Tuurlijk niet echt losgeslagen honden

Via het “mensen uit België” topic een paar weken terug in contact gekomen met fotograaf amicigraphy (bokker art_ificious). Afgelopen dinsdag heeft ze mijn 2 border collies Daeva en Kenai op de foto gezet. Hieronder het resultaat.
De Zwarte border collie: P'Daeva: 22 maanden jong teefje
De bruine border collie: Planned Winner from izzys footsteps - Kenai: net 18 maanden jong reutje
Kenai is een dekreu die ik met regelmaat op show uitbreng, ik hoop aan het einde van het jaar een teefje om te showen te verwelkomen (daeva is gesteriliseerd). En in de toekomst een nestje te fokken. Voorlopig staat hij ter dekking voor externe teven die alle gezondheidstesten hebben ondergaan. Kenai speelt belgische gehoorzaamheid in de C-klas en zal binnenkort zijn brevet spelen. Ook is hij recent begonnen met flyball en toont veel aanleg.
Daeva speelt belgische gehoorzaamheid op debbutentanniveau en verschijnt met regelmaat op
Wedstrijd. Daeva speelt ook flyball tussen de gevorderde honden, deze sport beoefenen we enkel recreatief. Daeva is enkele keren op show uitgebracht, maar gezien er met haar niet gefokt zal worden en ze showen helemaal niets vind mag ze lekker thuis blijven.
We begonnen met een uitdaging. Een platform in het water waar zo mooi op moesten blijven terwijl er eendjes rond het platform zwommen.

Vervolgens mochten we even gek doen en klommen ze op een omhoogstekende omgevallen boomstam.

Daeva kreeg er al een ondeugende blik van in haar ogen.

Toch nog even serieus poseren

Om vervolgens een sprintje te trekken.

Nog even door het hoge gras

En een mooi sprongetje om af te sluiten

http://boktimg.nl/img/m/gyvwnN.jpg
Ik hoor graag wat jullie van mijn honden en van de foto’s vinden!