We wisten Uiteraard van te voren dat er ook haantjes uit zouden komen en ook al een aantal plekjes bij liefhebbers geregeld van te voren.
Heel fijn want je raakt er moeilijk vanaf verder.
En dat is jammer, want ook haantjes zijn hartstikke leuk! En omdat te laten zien stel jullie graag voor aan Howie.
Hij is een cochin kriel haantje die nu bijna 20 weken is en dus bijna volwassen.
Op zijn favo plekje in de capuchon van mijn hoody.

En hij is alles wat je kan wensen van een ‘huis’dier. Lief, super aanhankelijk, lekker zacht en pluizig. Maar ook makkelijk in de omgang en lekker zelfstandig. Hij hoeft niet uitgelaten te worden, gaat ‘s avonds zelf netjes op stok. Scharrelt zelf (een deel van) zijn kostje bij elkaar. Ideaal toch?
(En je hebt geen wekker meer nodig!)
Hier is hij 3 dagen oud en wist ik nog niet of hij een haan of hen zou zijn.

Hier is hij bijna 2 weken

Steeds als ik in het hok kwam en iets pakte of neerzette sprong hij spontaan op mijn hand en rende dan over mijn arm naar mijn schouder om daar lekker te gaan zitten.

Heel gezellig zo.
En als baby moet je veel slapen natuurlijk en wat is nou lekkerder dan op schoot?

Ze mochten inmiddels los in de tuin lopen en met het mooie weer staat de achterdeur open dus meneer scharrelde spontaan naar binnen om vervolgens op het bankje van de honden in slaap te vallen.

Maar meestal liep hij Zo rond

Helaas was hij niet zindelijk en naar mate hij groeide, groeide ook zijn poepjes... vandaar de handdoek!

Voor de duidelijkheid, hij is een beetje ons huishaantje maar hij woont toch echt gewoon in het kippenhok met Pluis de andere kuikens en onze andere kippen.

Kleine Howie wordt groot en inmiddels is wel duidelijk dat hij toch écht een haantje is.

Lekker aan het scharrelen

Howie deelt mee in de feestvreugde. Ivm corona weinig verjaardagsvisite maar Howie was er wel bij! Zijn ‘taart’ bestaat uit naturel kwark met nootjes en verse frambozen. Deze foto is de enige met een intacte taart en een schone Howie.

Lekker slapen
Boven in het midden zit mama Pluis. Howie op de stok daar onder in het midden en daarnaast zijn broertje Chiquita die nog een nieuw baasje zoekt!
Ik heb zo bizar veel foto’s. Als er interesse is wil ik er best meer delen. Laat maar weten