Vanavond hebben we onverwachts afscheid moeten nemen van mijn beste vriendin.
Jesda was een Duitse Herder van 10 jaar (31-12-2008). Ze is hier best vaak op bokt te zien geweest en er zijn best wel wat fotografen die foto's hebben gemaakt van Jesda.
Daarom zullen sommige mensen ook wel weten dat Jesda 7 jaar geleden een auto ongeluk heeft gehad en beide bekken had gebroken. Hier is ze nooit meer 100% boven op gekomen maar het ging wel redelijk.
Helaas at Jesda al 3 dagen niks maar het was niet iets om meteen naar de DA te vliegen want ze at wel es vaker niet. Wel begon ze ontzettend veel te drinken en dat was iets om in de gaten te houden.
Vanavond wilde ze ook niet eten en na ons eten wilde ze naar buiten. Gebeurde wel vaker dus ook niks aparts.
Mijn moeder die ging kort daarna even naar buiten en Jesda lag in het gras. Doodstil. Mijn moeder er heen en toen zag ze dat Jesda had overgegeven en ademde heel zwaar. Ik was boven en werd naar beneden gehaald en ik zag meteen dat het niet goed was.
Heb slijmvliezen gekeken en die waren heel donker paars. Helemaal niet goed.
Mijn vader was er intussen bij gekomen en samen hebben we overlegd. Ik wilde zo de nacht niet in want het was gewoon niet goed. Heel futloos en totaal niet de Jesda die ik ken.
DA gebeld en konden we terecht. Daar aangekomen heeft de DA Jesda even bekeken. Ze was nog steeds heel futloos en ademen was nog erger geworden. Temperatuur opgenomen en ze had koorts. Heb verteld van het drinken en ook verteld dat Jesda wat tumoren (?) aan de zijkant/onderkant van de buik had. Verder heeft de DA nog wat gevoeld en onderzocht en toen hij bij de buik kwam drukte hij daar op en Jesda maakte een heel raar en vreemd geluid. De DA schudde zijn hoofd en zei eerlijk: "Ik weet niet precies wat er aan de hand is maar het klinkt niet goed." We hebben nog wat opties gehoord maar uit eindelijk moest ik de beslissing nemen en Jesda leed op dit moment niet heel erg en heb daarom de knoop doorgehakt om haar te laten gaan. Puur om de ellende voor haar te voorkomen.
Heb het er zelf heel erg zwaar mee en ben erg verdrietig maar ik heb er vrede mee maar ik ga haar ontzettend missen.
Daarom wil ik haar nog 1 laatste topic geven.
Geniet van haar net zoals ik 10 jaar lang heb gedaan.
Foto 2:

https://imgur.com/zwHlbIj
Foto 3:

Foto 4:

Foto 5:

Foto 6:

Foto 7:

Foto 8:

Foto 9:

Foto 10:

Foto 11

Foto 12: