Ondertussen weet ik veel plekken waar ik het wild kan vinden, maar soms heb je gewoon echt geluk. De reeën kunnen we soms vanuit het raam zien maar deze week had ik toch wel iets heel bijzonders. We weten dat er bij ons op het terrein 3 soorten uilen rondvliegen, we zien ze 's avonds vaak in het schemer en horen ze. Tot ik deze week overdag binnen zat met de deur open en 1 van de uilen vlakbij in een boom hoorde! Ik snel naar buiten en na even in de boom turen zag ik hem daar gewoon zitten
Natuurlijk snel de camera gepakt en op de foto gezet. Ik was op het gras gaan zitten om op de camera de foto's terug te kijken en toen ik weer naar de boom keek zag ik er nog 1 zitten. Dit was dus het koppeltje die we regelmatig in de avond zagen!Uiteraard die ook op de foto gezet, maar het leuke is dat ik deze week eens heb opgelet en ze dus al 3 dagen in deze boom zie zitten
In de avond zien we dat ze op jacht gaan en de volgende ochtend na goed speuren kunnen we ze weer zien zitten. Hier zijn de dan, de ransuilen!

Maar toch blijven reeën mijn favoriet om op de foto te zetten