Gezien mijn paard een topic heeft gehad verdienen mijn hondjes dat ook. En dan beginnen we natuurlijk met mijn favoriet Spekkie

Dieke is een 1.5 jarige Havaneser die vanaf pup zijnde al helemaal op mij gefocused was en ik was heel veel thuis in die periode. Dat maakt dat wij toch wel echte vriendjes zijn samen.
Havanesers zijn anti allergenen hondjes met onwijs veel haar! We hebben haar van achterin Duitsland en ze is gekocht op de foto.
1. De foto waar wij verliefd op werden

2. Eerste dag thuis na 4 uur autorijden.

3. We hebben nog een havaneser en we merkte wel al snel dat ze een heel ander karakter had. Spelen en slopen. Iets wat de andere helemaal niet doet.

4. Ze sjokt graag een beetje over de vijverrand heen.

5. Maar visjes kijken hoort er ook bij.

6. Havanesers zijn hele intelligente honden. Ze kan een hele hoop kunstjes en doet graag wat voor je. Alles voor een koekje

7. Varen vind ze ook geweldig.

8. En mooi zijn natuurlijk.

9. Dit is haar tante Bibi, onze andere havaneser. Totaal anders van karakter en een stuk kleiner.

10. Samen

11. En haar vader. Tevens de broer van bibi. ( Leuke toevoeging. Hij is dit jaar kampioen geworden in Duitsland van de gehele show

12. En tenslotte een foto van de hele roedel bij ons thuis.

Ze kosten veel tijd in de onderhoud. Ik borstel ze 2x per week en ik was ze 1x per week. Buik scheer ik zelf en knip verder alleen de pootjes bij.
Een keer in de 2/3 maanden gaan ze naar de trimmer voor het mooie.
Het zijn ontzettend zachtaardige hondjes en mijn moeder neemt ze geregeld mee naar het verzorgingstehuis waar ze werkt en daar zijn alle oudjes gek op ze.
Nou op naar de volgende topics van de andere 2.
Een reactie zou natuurlijk leuk zijn en vragen ook altijd welkom!