, maar voor mij groot genoeg om er een paar keer per week met de camera naar toe te gaan.
Ook bij de verzorg pony's en mijn eigen pony is er genoeg te beleven! Zoals Steenuiltjes, Kievitten, Scholeksters, noem maar op.
Foto's zijn niet allemaal perfect. Bij mij gaat het voornamelijk ook om de spontaniteit van de ontmoeting. Gewoon wandelen en zien wat ik tegen kom. Dat is voor mij het leukste.
Ik ben het type fotograaf wat niet naar fotohutten gaat, maar ook zeker niet uren gaat wachten tot een vogel zich ineens laat zien. Ik houd echt van de spontaniteit van de ontmoetingen. Daar kan ik een verhaal mee vertellen en mensen mee nemen in de ontmoeting

Foto's staan niet op volgorde van de ontmoetingen.
Geniet!
Te beginnen met deze prachtige Buizerd die ik in het bos tegen kwam. Buizerds staan er om bekend direct weg te vliegen wanneer je ze ziet, maar deze was zo lief om toch te blijven zitten voor mij.
Een foto met zijn goede oog. Zijn andere oog zag er behoorlijk ontstoken uit, maar hij doet alles nog. Zag er goed uit en het belangrijkste is dat hij niet tegen een boom aan knalde toen hij opgegeven moment in rust weg vloog:
1.

2. Ook kwam ik deze mooie Zwartkop in het bos tegen.

3. Hazen hebben we ook genoeg in de omgeving. Deze Haas kwam van de week ook op mij af rennen om vervolgens vlak voor de camera eens rustig een Zonnebloem op te eten.

4. Elk jaar hebben we Kievitten in de omgeving. Zo ook dit jaar. Ik had ze al wel gehoord en op een ander plekje gezien, maar nog niet in ons eigen weiland. Gisteren met naar huis fietsen had ik geluk! Wilde net weg fietsen toen ik bij de koeien in de wei een Kievit zag lopen. Direct mijn kans gegrepen om er toch nog snel wat foto's van te maken. Wilde al heel lang een mooie close up foto hebben van een Kievit. Elke keer zaten ze echt net te ver weg of vlogen hoog in de lucht. Tot gisteren.

5. De Steenuiltjes kunnen uiteraard niet ontbreken! De hele winter had ik ze niet gezien, maar gelukkig zie ik ze sinds Februari weer met wat regelmaat. Inmiddels weet ik dat ze ook al een ei hebben en daar zullen er hopelijk nu weer wat meer bij gekomen zijn. Duimen draaien al hard dat we straks gezonde jonge Steenuiltjes hebben!
Het dak is trouwens onze vaste ontmoetingsplek.

6. Gisteren kwam ik tot mijn grote verbazing ook de Appelvink tegen. Nu blijken Appelvinken niet heel makkelijk te spotten zijn, maar terwijl ik in het bos wandelde zag ik een vogeltje op een tak landen. Mijn camera richt ik er dan altijd op en in eerste instantie dacht ik dat het om een gewone Vink ging tot ik eens beter keek en zag dat het om de Appelvink ging! Dan is het heel moeilijk om rustig te blijven hihi. Want je kan geloven dat ik behoorlijk enthousiast was!

7. Voor de bokkers die bang zijn voor muizen. Even door scrollen naar de volgende foto. Dit muisje trof ik ineens in de tuin aan vorige week. Was de eerste keer en daarna ook niet meer gezien, maar wel onwijs leuk om ze toch eens op de foto te zetten. Roofvogels genoeg in de omgeving dus bang voor een muizenplaag ben ik niet.

8. In het bos hebben we ook Gaaien. Meestal zijn ze vrij schuw en vliegen ze direct weg, maar deze was zo lief om even te blijven zitten en te poseren!

9. En wanneer ik de Tjiftjaf hoor dan kan ik gewoon niet anders dan even stil staan, luisteren en hopen dat ik hem spot. Met geluk! Een paar seconden zat die stil voor die weer verder hupste. Deze foto is dan weer bij mijn pony op het erf/in de tuin gemaakt.

10. Ook kwam ik een hele poos terug deze mooie Koperwiek in het bos tegen. Ook weer tot mijn grote verbazing. Zag hem ineens op het einde van mijn wandeling rustig op een tak zitten.

11. En als je ooit een vogeltje heel mooi hoort fluiten dan is de kans groot dat het de Heggenmus is! Sta dan zeker even stil om te luisteren want zijn zang is prachtig. Deze Heggenmus deed zijn naam trouwens eer aan. Die zat het een prachtig concert te geven vanaf een heg.
Foto is gemaakt bij verzorgpony's van mij.

12. De Boomklever in zijn bekende houding. Hoor je in het bos een soort alarm af gaan dan zit de kans er dik in dat je de Boomklever hoort. Er kan een flink geluid uit dit kleine vogeltje komen!

13. Ook de Zanglijster laat zich zo af en toe zien in het bos. Vaak aan het begin of het eind van de wandeling. Ik weet inmiddels een beetje waar hij zit.

14. Deze Pimpelmees in eigen tuin wilde even laten zien hoe stoer hij wel niet was. Dat terwijl ik juist een schattige foto van hem wilde maken.

15. En natuurlijk niet te vergeten: De Patrijzen! Patrijzen zijn vrij zeldzaam, maar ik heb het geluk dat mijn pony in hun omgeving staat en regelmatig de eer heb om ze te mogen zien. Dit was zo'n moment dat de een wel op de foto wilde, maar de ander daar toch echt geen zin in had! Dit leuke koppeltje zie ik elke week toch wel een paar keer. Locatie houd ik uiteraard vanzelfsprekend voor mijzelf. Dit uit bescherming voor de Patrijzen zelf.

Dit was een kleine greep uit de geweldige dieren die we hier in de omgeving hebben. Elke keer weer verbaasd het mij hoeveel er te zien is. Ik geniet er dan ook oprecht van. Leer elke dag weer bij.
Zo heb ik vandaag ook nog de Gekraagde Roodstaart mogen zien. Begin van het jaar Staartmezen mogen ontmoeten en nog wel meer prachtige vogels. Ook de Torenvalken zijn er nog steeds, maar die laten zich niet altijd elke dag op de foto zetten.
We zijn nog niet eens halverwege en nu al is de collectie foto's van vogels al aardig uitgebreid met nieuwe soorten die ik nog niet eerder op de foto had gezet!
Echt ontzettend gaaf om elke keer weer bijzondere ontmoetingen met de wilde dieren en vogels te hebben.