Soms brengt het leven je per toeval op mooie plekken.
Deze maand heb ik in wat tijd door gebracht in Duitsland in verband met familie omstandigheden.
Familie van mij heeft in de afgelopen jaren wat schapen en een geit 'gered' uit barre omstandigheden en zorgt hier nu met hart en ziel voor. Vorig jaar dachten ze een goede plek voor deze dieren te hebben gevonden, maar helaas bleek het tegendeel waar. Door een ongeluk is hier een dier overleden.
In de zoektocht naar een betere plek voor de dieren, stuitte ze op Gut Rosenhof, de klassieke dressuurstal van Anja Beran.
Hier mochten ze hun dieren gratis en voor niets stallen,

Ik ben een paar keer mee geweest en kon mijn ogen niet geloven, wat een fantastische plek!
Naast prachtige, correct getrainde paarden, zijn er nog veel meer dieren op het terrein.
Vrijwel al deze dieren zijn via de dierenbescherming hier terecht gekomen, en worden door Anja en haar team verzorgt.
Financieel gebeurt dit via de stichting van Anja, die losstaat van het paarden gedeelte.
Tijd voor wat plaatjes voor de beeldvorming! We beginnen met het paarden gedeelte, want daar kon dit paardenmeisje toch echt niet om heen

De prachtige rijhal
Ik heb hier ook een training mogen zien als toeschouwer, maar gezien er momenteel met online content geld wordt verdient vanwege corona, heb ik hier uiteraard geen foto's van gemaakt.

Een van de stalgebouwen

Geen saaie rechte objecten hier! Elke stal heeft een uitloop naar buiten.

De paarden staan helaas grotendeels alleen, dit ivm de [***] want er wordt zo goed als alleen met hengsten gewerkt. Gelukkig is er wel ruimte voor neus-neus contact en werd er vollop gespeeld met de hoofden.

De schaapjes van mijn familie. Hun weiland loopt tot de bomen die je in de achtergrond ziet.

Ze waren erg nieuwsgierig

En komen graag knuffelen

Dit is een groepje oude paarden wat hun weiland deelt met twee geiten. Ze hebben een heerlijk grote uitloopstal met onbeperkt hooi, en een weiland waar menig Nederlands paard jaloers op zou zijn. Drie van deze paarden komen van een circus en mogen hun pensioen hier houden. De vierde is nog niet zo oud maar kan niet meer bereden worden en staat daarom hier.
Voor zover ik het heb begrepen, wordt ieder paard wat nog gereden kan worden, bereden om hem in goede conditie te houden. Ook daarna blijft het paard op deze stal en zal nooit zomaar worden afgedankt.

Grappige dieren!

Raad het dier

Bambi's

De grote baas!
In mijn beleving had ik veel meer foto's, maar die heb ik alleen mentaal geschoten zo te zien

Er zijn namelijk ook nog kippen/vogels, konijnen, katten, varkens en hangbuikzwijntjes en andere geiten op het terrein waar Gut Rosenhof de zorg voor draagt.
Ik vond het een prachtige plek waar met veel liefde voor de dieren gezorgd wordt. Hopelijk mag ik snel weer die kant op!
Zelf ben ik natuurlijk sponsor van de schaapjes en geit van mijn familie.
Echter staat de stichting voor de andere dieren ook te springen om sponsors. Door Corona zijn er nu geen evenementen, normaal werden we daar ook giften gegenereerd voor het verzorgen van de dieren.