Mijn 'tweede kans gezin'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Mijn 'tweede kans gezin'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 17:30

Een tijdje geleden heb ik een fotoshoot gekregen van mijn tante. Super lief en vooral heel erg mooi geworden!

Ik woon in een oud boerderijtje en heb mijn paarden aan huis. Naast deze paarden heb ik ook een prachtig stel honden, 'mijn gezin'.
Het zijn allemaal herplaats honden, een aantal uit het asiel en een aantal van mensen overgenomen. Een paar jaar geleden zijn wij begonnen met het nemen van herplaatsers, 'tweede kans honden' noemen we ze. Toen ik op mezelf ging wonen en behoorlijk achteraf heb ik besloten er een hond bij te nemen maar al gauw is het een beetje uit de hand gelopen ;)
Maar voorlopig hebben we meer dan voldoende honden! Het is zo een leuke en gezellige roedel waar ik iedere dag van geniet.

Afbeelding

Deze kanjer hebben wij nu 1,5 jaar en kwam bij ons omdat hij anders ingeslapen moest worden ivm zijn gedrag. Hij gromde en wilde niet aangeraakt worden. De oude eigenaren waren bang dat hij een keer zou gaan bijten en wisten zich geen raad meer.
Ik was destijds opzoek naar een rottweiler en via de stichting rottweiler NL werd ik benaderd of wij deze hond een plek konden geven in het gezin. Hier hebben we even over na gedacht omdat ze duidelijk was over zijn gedrag. Toen besloten dat er voor ons maar 2 dingen die belangrijk zijn en dat is dat de hond gecastreerd is en sociaal is naar andere honden en zij kon ons garanderen dat hij dat 100% was.
Dus een kennismaking gepland en zoals gezegd was hij enorm sociaal! Lief en speels naar de andere honden en helemaal niet brutaal.
De eerste dagen was hij bang van ons en eigenlijk van alles wat met mensen te maken had. Tot de dag van vandaag kan ik hem nog steeds niet op zijn rug of buik aaien maar hij geniet des te meer van knuffels rondom zijn hoofd (als hij maar kan zien wat wij doen is alles mogelijk). Hij is altijd vrolijk en blij en geniet van het vrije leven.

Afbeelding

Deze knappe dikkerd hebben wij ook overgenomen van een gezin. Hij wordt dit jaar 2 en we hebben hem sinds vorige jaar. Wij hebben altijd labradors gehad dus na het overlijden van onze vorige wilde we er weer graag een bij. Grootse knuffelkont ever.

Afbeelding

Onze chihuahua collectie. Jaaaaaren geleden door mijn zus aangestoken met het chihuahua virus. Deze 2 kanjers wonen sinds een paar maanden bij ons, komen uit hetzelfde gezin en werden wegens privé redenen herplaatst. We waren eigenlijk op zoek naar één extra chihuahua maar konden dit stel niet laten staan.

Afbeelding

Afbeelding

Deze chihuahua heeft de bijnaam 'het monster' want eerlijk, hij is ook echt een monster! Ik kwam hem tegen via een asiel op Facebook en toen ik contact zocht met dat asiel kreeg ik direct te horen dat het een gemeen hondje was. Hij beet. Ik kreeg het nummer van de vrouw waar hij tijdelijk zat en zij gaf ook direct aan dat hij beet en eigenlijk onhandelbaar was. Het was eigenlijk de bedoeling dat hij het hondje van mijn vader zou worden want na het overlijden van onze oude chihuahua en de kinderen het huis uit is het wel zo fijn een hondje te hebben. Eenmaal daar aan gekomen konden wij hem inderdaad niet aaien maar toch mee naar huis genomen want hij zag er echt heel zielig uit.
In de auto gromde hij al de hele boel bij elkaar :') en eenmaal thuis veranderde hij in het grootste monster ever. Hij heeft ons verschillende keren gebeten maar na 2 maanden was hij mijn vaders beste vriend. Na 4 maanden begon hij mij ook te accepteren en sinds 2 maanden kan mijn zus hem ook aaien.
Ondertussen is het de prins van het hele stel geworden, hij is dol op mijn vader en gelukkig ook dol op mij en wij zijn dol op hem! We kunnen uren met hem knuffelen en hij zal nooit meer gemeen doen. Andere mensen adviseren wij wel hem niet te aaien aangezien hij nog steeds zelf bepaald wie hem wel of niet aan mag raken :')

Afbeelding

En dan mijn knappe kind. Mijn aller eerste eigen hondje. Ik wilde heel graag een middelhoog hondje die lekker met mij mee op pad kan. In het asiel vond ik hem en ik was gelijk verliefd. En hij op mij <3 Thuis het liefste hondje op aarde, met de wandeling loopt hij het liefst alleen te struinen en kijkt hij niet meer op of om.
Zoals hij hier op deze foto ligt zo ligt hij altijd naast de bak als ik aan het rijden ben.

Afbeelding

Tot slot de trouwste hond van het stel. Mijn kanjer, mijn bescherm engel, mijn volger, mijn alles!
Helaas gaat het al een tijd niet zo goed met hem en proberen wij hem met de dierenarts te ondersteunen om toch nog fijn rond te kunnen huppelen. Maar de tijd is aangebroken en we laten hem deze week gaan.
Wij hebben hem een aantal jaar geleden uit het asiel gehaald en we kunnen ons geen trouwere hond wensen. Altijd aan onze zijde en zo waakzaam en betrouwbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Alle foto's zijn gemaakt door ByJeem fotografie en ik ben er ontzettend blij mee!

Goof

Re: Mijn 'tweede kans gezin'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:34

Wat een prachtig stel!
Leuk ook om 2e-handsjes een kans te geven en te zien opbloeien.
Wij hebben ook 2 2e-handsjes nu, ook een bruine lab en een langharige chihuahua. Vooral de lab vleek een behoorlijk project, maar die is zo enorm opgebloeid en veranderd, superleuk om te zien.

Wat verdrietig dat je komende week afscheid moet nemen, heel veel sterkte.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:35

Mooie roedel heb je!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:38

Wat prachtig zo bij elkaar :)
Ik vraag me iets af, is het ook zo dat de roedel ervoor zorgt dat bijvoorbeeld "monster" zich uiteindelijk ook gaat gedragen? Dat ze merken dat ze goed terecht zijn gekomen oid? Of doen jullie opvoedkundig ook heel veel?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:47

Prachtig stel! <3

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:54

Wat een mooi stel bij elkaar <3 Veel sterkte komende week!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:22

Prachtige roedel en wat schrijf je mooi over ze. Heel veel sterkte komende week.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:25

Wat een mooi gezin ! <3

Verdrietig dat je afscheid moet nemen van je mechelse vriendje ;(
Maar hij heeft in elk geval nog gouden jaren bij jullie gehad zo te lezen. Dat neemt niemand hem meer af.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:31

Die eerste foto is heel erg leuk!
Wat fijn dat de honden zo'n goed huisje bij jouw hebben.
Alvast veel sterkte toegewenst.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 20:27

Bedankt voor de lieve reacties :) <3

@Kinke, eigenlijk focussen wij ons helemaal niet op het probleem wat de hond heeft. We laten ze eerst maar eens weer gewoon hond zijn en accepteren het als ze iets niet willen. Ondertussen geven we ze veel liefde en aandacht op de manier wat ze kunnen verdragen. Daardoor hopen we natuurlijk wel dat ze zien dat wij niet eng zijn doordat ze zien wat we met de andere honden doen. Helaas werkt dit natuurlijk niet altijd.
De chihuahua is goed gekomen door met veel rust toch vertrouwen te winnen, iedere keer een stapje meer en uiteindelijk voelde hij dat het fijn is om geaaid te worden.
De rottweiler komt denk ik nooit meer helemaal goed maar ik heb daar vrede mee. Hij laat zich door ons aaien en kusjes geven zolang hij maar ziet wat we doen. Ook dan gromt hij nog wel eens maar dit lijkt voor hem meer een gewoonte te worden, hij kwispelt dan namelijk gewoon of lebbert mijn gezicht af. Ik ben niet bang voor hem maar ik ga niet over zijn grenzen heen want dan weet je nooit hoe ze kunnen reageren. Hij schrikt in iedergeval niet meer van plotselinge aanrakingen en is gewoon een hele lieve en blije hond. De kruising beagle (zwart witte hond) beet in het begin om alles en dat is er uit gegaan doordat ik mezelf door hem heb laten bijten toen hij weer eens fel reageerde op een aanraking. Ik heb handschoenen aangedaan en hij heeft daar enorm in lopen bijten (en ja dat voelde ik zelfs door de handschoenen heen!) en in de tussentijd ben ik rustig blijven praten totdat hij op hield. Dit heb ik nog 2x moeten herhalen zo totdat hij besefte dat bijten helemaal niet nodig is en ik hem helemaal niet kwaad wil doen. Sindsdien nooit meer gebeten.

Wij doen eigenlijk gewoon wat wij denken dat goed is en soms is niks doen ook goed bijv met de rottweiler. Hij is super gelukkig en dat is toch waar het om draait.

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:35

Prachtig gezin <3 Vind het echt bijzonder om te zien dat ze gewoon hun eigen hond mogen zijn en dat ze niks moeten maar vooral dat er niks van ze verwacht wordt. Ze hoeven alleen maar gelukkig te zijn.
Zo'n mooie gemengde roedel en de groepsfoto ziet er heel vredig uit. Daar mag je oprecht trots op zijn!

Veel sterkte ook alvast voor wanneer je trouwe vriend er binnenkort niet meer is. ;(

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:16

Wat mooi, al die "kneusjes" bij elkaar die bij jou/jullie gewoon zichzelf mogen en kunnen zijn en dan allemaal "best meevallen".

Sterkte met het uitvoeren van de genomen beslissing.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:43

Wat een leuke honden, ze kijken ook allemaal zo tevreden! Mooi ook die laatste foto veel sterkte deze week -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:51

duidelijk xmarliez, heel gaaf dat je dit zo doet

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:05

Ik word helemaal blij van jou, TS! <3
Prachtige verzameling honden heb je

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:12

Wat een mooi stel bijelkaar...en wat hebben ze geboft bij jullie...
Heel veel sterkte met het komend afscheid van je Kanjer....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:17

Knappe roedel heb je TS! <3

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 09:37

Wat een lieve/leuke reacties allemaal <3 dankjewel!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:54

Wow, wat een mooie roedel en wat stoer dat je je durft in te zetten voor honden met toch wel een gebruiksaanwijzing!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:10

Wauw prachtige roedel

En wat een prachtig mens ben je! Dat je zulke honden gewoon weer hond bij je laat zijn!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:22

Je Rottweiler <3
Wat een geweldige roedel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:33

Wat een mooi stel zijn jullie zo met zijn allen op de foto, en fijn zeg dat ze zo allemaal fijn zichzelf mogen zijn bij jullie!

Gewoon puur nieuwsgierigheid hoor, maar zijn het nou jouw honden of van jullie als gezin...?
Omdat je het toch ook over vader en zus hebt :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:49

xmarliez schreef:
soms is niks doen ook goed bijv met de rottweiler. Hij is super gelukkig en dat is toch waar het om draait.

Wat een mooie woorden. Zo is het precies! Wij mensen willen eigenlijk altijd iets van onze dieren. Daar gaat het vaak mis. Wij hebben een hele angstige kat via de dierenambulance. Hij hoeft van ons niks. Hij hoeft alleen maar zichzelf te zijn. Het mooie is dat hij nu (4 jaar later) een hele lieve kat voor ons is geworden. Maar een die heel specifiek aangeeft wat hij wel en niet wil. We mogen hem bv alleen maar aaien als hij op de bank ligt of op zijn plekje in de kast. Nou ja, prima toch, dan doen we het zo. Het leuke is dat hij wel altijd komt als hij buiten is en ik roep hem. 's morgens en s avonds loopt hij met me mee als we over het erf ons controle rondje doen. Super sociaal, maar op zijn voorwaarden.

Maar goed, het gaat niet over onze kat maar over jouw roedel die ik prachtig vind! Keep up the good work. Dieren hebben meer mensen zoals jij nodig denk ik. ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:51

Dat zegt mijn ervaring ook Ir111, vooral bij katten moet je niks afdwingen. Laat ze zijn zoals ze zijn en ze kunnen totaal ten positieve veranderen :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 17:27

Wat een lieve reacties allemaal :o

@pmarena, het zijn eigenlijk de honden van ons allemaal maar ze wonen bij mij. Mijn vader is vaak bij mij om alles mee te verzorgen en mijn zus komt ook graag langs om met de dieren te knuffelen :D
@Ir111, wat een lieve reactie! En wat goed dat jullie de kat zo een fijn leven hebben gegeven en niks forceren. Vaak zie je dan inderdaad dat de dieren vanzelf toenadering zoeken en je er uiteindelijk veel meer mee bereikt.