Doei lieve Lucas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Doei lieve Lucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 21:33

Vlak voor kerst werd er bij ons aangebeld. Of de kat in de boom aan de overkant van ons was. Nu hebben wij geen katten, maar we konden het beestje ook niet laten zitten. Aangezien wij in het buitengebied wonen hadden we hem vrijgelaten zodat hij zijn weg naar zijn eigen huisje wel kon vinden.

Dat ging even anders dan gepland, want meneer ging bij ons in de tuin zitten en ging niet meer weg. De volgende ochtend hebben we hem dus toch maar binnen gehaald. Ik bedoel, dit snoetje kan je ook eigenlijk niet weigeren <3
Afbeelding

We hebben hem naar de dierenarts gebracht, maar hij had geen chip. Ook Amivedi en Facebook brachten ons niet in contact met een eigenaar. Daarom hebben we besloten hem zelf te houden en werd hij omgedoopt tot Lucas. We hebben hem direct laten castreren en chippen, volgens de dierenarts was hij nog jong. Waarschijnlijk tussen de 1 á 2 jaar oud.

Afbeelding

Alhoewel ik geen katten mens ben zat Lucas vrij snel in mijn hart. Wat een schat van een beest, af en toe was het net een hond.
Zo zat hij al voor het raam te wachten als ik thuis kwam van mijn werk.
Afbeelding

En hij kon niet wachten tot ik op de bank ging zitten. Dan klom hij steevast direct op schoot om te knuffelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij kwam me buiten ook geregeld even helpen met bijvoorbeeld het uitmesten van de paddocks.

Afbeelding

8 maart 2021 kwam hij echter niet meer thuis. We hebben hem nog gezocht en geroepen, maar hij kwam niet. We dachten dat hij zich verstopt had omdat er allerlei tractoren op het erf reden die dag. Maar ook de volgende ochtend was hij nog niet terecht. En aangezien hij altijd gezellig mee liep maakte ik me flink ongerust. Ik besloot op Amivedi te kijken en vond daar een kat die qua signalement voldeed aan die van mij, maar er stond geen foto. Ik heb ze gebeld en daar kwam mijn grootste angst uit. Lucas is in de avond van 8 maart aangereden en heeft dit helaas niet overleefd. Ik heb hem vandaag opgehaald en begraven. Gezien zijn verwondingen was hij waarschijnlijk op slag dood en heeft hij niet geleden.

Mijn lieve Lucas, nog maar zo kort in ons leven, maar wat heb je onze harten gestolen. We hadden alleen nog zoveel meer jaren moeten hebben. Je was een bijzonder dier, zo dankbaar, zo lief. Je was al echt mijn maatje. Wat mis ik je kleine lijfje op mijn schoot en de kopjes die je me altijd gaf. Ik zal je nooit vergeten ;(

Afbeelding

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Doei lieve Lucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:36

Och wat verdrietig ;(
Heel veel sterkte met dit verlies :(:)
Hij heeft wel een prachtige tijd gehad bij jullie :knuffel:

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:37

Ooh wat erg :( veel sterkte met het verlies van je kleine maatje :knuffel: Y;(
Je hebt hem een pracht leven gegeven, herinner je dat maar!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Doei lieve Lucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:41

Zo, da's balen dat Lucas maar zo kort in je leven kon zijn. Vooral omdat hij duidelijk voor jou gekozen had, en jij na enig spartelen ook voor hem. In je hart blijft hij wel langer zitten, maar ja, da's toch niet zo tastbaar. Sterkte met het verlies.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:43

Ach jeetje wat een ontzettend verdrietig verhaal.

Heel veel sterkte met dit verlies.

Wat super dat hij zoveel liefde heeft gekend!

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Doei lieve Lucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:46

Hé bah! Wat verdrietig. Een mooi katje is van je heen gegaan.

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:47

Ach wat sneu. Zo'n lot uit de loterij. Maar gelukkig heeft hij er waarschijnlijk niets van mee gekregen. Sterkte.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:54

Super dat hij bij jou mocht wonen.
Jammer dat het maar voor zo kort was. Y;( Sterkte

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:58

Ach wat ontzettend verdrietig :(:)

Hopelijk bied het je wat troost dat je hem nog een hele leuke en fijne tijd hebt kunnen geven.

Veel sterkte met dit verlies