Puppies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:54

Nikass schreef:
fannetje schreef:
Nikas, volgens mij zijn het juist degene die over het fokbeleid vallen, degen die van het positief benaderen zijn en niet van de correcties. Voor mij geldt dat iig wel. Ik ben niet anti kruising, maar wel van testen van ouders en positief opvoeden. Dus ik denk dat je dat niet goed gelezen hebt.


Excuus als ik dat verkeerd heb gelezen, misschien ook een beetje ingevuld nav bekend uit andere topics.
Ik vind het in elk geval heel raar dat pups al worden gecorrigeerd voor ze überhaupt iets aangeleerd hebben.


Het ligt er maar net aan wat je onder corrigeren verstaat. Begrenzen zul je toch echt nodig hebben om ze wat te leren. Eerst laten gaan en dan afleren is veel moeilijker dan wanneer je je pup direct weghoudt uit een bepaalde ruimte of bij dingen zoals een vogelkooi.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:11

Maar dan leer je een pup hoe hij ergens mee om moet gaan toch? Geen ruk in zijn nek, geen plantenspuit of wat voor ellende dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:38

Nikass schreef:
Maar dan leer je een pup hoe hij ergens mee om moet gaan toch? Geen ruk in zijn nek, geen plantenspuit of wat voor ellende dan ook.


Dat is dus precies wat wij hier doen met die lijn. Er wordt niet gerukt, er wordt hier rustig de lijn gepakt en op die manier roep je de pup bij je en door de lijn vast te houden kan pup niet dichter bij de plek komen waar ik hem niet wil hebben.
Ik kan er ook niks aan doen dat anderen invullen dat de pup weggerukt wordt |o

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:00

Wat zijn ze leuk geworden de pups. En ieder zijn manier van opvoeden, helemaal goed toch