De eerste Imani kittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 11:05

Haha een wc rol :')

Nishi is verzot op kattenveertjes dus die werd helemaal hyper toen ik een pakketje uitpakte afgelopen week.

Afbeelding

Die oogjes gingen opeens :wow: VEERTJES!!! Haha

The_Cat

Berichten: 7288
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:16

Oke dat heb ik nog nooit gezien zo'n veertjes. Ik zou het eens willen testen, maar ik denk dat mijn seniors er niet echt meer warm van worden :')

xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 11:43

The_Cat schreef:
Oke dat heb ik nog nooit gezien zo'n veertjes. Ik zou het eens willen testen, maar ik denk dat mijn seniors er niet echt meer warm van worden :')

Mijn 9 jarige is er net zo gek mee ;)

The_Cat

Berichten: 7288
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:51

En waar kan je die halen? :D

xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 11:56

Kattenveertjes.nl
En als ze er niks mee doen wil ik ze best overnemen :)

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:03

Ja werkt dat een beetje, breken daar geen stukjes van af als ze al te fanatiek er op knauwen...?

Hier zijn voor beide kitties de knisperballetjes echt favoriet :=

xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 12:08

Nishi sleept ze overal mee naar toe en kito bijt er best hard op maar ze hebben er nog geen kapot gekregen.

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:09

Klinkt goed +:)+ Je hebt ook van die gekke dingen zag ik, die je een beetje in kunt drukken en dan wegspringen, dat vind ik ook van die maffe dingen :)

xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 12:14

Die ken ik volgens mij niet?

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:01

Oh ze hebben ze daar ook op de site zag ik, Bonks ofzo? Die je weg kan schieten :)

xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 14:42

Onder leiding van ons fotomodel en mama Nishi
Afbeelding
Afbeelding

Hebben alle kittens weer even hun beste beentje voorgezet.

Mag ik jullie voorstellen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lanah blijft bij ons wonen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:54

Oohhhh ik ben verliefd!!! Wat een schatjes! :D Gefeliciteerd!

Ik zou ze zo willen meenemen. :D Gelukkig heb ik hier een halve Abessijn rondlopen <3 , maar hij is erg territoriaal en duldt geen andere katten helaas waardoor hij een redelijke gebruiksaanwijzing heeft. Qua karakter beschrijf je hem verder zo goed! Wil altijd bij je in de buurt zijn en ik noem hem ook vaak eerder hond dan kat, al is hij wel heel chagrijnig als ik weg ben geweest waar een hond je toch vooral blij begroet. -O-

Blijf vooral foto's delen om verder te kunnen wegzwijmelen!

The_Cat

Berichten: 7288
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:58

Wat een lieverds! ze lijken ook een beetje veranderd

xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 15:02

Stumper_ schreef:
Oohhhh ik ben verliefd!!! Wat een schatjes! :D Gefeliciteerd!

Ik zou ze zo willen meenemen. :D Gelukkig heb ik hier een halve Abessijn rondlopen <3 , maar hij is erg territoriaal en duldt geen andere katten helaas waardoor hij een redelijke gebruiksaanwijzing heeft. Qua karakter beschrijf je hem verder zo goed! Wil altijd bij je in de buurt zijn en ik noem hem ook vaak eerder hond dan kat, al is hij wel heel chagrijnig als ik weg ben geweest waar een hond je toch vooral blij begroet. -O-

Blijf vooral foto's delen om verder te kunnen wegzwijmelen!


Met wat is hij gekruist als ik vragen mag? En ja dat chagrijnig als je weg bent geweest ken ik wel. Nishi wil altijd heel graag mee.

Ik zal foto's blijven delen.

The_Cat schreef:
Wat een lieverds! ze lijken ook een beetje veranderd

Ja de oogjes gaan open. En ze komen een beetje in verhouding, ze kunnen hun kopjes steeds beter dragen en gaan echt lopen in plaats van het kruipen.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:25

Natuurlijk mag je dat vragen! Hij is gekruist met een Bengaal, ik heb hem door omstandigheden overgenomen van een vriendin. Ziet eruit als een Abessijn maar met wat vlekjes op poten en buik, en hij heeft wel een Bengalenkop.

Ik ben heel benieuwd hoe de kleuren zich verder uiten als de kittens wat groter worden!

xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 15:31

Oh dat is apart. Heb je een foto? Wel leuk dat je zoveel herkend van een Aby erin.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:12

Even voor het idee een zitfoto en eentje waarop zijn vlekjes te zien zijn. Vlekjes op de buik zijn moeilijk te fotograferen, de streepjes op zijn staart (soms vergeet ik dat een gewone Abessijn ze niet heeft :')) en poten vind ik heel leuk om te zien.
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:16

Dat is ook geen straf om die op je bank tegen te komen :+:

xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 16:44

Wat een gave kat. Heel bijzondere kruising. Zou die keuze zelf niet maken maar hij is wel echt heel goed gelukt.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:30

Haha, ik vind hem ook echt prachtig! Qua uiterlijk vind ik hem mooier dan de Abessijn door zijn patroontje en kop die standaard wat minder chagrijnig kijkt. :P Zijn karakter is ook fantastisch met zijn aanhankelijkheid en het is ook echt een schootkat. Springt elk kastje in wanneer je een deur open doet, en maakt deurklinken open als hij ergens niet bij mag (maar als de buitendeur nét niet ver genoeg open staat om makkelijk doorheen te lopen, moeten wij de deur natuurlijk wel voor hem openmaken). Verhuizing maakt hem ook niet uit, hij bindt zich meer aan mensen dan aan het huis (ook al schrok ik me dood toen hij op dag 2 van een verhuizing al ontsnapte, maar een uur later kwam hij binnen alsof we er al jaren woonden :') ).

Nadeel is dus het territoriale, wat voor mijn gevoel meer past bij de Bengaal (maar ik kan het mis hebben), en dat enorm aanhankelijke en territoriale is ergens een lastige combinatie met dat ik fulltime werk, want eigenlijk zou hij ergens alle aandacht voor zich moeten hebben. Vroeger mocht hij ook vrij naar buiten en dat vindt hij geweldig, maar hij loopt bij ieder huis naar binnen en daardoor waren buren op zijn zachtst gezegd minder blij. Nu is de tuin afgeschermd en daar heeft hij zich naar geschikt, maar de hele buurt weet wel hoe hij klinkt als er een andere kat langs de tuin loopt. O:) Ik had hem het liefste met een vriendje gezien zodat hij wat meer energie kwijt kan naast spelen met ons maar dat zit er dus echt niet in, helaas. Ben allang blij dat hij de laatste jaren weer stabiel en rustig is, ondanks dat zijn territorium kleiner is geworden (maar in ieder geval wel helemaal van hem is). Hij is zeker niet perfect, maar ik ben wel stapelgek op hem. <3
Zijn broertje is daarentegen ontzettend makkelijk en dom. :+

Maargoed, van wat ik begrepen heb was hij niet per se een goed doordachte kruising. Dus ik ga maar weer ontopic, ik ben blij dat jij veel moeite steekt in het kiezen van een kater die goed past en dat beide ouders alle benodigde gezondheidstests met goede uitslag hebben doorstaan. :j

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:33

pmarena schreef:
Ja werkt dat een beetje, breken daar geen stukjes van af als ze al te fanatiek er op knauwen...?

Hier zijn voor beide kitties de knisperballetjes echt favoriet :=


Ze zijn echt hufter proof! Als je erop gaat staan kun je ze ook weer heel makkelijk terug in model krijgen :D

xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 17:47

Druif_01 schreef:
pmarena schreef:
Ja werkt dat een beetje, breken daar geen stukjes van af als ze al te fanatiek er op knauwen...?

Hier zijn voor beide kitties de knisperballetjes echt favoriet :=


Ze zijn echt hufter proof! Als je erop gaat staan kun je ze ook weer heel makkelijk terug in model krijgen :D


Haha ervaring mee :')

Dat heb ik nog niet gehad. Ze verdwijnen hier of een mandje in of onder de bank. Als ze dan weer op zoek gaan vis ik ze onder de bank uit.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:49

hier verdwijnen ze onder kasten of pedalenbakken (orgels) en die vind ik pas terug als ik ga verhuizen..... Ik ben overgegaan op groter speelgoed, een prop papier van een A4-tje is hier populair......

xoranlover

Berichten: 6602
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: De eerste Imani kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 17:54

Papier wordt hier versnipperd ben ik niet zo fan van. Ook kartonnen dozen die moeten kapot! Kito heeft die tik. Geen idee waarom maar Nishi doet dat na (off course)

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:05

Stumper_ schreef:
Natuurlijk mag je dat vragen! Hij is gekruist met een Bengaal, ik heb hem door omstandigheden overgenomen van een vriendin. Ziet eruit als een Abessijn maar met wat vlekjes op poten en buik, en hij heeft wel een Bengalenkop.

Ik ben heel benieuwd hoe de kleuren zich verder uiten als de kittens wat groter worden!

Wat grappig! Ik heb een 1/2 Abessijn 1/4 Bengaal 1/4 Main Coon. Een vriendin van mij heeft zijn broer uit hetzelfde nest (dezelfde kruising dus). Bijgaand twee foto‘s:

Mijn Flip
Afbeelding

Zijn broer Abel
Afbeelding

xoranlover schreef:
Wat een gave kat. Heel bijzondere kruising. Zou die keuze zelf niet maken maar hij is wel echt heel goed gelukt.

Waarom niet?