Dan ga je eens rondkijken voor een hok, en welke kipjes daar dan in moeten komen. Zoveel rassen

Uiteindelijk kwam ik uit op Faverolles krielen; rustig, leggen prima en ik vind ze erg mooi. Maar dan.... kun je ze nergens vinden. Ja, aan de andere kant van Nederland. Dus wat doe je dan? Dan laat je eitjes opsturen, en broed je je eigen kippies uit

En zo kwam de postbode mijn potentiële kippen brengen, en kon het lange wachten beginnen

Eén van de 10 eieren bleek niet bevrucht, maar de andere 9 leken prima te gaan. Toch wel spannend, zou alles goed gaan?
Na 21 dagen vond het eerste kuiken het tijd om eruit te kruipen, en al snel volgde de rest

Het ei dat als eerste was aangepikt had wat moeite, en ondanks dat je een kuiken in principe niet uit het ei helpt hebben we dat toch gedaan. Na 2 dagen worstelen zat er nog steeds pit in, maar het schaalvlies was aan het kuiken vastgedroogd. Ze had er met geen mogelijkheid meer zelf uit kunnen komen.

Uiteindelijk zijn 8 van de 9 eieren uitgekomen. Het laatste kuiken was volledig ontwikkeld, maar er ging iets mis bij het opnemen van de dooier. Heel jammer, maar 8 is een prima score.

En daar waren ze dan, 8 gele pluisjes met bolle wangen

Ondertussen zijn ze alweer 2 weken oud, meer foto's van het grut volgen!