Van twiet naar tok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15187
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:13

Het is meer 'uit' dan 'in slaap' slapende kippen zijn te grappig

black_kelpie

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 23:09

Barramundi schreef:
Ahhh wat schattig!! <3
Nooit geweten dat kippen ook echt zo 'in slaap vallen'.

Victor begint gelijk te knikkebollen als hij op schoot zit, te schattig. Echt een kroelkippie <3

Vanavond was ik nog vrij laat op stal, kreeg ik een appje van mijn vriend dat hij bezoek had. Ik was er niet om de kinderen naar bed te brengen, dus ze waren even komen vragen wat de bedoeling was :Y)

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14792
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:10

Ah dat is echt te schattig :')

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:44

Hahaha!! Echt zo van: halloooo...? Mam? Kom je ons nog instoppen of wat?
En zo mooi met z’n allen op een kluitje :')

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 01:45

Ahw....blijft zo genieten met al die lieve, gekke en snoezige foto's en filmpjes. Wat een heerlijke beestjes zijn het toch. :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5181
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:23

Ik geniet zo van je posts, ik zou willen dat de kippies altijd klein bleven.

xLiez

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:49

Aawhh zo lief!!! <3

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:27

Aaah <3

Autumnn

Berichten: 8072
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:55

Oooo kipjes <3 ik ben gek op kipjes. Vroeger op school al. Helaas een anti-dierenvriend (dus we hebben 1 kat en 4 vissen }> ) dus kippen gaan hem niet worden maar zo geniet ik toch mee <3

black_kelpie

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 18:07

Ceetje_bokt schreef:
Ik geniet zo van je posts, ik zou willen dat de kippies altijd klein bleven.

Seramaatjes kopen :D Zo groot zijn ze nu ongeveer.


Lizzyy schreef:
Oooo kipjes <3 ik ben gek op kipjes. Vroeger op school al. Helaas een anti-dierenvriend (dus we hebben 1 kat en 4 vissen }> ) dus kippen gaan hem niet worden maar zo geniet ik toch mee <3

Jammer is dat. Mijn vriend stond er ook niet om te springen hoor, maar hij vindt ze stiekem volgens mij best heel leuk. En hij hoeft er toch niks mee te doen, dus niet zeuren :Y)


De kippies hebben de trapbak uitgevogeld (no pun intended), ik ben helemaal trots op ze :')

Ik heb het voer eruit gehaald en weer in de gewone voerbak gedaan zodat ze in ieder geval niets tekort zouden komen als ze er niet op zouden durven. En dan lekkere gedroogde insectjes in de trapbak. Ik zag ze er vanmiddag nog overheen rennen en schrikken op het moment dat hij terug klapte, maar 1 lefgozer heeft het lekkers ontdekt en nu staan ze er allemaal zonder problemen op *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 02-07-18 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:20

Aaah wat een leuke kipjes! Zelf hier een paar zijderhoenders en 2 kippen gered van het nek omdraaiden :D beide vergeten te vangen in de stal en kwamen na 3 dagen met het schoonmaken tevoorschijn. Ik heb nog nooit zulke blije kipjes gezien :D

Mag ik vragen wat voor voerbak je hebt? Wij hebben nogal veel last van ratten en duiven die gezellig mee eten. Die eten meer dan de kippen zelf :')

black_kelpie

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 18:27

Ik heb een Feed-O-Matic gekocht, je hebt ze in verschillende maten. Het schijnt echt kilo's voer te kunnen schelen als je last van mee-eters hebt :j

Ceetje_bokt
Berichten: 5181
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:38

Mijn Babette snapt de voerbak *\o/* , Sophie eet dan vrolijk mee, maar ik maak me wat zorgen om Antoinette. Hoewel ik haar regelmatig op onderzoek zie gaan bij de bak. Komt dus vast goed.

Anoniem

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:11

Komt wel goed! Als 1 kipje iets snapt volgt de rest vanzelf wel een keertje!

Zo'n voerbak wil ik ook wel.. maar neemt nu wat veel ruimte in. Gelukkig jaagt Sien de tortels wel uit de ren. En snachts zit het hok dicht dus kunnen de ratten er ook niet bij gelukkig.

black_kelpie

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 11:19

Ceetje_bokt schreef:
Mijn Babette snapt de voerbak *\o/* , Sophie eet dan vrolijk mee, maar ik maak me wat zorgen om Antoinette. Hoewel ik haar regelmatig op onderzoek zie gaan bij de bak. Komt dus vast goed.

Komt zeker goed :j Ik snap ook best dat ze het eng vinden, dat ding klapt nog aardig lomp dicht als ze eraf stappen, ik kan het hier in huis goed horen.


idinn schreef:
Zo'n voerbak wil ik ook wel.. maar neemt nu wat veel ruimte in. Gelukkig jaagt Sien de tortels wel uit de ren. En snachts zit het hok dicht dus kunnen de ratten er ook niet bij gelukkig.


Hier valt niets af te sluiten, of ik moet de voerbak in het nachthok zetten en dat is ook niks waard. Ik heb nog geen ongedierte of vogels bij het voer gezien hier, hopelijk mag dat zo blijven :j Al het voer is ook luchtdicht afgesloten in tonnen in de schuur.
Er komt wel regelmatig een merel kijken of er nog wat bessen te snoepen vallen in de tuin, maar die wordt dan vakkundig door een kudde kippen de tuin uit gejaagd :')


Ik hoop dat Victor z'n snavel een beetje kan houden straks, ik wil hem echt echt echt niet meer weg doen <3 :D

Afbeelding

tamary

Berichten: 29211
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:56

Er zijn wel trucjes om hanen 's nachts in elk geval stil te houden, deze meneer heeft heel toom kippen incl. aantal hanen in een woonwijk :

black_kelpie

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 21:44

Dat geintje ken ik ja, en zou ik hier ook kunnen toepassen (heb een donkere schuur), maar dat is wel een gevalletje "last resort". Er bestaan ook anti-kraaibandjes, maar dat vind ik pure mishandeling.

Ik heb met opzet geen raam in mijn nachthok zitten (uiteraard wel ventilatie), dus ik hoop dat hij donker genoeg is :j

tamary

Berichten: 29211
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:49

In de winter gaat het vaak wel goed, maar midden in de zomer om 5 uur 's morgens de hele buurt wakker kukelen zullen je buren niet zo leuk vinden en zeker niet op zondagochtend.

black_kelpie

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 23:05

tamary schreef:
In de winter gaat het vaak wel goed, maar midden in de zomer om 5 uur 's morgens de hele buurt wakker kukelen zullen je buren niet zo leuk vinden en zeker niet op zondagochtend.

Ik heb het geloof ik al eerder genoemd, maar ik slaap heel slecht dus ik denk dat ik er eerder zat van ga zijn dan mijn buren ;)

black_kelpie

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 22:02


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:07

}:)

Misschien de volgende keer een ring maken en snavel beschermers uitdelen ~~}>

Ceetje_bokt
Berichten: 5181
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:10

Hahahahaha, machootjes

Pandora2
Berichten: 19859
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:57

_O- }:)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:27

Hehehe!! Uitslovers!!

black_kelpie

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 11:45

Selka schreef:
}:)

Misschien de volgende keer een ring maken en snavel beschermers uitdelen ~~}>

:')

Ik kom net thuis van werk, waar ze ook veel vogels en kippen hebben en ze hadden vandaag aardig herrie. Het leek wel of dat gekakel nog in mijn hoofd zat, maar het was toch wel behoorlijk aanwezig. Kwam het geluid uit mijn tuin :') Het spul heeft hun stembanden gevonden! En die moesten even flink getest worden. Als ik erbij ging zitten viel het mee, maar als ik naar binnen ging.... krijsen _O- _O- _O-

Inmiddels is de rust wedergekeerd.

https://vimeo.com/278889061