Zo na alle paardenfoto's en topics is het ook wel eens tijd voor een huisdierentopic!
Twee jaar geleden heb ik onze laatste Maine Coon in laten slapen. Ik had nog wel een kruising rondlopen maar helaas is zij ook eind 2017 overleden. Ik hield drie katten over en dacht dat ik het wel goed vond zo. Maar oh wat mistte ik een echte Maine Coon in het midden. Zo gezegd zo gedaan ben ik op zoek gegaan naar mijn eerste eigen gekochte en uitgezochte MC. Op mijn oproep in een groep op FB kwam al gauw een bericht uit Noorwegen. Ja dacht ik, wat moet ik ermee... Twee dagen het bericht ongeopend gelaten. Tot ik hem opende en een geweldig stoer blauw ventje op mijn beeldscherm zag! Laten zien aan moeders en in gesprek gegaan. Na veel heen en weer gesproken te hebben, kwam meneer 3 weken later aan in NL! Oh oh wat was hij klein vergeleken met de foto... Maar wat was het een schat! Maak kennis met de 15 weken oude JACK

En zo'n kitten groeit en groeit... 5 weken later begon hij een flinke bek te krijgen!

Met 5 maand had hij wel een mega sprong gemaakt!

Toen hij 3 maanden in NL was, kwam er een tortie MC poes voorbij op FB... Oh nee, was het nu net zo dat zij ontzettend veel op mijn Noorse Boskat leek. Ja hoor, weer een buitenlandse. Dit keer helemaal in Litouwen. Maar na een uur te hebben gepraat, gebeld, foto's te hebben gedeeld was mevrouw verkocht! De heenreis verliep helaas iets anders dan gepland... Maar 3 maand na Jack kon ik dus ook Rumba verwelkomen!

Ondertussen was Jack in de slungelfase beland

Samen met Rumba begon hij al gauw het huis compleet onveilig te maken

In de tussentijd kreeg Rumba helaas een bult op haar buik. Na een bezoek aan de dierenarts bleek mevrouw een navelbreuk te hebben. Kon er ook nog wel bij nadat ze ook al een bacteriële darminfectie had opgelopen tijdens de reis.... Dus mevrouw is meteen de volgende dag geopereerd. De fokster heeft netjes alles vergoed en is altijd betrokken bij de gezondheid van Rumba! En Rumba? Ach die loopt altijd maar door alsof er niks aan de hand is. Ben ik net geopereerd? Voel ik niks van hoor! Ik ga gewoon meteen weer spelen met Jack

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C798B0E

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C7270CB
Ik ben heel benieuwd hoe ze zich nog blijven ontwikkelen!
En ohja... als je dan toch al 2 maine coons hebt geïmporteerd... Kan de derde er last minute ook nog wel bij

Uiteraard zal ik ook nog even de andere poezels voorstellen...
Noppes is de oude wiseguy in huis! 15 Jaar, wel ziek en heeft zijn dalen, maar gaat momenteel weer erg goed!

Dan hebben we Jillz, een 2,5 jarige HTK met een kwart MC genen in zich. Altijd in de buurt van Noppes en bij mij. Bemoeit zich niet met de rest en is echt de rust zelve

En last but not least de twee jarige Freya, een noorse boskat x naaktkat x maine coon. Wellicht bekend door Lifaya hier op bokt! Vanaf haar al geboorte al gek van haar en na 5 maand kon ik haar toch eindelijk mijn kant op halen

Al met al een gezellig kattenjaar hier

Nog meer maine coon/ katten lovers hier?? Laat een leuk berichtje achter