Onze Savannah katten weer eens op de foto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Onze Savannah katten weer eens op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 16:48

Na een Hele leuke foto date met een vriendin waar we haar cavia's op de foto hebben gezet kreeg ik aardig wat kriebels om het ook nog weer eens met onze katten te proberen. Binnen foto's maken is niet echt mijn ding maar ik ben erg blij verrast met het resultaat. Zodoende wilde ik ze ook graag met jullie delen.

Sommige kennen het trio al maar ik stel ze eerst nog eventjes voor.

Wij hebben 2 Savannah katten. We begonnen met 1 Savannah (Shiro) en Origan onze htk kat. Maar toen shiro wat ouder werd merkten wij dat hij een speelmaatje met zijn energie level best wel miste. Zo is eht idee gekomen om een 3e kat erbij te nemen en toen dat balletje begon te rollen zijn we meteen voor een poesje gegaan waar we mee willen gaan fokken. We zijn onwijs blij met de fokker waar Sierra vandaan komt en met haar hulp en advies.

Genoeg gepraat, tijd voor de foto's. Kijk en geniet van onze Savannahs <3

Shiro, 2 jarige gecastreerde F6 Savannah kater met de prachtige kleur Mink.
1 <3 <3 Ik ben zoo verliefd op deze foto <3 <3
Afbeelding
2 Eens iets heel anders dan "normaal" maar vond het wel wat hebben
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding

Sierra, 1jarige F4 Savannah poes, zij gaat deze of volgende zomer haar 1e nestje krijgen.
8
Afbeelding
9 Sierra is een echte Princes (koningin in wording) en oefent haar delegerende en misprijzende blikken regelmatig :P
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13 We kunnen niet altijd charmant op de foto :Y)
Afbeelding
14 Close-up van haar prachtige oog <3 <3
Afbeelding
15
https://boktimg.nl/img/m/tYTyGa.jpg
16 Shiro en sierra samen <3
https://boktimg.nl/img/m/HvIFVU.jpg

Origan, huis-tuin-keuken kater van 2,5 jaar
17 Origan houd niet van poseren, van hem leuke foto's maken is een grote uitdaging. Maar deze foto is hij wel echt 100% Origan <3
Afbeelding
18
https://boktimg.nl/img/m/xCG3MZ.jpg
19
https://boktimg.nl/img/m/3kU9ep.jpg

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:27

Wat een mooi topic dit. Ik geniet zeer van je mooie poezen!!

fardoe

Re: Onze Savannah katten weer eens op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:10

Goed dat je het in het andere topic gemeld hebt Liesjuh anders had ik de foto’s nooit gezien. Wel de prachtige foto op je whats app <3 en die staat hier ook in het topic.
Mooie foto’s, vind vooral de foto’s van Shiro heel mooi, hij heeft zo’n lieve zachte uitstraling.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:38

Wat een prachtige katten. Hele mooie uitstraling hebben ze. Hihihi, moest even lachen bij de uitdrukking van de kat op foto 9 :D .

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 21:52

Dankje! Jaa die foto is ook wel echt mijn favoriet <3

Shiro heeft inderdaad een onwijs zacht karakter :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:59

Wauw die eerste foto! Die zou ik echt inlijsten als ik jou was :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 15:08

Dankje! Ben dat al heel hard aan het overwegen inderdaad :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:41

Mooi. Wat voor gradatie kater wil je gaan gebruiken? Zo mooi om dat verschil te zien. De F6 heeft meer bengaal look en de F4 zie je meer cerval nog in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:43

Zo mooi! <3 Ik ben niet zo van de katten, maar deze (samen met Abessijnen) vind ik echt fantastisch!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:58

Prachtige katten! Had net wat mooier geweest om de oogjes even schoon te maken :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:08

Hele mooie katten, ik ben al een poosje aan het kijken naar een Bengaal of Savannah kitten, omdat mijn roodharige htk poesje duidelijk een vriendinnetje mist, die woont nu bij mijn ouders omdat die juist liever op zich zelf was.
Misschien heb je nog wat tips of weetjes? Heb nu een F6 Mink Savannah op het oog met inderdaad ook eventueel voor de toekomst een nestje, maar vind het zo ontzettend spannend. Kittens kopen lijkt wel helemaal booming momenteel (zal wel door corona komen) en wil wel echt iemand die het voor de liefhebberij doet en niet het geld.
Poesje dat ik nu heb heb ik per toeval als zwerfkat gevonden en onze andere kat is een abbesijn, ook heel mooi, maar mijn oog valt toch op de bengaal of savannah :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 16:25

De F6 heeft juist voor zijn generatie hele mooie spots, de bengaal heeft rozetten :P Zijn oren zijn zijn "minste" puntje.
de F4 is vooral nog erg smal, Als zij wat ouder is zal zij ook nog uit zwaren, dat zij meer serval lijkt komt denk ik door haar mooi gevormde kopje en mega oren <3 <3

Voor welke kater we precies zullen gaan weten we nog niet echt. Hier in Frankrijk zijn er echt maar heel weinig. 1 daarvan is kwa bouw erg mooi maar heeft meer rozetten dan spots, Sierra haar spots zijn super maar rozetten wil je niet zien bij de savannah. De kater zal een F5 of hoger zijn omdat katers tot f5 onvruchtbaar zijn.
Waarschijnlijk zal haar date een Nederlandse kater worden, kan ik mooi meteen een weekje bij mijn ouders vertoeven :D

Escada, mee eens met het oogje van Shiro.

Fealynn, Het belangrijkste met de savannah met kittens is een goede fokker. Ik had voor Sierra bijna ergens anders een kat gekocht ook met oog op fokken maar ben heel blij dat ik dat niet gedaan heb want als fokker waren zij niet goed bezig met het ras en de poes had ook weinig echt goede rastypische trekjes. Je mag mij altijd een pb sturen, ben stiekem wel erg benieuwd naar de mink kitten die je op het oog hebt. Verder als tip, zorg dat je veel met ze speelt. Ze zijn een stukje actiever dan de gemiddelde htk kat. Shiro heeft een mega will to please, hij vind het super leuk om trucjes te leren en kan op commando zitten en poot hij leeft helemaal op van stem beloningen. Springen kunnen ze beide ook goed maar hoe meer je shiro prijst voor een hoge sprong hoe hoger de volgende is :P Sierra is nog veeel slimmer, zij snapte na 1x al het commando zit en poot. Sierra vind het ook onwijs leuk om aan een tuigje mee buiten te lopen. Zo loop ik hier vaker met haar een blokje samen met de hond.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:55

Ze zijn zo knap <3 hele bijzondere katten!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:21

Citaat:
Fealynn, Het belangrijkste met de savannah met kittens is een goede fokker. Ik had voor Sierra bijna ergens anders een kat gekocht ook met oog op fokken maar ben heel blij dat ik dat niet gedaan heb want als fokker waren zij niet goed bezig met het ras en de poes had ook weinig echt goede rastypische trekjes. Je mag mij altijd een pb sturen, ben stiekem wel erg benieuwd naar de mink kitten die je op het oog hebt. Verder als tip, zorg dat je veel met ze speelt. Ze zijn een stukje actiever dan de gemiddelde htk kat. Shiro heeft een mega will to please, hij vind het super leuk om trucjes te leren en kan op commando zitten en poot hij leeft helemaal op van stem beloningen. Springen kunnen ze beide ook goed maar hoe meer je shiro prijst voor een hoge sprong hoe hoger de volgende is :P Sierra is nog veeel slimmer, zij snapte na 1x al het commando zit en poot. Sierra vind het ook onwijs leuk om aan een tuigje mee buiten te lopen. Zo loop ik hier vaker met haar een blokje samen met de hond.

Ja juist die energie en intelligentie vind ik zo mooi. Onze abbesijn is prachtig en lief, echt een van de liefste katten die ik ken, maar heel "relaxed" en ik hou wel van wat meer pit om het zo maar even te noemen. Het zwerfpoesje dat ik destijds gevonden heb heeft zo'n heerlijk karakter, inderdaad apporteren, zitten, liggen en rollen op commando, we doen elke dag spelletjes wat ze na 4 jaar nog altijd spannend en leuk vind, zoals verstoppertje :') en ze kletst de oren van je hoofd, maar als ze moe is kan ze ook heerlijk bij je op de bank of op schoot liggen en knuffelen, super fijn.
Ik ga je even een pb sturen met de link van de kitten waar het om gaat. Later zal ik uitgebreider reageren, nu lekker naar bed. :z