Van twiet naar tok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:01

Heb je ook al mijten geprobeerd Suzzy?
Een collega van mij heeft daar goede resultaten mee geboekt.. en ik moet zeggen dat ik bij mij in het hok ook al veranderingen zie.

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 09:38

-Namiro- schreef:
Ik ben het plezier in de kippen een beetje kwijt moet ik zeggen.
Twee cochinnen zijn in de vakantie gesneuveld. Afgelopen zaterdag twee nieuwe cochins gehaald. Zondag hoorde ik eentje snotteren en niezen en maandagochtend was ze dood. Maandagavond begon de andere te niezen en daar ben ik dezelfde dag mee naar de dierenarts gegaan (iedereen verklaart me voor gek! :o ) en ze hebben snot.. nu zit het ene kippetje in quarantaine aan de antibiotica en het is hopen dat de faverolles het niet ook hebben nu. Anders moeten zij ook aan de antibiotica.

Ineens heb ik ook bloedluis in het hok, dus ik ben er een beetje klaar mee. Meteen roofmijten besteld en hopelijk gaan die nu hun werk doen.. bloedluizen zijn echt vreselijk! -O-

Oh wat zonde zeg, ik hoop voor je dat het niet overslaat, maar snot is wel besmettelijk -O-

Ik heb hier de hele zomer geen bloedluis gezien, en vorige week ineens een paar in de hoekjes van het legnest. Ik dacht dat ik best goed had afgekit maar daar viel dus nog wel wat te behalen :+ Alles dik ingesmeerd met diatomeeënaarde en wederom geen luis te vinden.

Suzzy_3 schreef:
Ons faverolles haantje begint zich man te voelen. Als je in de buurt komt markt bij zich groot en begint te trappelen. Als je dan zelf bij gaat dan loopt hij wel nog weg. Hoop dat het niet erger wordt..

Zondag 3 geitlammetjes naar de nieuwe baasjes gebracht. Een daar 3 antwerpse baardkrieltjes gekregen. 2 kipjes en een haantje. Zitten nu nog apart in een stal tot mijn grote kippznhok af is. En dan maar hopen dat dat goed gaat. 2 hanen.. Scheelt dat ze overdag 1/3 hectare hebben voor te lopen en dat elk zijn eigen kipjes heeft..


Victor viel mijn vriendin aan in de vakantie :') Thuis 2x een zwaaier gegeven met mijn voet en het was over. Machootje.

Baardkrielen zijn zo leuk <3 Die wil ik ook nog een keer.

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 14:10

Tja... wat moet je ervan zeggen :')

Afbeelding

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:04

Beetje kippig :')

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:06

Had je meelwormen op de lens gelegd? :')

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:26

Are you tokking to me!?

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:57

Ze hebben van die leuke wangentjes <3

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 21:34

Qimm schreef:
Had je meelwormen op de lens gelegd? :')

Nergens voor nodig :D

Als ik ze het scherm voorhou pikken ze op het rode knopje voor de videocamera :')

Ceffyl schreef:
Ze hebben van die leuke wangentjes <3

Daarom viel het ras me ook op, die wangen en baarden zijn te geinig :j

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 18:11

Het gaat lekker met het clubje zo! Victor vindt het wel prima in z'n uppie geloof ik, er is nu veel meer rust in de ren. Geen gejaag en gepik meer op elkaar *\o/*

Haanie kukelt een half uurtje in de ochtend nadat ik hem bij zijn dames zet, en dan ergens in de middag nog 1 of 2 keer en dat is het. Heel acceptabel!

Vanmorgen een aanvaring met de kat :') Die lag lekker te zonnen onder de struik in de ren, maar ze werd misselijk. Zoals het een bijna bejaarde wijkboerderijkat betaamt was ze ongedierte wezen vangen en dat viel niet helemaal goed. En ja... Als er dan wat uit zo'n kat op de grond valt, dan zijn de kippen er als de kippen bij. Obviously.

Nou, dat vond ze niet tof. Mag ze verdorie even ongestoord kotsen. Kreeg die haan toch een mep _/-\o_ Personal space haan, onthouden.
Daarna was het ook klaar, kippies gingen beduusd met andere zaken bezig en poeslief ging poeslief weer liggen zonnen. Heerlijk :D


Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:39

Haha, catfight

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 00:34

Hahahaha!! Even op zijn plek gezet.
Leuke foto, je kat ligt er ook echt zo naar te kijken van: "Tsk, tsk, tsk, dom gespuis"

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:24

Ik blijf ze zo leuk vinden! Ik heb maar een kleine stadstuin en heel veel buren, dus ik zie het bij mij echt nog niet goed gaan Het wordt tijd dat ik groter en buitenaf ga wonen. Ik wil ook kippies!

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 19:27

Ik zit met smart te wachten op de eerste eitjes :') De kammen van de dames zijn ook goed rood aan het worden, maar het kan ook nog best even duren. Beetje ongeduldig :Y)

Ik had verwacht dat de kips echte vuilnisbakjes zouden zijn, maar ze zijn nog behoorlijk kieskeurig en eten bij lange na niet alles wat ik ze voor hun snavel zet. Banaan hoeven ze bijvoorbeeld echt niet, en dingen als sla en spinazie laten ze ook liggen. Aardbeien zijn ze wel dol op, en de druiven uit onze tuin gaan er ook goed in :9

Afbeelding

Afbeelding

https://vimeo.com/290326277

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37278
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:40

Banaan hebben ze hier moeten leren eten. Eerst geprakt met wat zaadjes erop. Daarna was te bruine banaan schil beetje open en ze doken eropaf. Spinazie ging er hier ook in. Enige dat de dames niet bliefden was bloemkool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:56

Oh ik gooide pas bananen op de composthoop voor het eerst. Ze maakte nog net geen ruzie erom. Hap slik weg :')

Benieuwd of ze voor de winter nog gaan leggen!

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 23:37

Ik heb banaan ook wel eens geprakt en met wat lekkers erdoor gegeven, maar ze vinden het echt niet boeiend zonder. Yoghurt moet ook echt een ding zijn voor veel kippen maar ze kijken er amper naar.

Ik geloof dat Faverolles ook in de winter best nog eens een eitje willen leggen, dus ik denk wel dat ik er dit jaar nog wat ga vinden. Is ze geraden ook, ik stop er zoveel in, laten ze nu ook maar eens wat teruggeven :+ Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:52

Faverolles zijn een vlees en ei ras, die leggen vaak in de winter door, maar het eerste ei wil nog wel eens lang op zich laten wachten.. voer je leg korrel? En niet geheel onbelangrijk kippengrit..

Anoniem

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:22

Een informatie poster in hun nachthok ophangen ? De hoe leg ik een ei als kip

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:42

Mijn faverolle-dames laten zich niet van hun beste kant zien hier.. het cochin-krieltje is van de antibiotica af en heb ik er weer bij gezet. Nou de dames laten zich flink gelden hoor. Wat een bitches zijn het dan ook!!
Snel een cochin erbij halen zodat er evenwicht is.

Ik ben ook benieuwd wanneer het eerste ei zich aandient. Ik weet niet precies hoe oud ze zijn.. maar volgens de man waar ik ze vandaan heb kon het niet lang meer duren.

Een van de dames:

Afbeelding

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 08:51

Mossel schreef:
Faverolles zijn een vlees en ei ras, die leggen vaak in de winter door, maar het eerste ei wil nog wel eens lang op zich laten wachten.. voer je leg korrel? En niet geheel onbelangrijk kippengrit..

Ze zijn nu over op scharrelmix met nog een restje kuikenkorrel, en dagelijks wat gemengd graan. Grit staat er ook :j We zien wel hoe lang het duurt, kan de eieren er moeilijk uit knijpen :D


Rebecca schreef:
Een informatie poster in hun nachthok ophangen ? De hoe leg ik een ei als kip

:list: Lijkt me een goed idee! Zou er ook een "zo ga ik op stok"-poster bestaan? Dan komt die ernaast...


-Namiro- schreef:
Mijn faverolle-dames laten zich niet van hun beste kant zien hier.. het cochin-krieltje is van de antibiotica af en heb ik er weer bij gezet. Nou de dames laten zich flink gelden hoor. Wat een bitches zijn het dan ook!!
Snel een cochin erbij halen zodat er evenwicht is.

Ik ben ook benieuwd wanneer het eerste ei zich aandient. Ik weet niet precies hoe oud ze zijn.. maar volgens de man waar ik ze vandaan heb kon het niet lang meer duren.

Een van de dames:

[ [url=m/JmLWOt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi dametje <3

Het kunnen inderdaad flinke krengen zijn als er een zwak dier tussen zit. Ik zag laatst een paar foto's voorbij komen van iemand die een kip had die vast had gezeten in de afrastering. Terwijl ze daar zat hadden de andere kippen een vleugel tot op het bot afgekloven. Brrr :=

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:31

Ze worden groot! Stille meelezer hier :o. Echt onwijs leuk om ze zo 'op te zien groeien' vanaf pagina 1. Ik wil ook kippen later :')

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 23:17

Ze weten het verschil tussen leggen en liggen? Geloof dat het licht Amsterdams is of zo, om te leggen ipv liggen als je plat gaat. De kippen op stal kwamen uit die hoek dus heb meermaals uitgelegd dat leggen iets met eieren van doen had, in tegenstelling tot dat wat ze in de zon deden, liggen.
Wat nog niet meevalt als er achter je rug om paarden met speciekuipen naar je staan te gooien. _O-

Maar toch best bijzonder, zo uit een ei een kip naar uit een kip een ei. Echt zó leuk dat je dit topic hebt aangemaakt, geniet heel erg van dat meegluren. Dankjewel! :D

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:25

Vandaag gaan mijn twee faverolle-dames weg. Dinsdag heb ik mijn laatste cochin-krieltje dood in het hok gevonden en voor mij is de lol er echt helemaal vanaf. Vier dode kipjes in een paar maanden tijd..

De dames gaan terug naar waar ze vandaan kwam en dan is het voorbij met het kippenavontuur.. jammer, maar voor mij weegt het niet op tegen het leed wat ik er van heb gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:37

Ahww sneu Namiro :(

Ik dacht gisteren een selfie te maken met een kip, kip dacht er anders over.

Ben ik in beeld? *-:) Afbeelding

Ja echt? Is this thing on? >;)
Afbeelding

Ok. Foto. Van mij. Mij alleen. :Y)
Afbeelding

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:10

Ja ik baal er ook van.. maar het geeft me nu wel even rust. Ik liep steeds met lood in mijn schoenen naar het hok met de gedachte ‘wat tref ik nu weer aan?’..

Dat zijn wel heel veel kippies op de achtergrond!