Hij/zij is recent teruggekomen uit het Noorden. Iedere winter overwintert hij bij ons op de paardenwei. Hij is gek op onze pony Aladdin. Hij zit altijd dicht bij hem in de buurt.
Aladdin walst lekker door de wei: de muizen omhoog stampend

Opvallend is dat de moeder Buizerd van dit jaar achtergebleven is met een van haar kinderen van deze zomer en niet met de rest naar het zuiden is vertrokken. Het jong zag er de laatste tijd niet fit uit. Ik weet niet of het zo werkt, maar feit is dat ze allebei nog hier zijn. Het jong oogt gelukkig weer wat fitter.
Het leidt wel tot een hoop schreeuwen tussen de zomer buizerd en de winter buizerd. Maar tot een confrontatie heeft het nog niet geleid.

Foto van de jonge buizerd van dit jaar

Als ik me omdraai, kijk ik recht in de ogen van "onze" ransuil Sniper, die de nieuwe buizerd verdekt opgesteld in de coniferen in de gaten houdt. Normaal zit hij altijd in de loofbomen, maar nu de blaadjes van de bomen vallen, verhuist hij weer naar de coniferen.

Zoek plaatje: Sniper zit goed gecamoufleerd. Maar hij zit in het midden uitgekaderd. Boven in oog en snavel, onderin in het midden zijn klauwen.
Veel mensen zien geen uilen overdag, maar ze zijn er echt.
They are watching ons.