De cavia's on tour!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:14

melody7 schreef:
Ik heb er even een gezocht waar je dat redelijk kunt horen! Op het laatst verandert de toon, dan wordt er eentje boos :')
https://www.youtube.com/watch?v=NIGPx9B ... e=youtu.be

Hoe vaker ik hem achter elkaar speel, hoe harder ik moet lachen. _O- Keihard, in m'n eentje.

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:21

Jaaaaa, ik snap het oinken :j . Dat klinkt inderdaad als oinken. Geweldig. Dank. Mijn dag is ook weer goed !

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 22:03

Heerlijk he! :D Verklaart ook meteen waarom er nooit geluid achter mijn filmpjes zit. Of ik ben tegen ze aan het praten, of ik lig dubbel van het lachen. Beide zijn niet geschikt voor andermans oren :+

Joltsje

Berichten: 9043
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: De cavia's on tour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:23

Oooh.. dit is weer geweldig.

Wanneer komt het volgtopic? Dit maakt je dag toch goed.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 19:21

Bedankt! :D

Volgtopic gaat er denk ik niet komen. Instagram & Facebook vind ik wel genoeg :+

Joltsje

Berichten: 9043
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: De cavia's on tour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:25

Aah ga ik je dsar volgen

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 22:41

Jibberjabber, ik heb vandaag speciaal het voeren gefilmd! Dat bestaat uit fluiten, heel veel watertanden en... Zippy die de dames bespringt omdat ze afgeleid zijn. Hij weet wanneer hij zijn kans kan grijpen en zal daar altijd gebruik van maken :') Ze fluiten veeeel harder wanneer ik de schuur inloop. Daarvoor moet ik eigenlijk een keer een camera neerzetten en extra op en neer lopen :+



Nummer 5 ligt linksboven in de hoek, die slaapt altijd lekker verder tot ik haar paprika aangeef :D

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:36

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dank je wel ! Hoe leuk zo op de ochtend even een kadootje te ontvangen. Het is en blijft zo leuk. Het lijkt wel of ze wat langer op hun eten moeten wachten, ze staan zo vertwijfeld te kijken.......... Waar blijft het nou ? Watertanden ? Doen ze dat echt ? Nooit geweten..... -O-
Het zijn echt te leuke beestjes.

Sintara

Berichten: 7433
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: De cavia's on tour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:51

Superleuk! :D
Ik had eerst ook cavia´s en het verschilde inderdaad per caaf of ze een bad leuk vinden of niet.
De caaf die het oudst is geworden (9 jaar!) moest op een gegeven moment elke week omdat ze een akelig droog huidje kreeg en eeltpootjes. Met een badje met babyolie bleef dat ok en konden we de eelt goed afknippen. Ze genoot alleen maar van alle aandacht!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:06

hilarisch,het zijn geweldige plaatjes!

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 11:49

Na 0:30 kun je het watertanden heel goed horen :D Ik moet zeggen dat ik ook nooit cavia's heb gehad die dat zo erg deden. Dit is een erg hongerige groep :+

En dat klopt wel! Ze moeten altijd even wachten omdat ik vitamine D druppels op hun eten moet doen, maar ze zijn niet gewend dat ik met een camera boven de bak hang terwijl er duidelijk eten in de buurt is :))

Sintara, wat een prachtige leeftijd!!

Sintara

Berichten: 7433
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:52

melody7 schreef:
Sintara, wat een prachtige leeftijd!!


Echt he :D Mijn één na oudste werd 'maar' zeven. Ze vroeg wel wat meer tijd en verzorging op het laatst, maar ging nog elke zomer overdag naar buiten wanneer de temperatuur het toeliet. Het laatste jaar zat ze alleen, met een ander erbij ging het niet meer en werd ze te mager. Ze kon de andere cavia's nog wel horen (ze was zo goed als blind) maar had duidelijk een plekje nodig voor zichzelf.

Mijn tip: elke dag een vitamine C pilletje vanaf dat ze en jaar of 3 zijn. Na een paar keer 'dwangvoederen' eten ze ze alsof het snoepjes zijn :D . Ik had een caviaflat en ze gingen allemaal met hun voorpootjes op het plexiglas staan bedelen en miepen als het tijd was voor hun pilletje.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 18:41

Dat zijn echt heel mooie leeftijden! Mijn oudste is in mei 6 geworden, dat is Nibbit. Ik hoop dat ze nog veel ouder mag worden, maar je begint het wel goed te zien. Helaas heb ik verder niet zo'n geluk, Marley, Freddy, Diggy en Zippy hebben allemaal melkkliertumoren met uitzaaiingen ;(

Vitamine C pilletjes hebben ze ooit wel gehad, maar dat geef ik nu niet meer. Met hun voer en alle groentes moeten ze ruim genoeg binnen krijgen :j Omdat ze erg gevoelig zijn voor blaasgruis/stenen geef ik ze wel elke dag allemaal een vitamine D druppel.

Yank

Berichten: 696
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:34

Wat doet vitamine D precies ter voorkoming van blaasgruis?

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 20:51

Vitamine D zorgt voor de opname van calcium. Een calcium teveel wordt niet vanzelf afgebroken en komt zo in de urine terecht. Het kan dan neerslaan in de blaas en gruis vormen, dat gruis kan weer blaassteentjes vormen. Ze plasten hier ondanks een calcium arm dieet nog steeds veel gruis, dus ik geef ze nu minder paprika (daar zit veel calcium in) en ze krijgen die druppels erbij. Tot nu toe lijkt het te werken. Ik zie aanzienlijk minder gruis!

Sintara

Berichten: 7433
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: De cavia's on tour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:10

Wat vervelend van de tumoren :( . Het grootste effect op gezond oud worden is nog altijd mazzel hebben inderdaad.