Superworm Jim

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Superworm Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:25

Oh wat eng, maar zo tof <3

Ik voel die pootjes gewoon een beetje kriebelen :')

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:27

DIE CENTROBOLUS! <3
Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? O:)

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 22:33

Ja, natuurlijk! Ik heb ze hier besteld;
http://www.dierenspeciaalzaak-bert.nl/i ... t_id=30247

De pootjes voelen ook echt heel bijzonder. Ze houden zich ook echt goed vast, dus als ik ze terug wil zetten in hun verblijf en zij willen dat niet, dan blijven ze halverwege staan. Half op mijn hand, half in hun bak. Dat voelt heel rot :')

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:57

Dankje! Ik vind ze zo schattig, hoop er snel een paar aan te kunnen schaffen <3

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Superworm Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 02:21

Oh my god. Doe mij dan moosje maar... hoe ben je er ooit op gekomen om dit als huisdieren te nemen? Ik knuffel toch liever met mn kat :j

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 03:20

Niet de meest doorsnee activiteit, 's nachts in een werkweek; etende en sexende miljoenpoten kijken. Dit krijg ik niet uitgelegd morgen :') .

Moest ook gelijk denken aan een geweldig stukje over zwarte lemuren die deze diertjes gebruiken als antimuggenspray en tegelijkertijd gedrogeerd raken:
https://www.youtube.com/watch?v=-LwQ0ZiTYkQ
't Ziet er wel erg miljoenpootonvriendelijk uit, maar ze lijken er goed vanaf te komen.

Maar erg interessant en zó snoezig, al die pootjes. Doen ze met eten echt zo met die voorpootjes het eten vasthouden? Dat is toch gewoon té schattig? Net als dat samen hokken. <3

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 00:45

Ik zie net opeens staan dat de winkel waar ik de link van gaf, per 1 Januari gestopt is en ze alleen nog bestellingen verwerken die daarvoor gedaan zijn -O- Ik wou er toch nog wat extra bestellen namelijk, maar kan niet meer! Toen dacht ik; De Snailcorner misschien. Maar die is ook gestopt!
Op hun site staan de Centrobolus nog wel, maar er staat ook dat de laatste dieren die nog beschikbaar zijn op facebook zullen worden aangeboden. Dus als je de mogelijkheid hebt om ze al zo snel aan te schaffen, zou ik snailcorner een berichtje sturen. Ze vraagt/vroeg 40 euro voor 5 dieren.

Mijn miljoenpootjes zijn op de post en komen morgen aan <3


Interessant filmpje! Beetje sneu voor de miljoenpootjes, maar wel heel cool om te zien hoe dieren zelf een soort oplossingen bedenken voor problemen. Net als dolfijnen die op kogelvissen zuigen omdat ze daar stoned van worden :+
Ja, ze houden kleine stukjes eten vaak vast met hun voorste pootjes! En ze poetsen zichzelf heel veel, dat is zo lief om te zien <3 En ik heb een soort steen waar ze onder kunnen, daar gaan ze vaak opgerold onder liggen, net een katje. Én als ze rondlopen en ik sproei een beetje water in de bak, dan weten ze niet hoe hard ze moeten lopen naar hun steen of kurkbuis om te schuilen :') Ze zijn gewoon echt heel leuk en schattig.


Ik kwam er op om ze als huisdier te nemen door een facebookvriendin, die heeft ze en toen ik die foto's zag was ik verliefd. Ze zien er (in mijn ogen dan :P ) gewoon zóó schattig uit!


Kijk hier bijvoorbeeld, ( https://danolsen.smugmug.com/Myriapoda-millipedes/ ) zulke prachtige dieren en dan die gezichtjes <3

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Superworm Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 02:36

Ik had helemaal niet gezien dat de snailcorner ze ook had, heb net gister mijn laatste bestelling binnen gekregen :oo
Ik moet eigenlijk gewoon weer een keer naar een beurs...

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 04:11

Wil ik de link plaatsen, is de site bijgewerkt. Op de een of ander manier stopt elke winkel waar ik op de site kijk ermee :+ Maar; https://www.facebook.com/15592276876477 ... =3&theater
Gisteren waren ze nog leverbaar :))


Ik ga 11 Februari naar Zwolle. Hoop ze daar nog te vinden. Snailcorner zou daar staan en in December stond de vriendin van Kim er ook met miljoenpoten, maar die is volgens mij ook geminderd, dus zou me niet verbazen als ze er dit keer ook niet is. Verder had de vorige keer maar 1 iemand miljoenpoten en alleen aoutii volgens mij.

Ik baal nu dat ik er maar 2 heb _O- De Tonkinbolus staat nog wel op marktplaats, maar Centrobolus verder nergens te vinden. Hopen dat ik toevallig een mannetje en vrouwtje heb en ze een beetje zin hebben in gezinsuitbreiding.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 06:42

Mijn god wat schattig <3

Hoe worden ze geleverd? Gewoon thuisbezorgd door het bedrijf? Ik volg voor de cute foto’s!

Anoniem

Re: Superworm Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:21

Paty's snails is er nog. Hebben nog geen webshop, wel een fb pagina en groep. Staan ook op de beurs in Zwolle.

Snailcorner is gestopt om meerdere redenen.

Pandameisje

Berichten: 4023
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:39

oeh vet

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 15:38

De miljoenpootjes zijn via pakketpost gekomen. Klinkt een beetje sneu, maar hebben ze weinig last van. Als je ze goed verpakt met een heatpack iig. Bij open maken van het pakket liepen ze al rustig rond, beetje eten etc :Y)

Ik ben zo blij *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ah fijn dat Paty's snails nog bestaat. Heb daar vorige beurs een achatina achatina gekocht en wil er nu een bij. En ze had de vorige keer miljoenpoten mee, dus hopelijk nu ook.

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Superworm Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:48

Snailcorner word wel als het goed is overgenomen, dus het einde is nog niet helemaal in zicht, maar ik weet niet of dit ook om de dieren gaat of alleen de benodigdheden.

Ik wil zeer binnenkort een terra er bij kopen voor o.a. Milipedes.
Heb jij er nog meer dieren inzitten? Ik wil zo graag een bak met meerdere verschillende beestjes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:52

Laurora schreef:
Snailcorner word wel als het goed is overgenomen, dus het einde is nog niet helemaal in zicht, maar ik weet niet of dit ook om de dieren gaat of alleen de benodigdheden.

Ik wil zeer binnenkort een terra er bij kopen voor o.a. Milipedes.
Heb jij er nog meer dieren inzitten? Ik wil zo graag een bak met meerdere verschillende beestjes <3

Ikzelf wil slakken, rouwgekko's, miljoenpoten en pissenbedden samen houden

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 16:05

Ik heb miljoenpoten, slakken en pissebedden samen :) Op dit moment alleen tropische witte pissebedden, die zie je eigenlijk heel weinig en zijn ook heel klein, zijn vooral schoonmakers.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:26

love_western schreef:
Laurora schreef:
Snailcorner word wel als het goed is overgenomen, dus het einde is nog niet helemaal in zicht, maar ik weet niet of dit ook om de dieren gaat of alleen de benodigdheden.

Ik wil zeer binnenkort een terra er bij kopen voor o.a. Milipedes.
Heb jij er nog meer dieren inzitten? Ik wil zo graag een bak met meerdere verschillende beestjes <3

Ikzelf wil slakken, rouwgekko's, miljoenpoten en pissenbedden samen houden

Maar gekko's eten die andere dieren dan toch op,of is dat niet zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:36

anjali schreef:
love_western schreef:

Ikzelf wil slakken, rouwgekko's, miljoenpoten en pissenbedden samen houden

Maar gekko's eten die andere dieren dan toch op,of is dat niet zo?

Pissenbedden wel. Maar zit meer dan genoeg in. Heb er al teveel in zitten

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Superworm Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:54

Jeetje wat bijzonder! Mooie kleur vind ik dat je nieuwe aanwinsten hebben :j

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Superworm Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:05

Mooi dit. Mijn ex heet ook Jim en dat is ook een behoorlijke worm :+.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:09

Maanlicht schreef:
Mooi dit. Mijn ex heet ook Jim en dat is ook een behoorlijke worm :+.

Ik ga stuk _O-

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:09

Cool! Ik heb kevers die als het goed is met centrobolusjes kunnen en ik wil er idd ook pissebedden in.
Rouwgekko's lijken me ook geweldig, maar volgens heel veel mensen zijn die reuzesnel en echte ontsnappingskunstenaars, weet niet of ik daar wel zin in heb :+

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Superworm Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:13

Die nieuwe zijn zo ook zo schattig <3 Ondanks dat ze hard zijn (gepanserd, eigenlijk?) zien ze er toch knuffelbaar uit.

Via pakketpost, jeetje. Zou die postbode dat weten? :oo

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:55

love_western schreef:
Laurora schreef:
Snailcorner word wel als het goed is overgenomen, dus het einde is nog niet helemaal in zicht, maar ik weet niet of dit ook om de dieren gaat of alleen de benodigdheden.

Ik wil zeer binnenkort een terra er bij kopen voor o.a. Milipedes.
Heb jij er nog meer dieren inzitten? Ik wil zo graag een bak met meerdere verschillende beestjes <3

Ikzelf wil slakken, rouwgekko's, miljoenpoten en pissenbedden samen houden

Ik zou als vegetarisch levend dier niet graag met vleeseters in 1 terrarium zitten. Dan kun je toch niet tot rust komen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Superworm Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:18

Wat een mooie rode aanwinsten heb je erbij.