kleine border collies worden groot...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: kleine border collies worden groot...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:43

Ik denk dat wat tweetyj ziet, is dat Kenai op een aantal foto's een beetje hangt in zn front, z'n voorpootjes een beetje naar voren uitschuift en dan wat naar achter gaat hangen. Hierdoor lijkt zn achterhand wat omhoog te gaan staan (lijkt ie een beetje overbouwd) en ik denk dat ze dat bedoelt met krom in houding :)

Het is nog een jonge hond en het is best lastig om die vrij te showen, die moeten zelf ook nog een beetje hun balans vinden ;)

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:37

Ik ben wel fan van de reu! Ietsje meer dan van de teef (die vind ik dan weer een tikkeltje te zwaar voor een border), maar beide zijn fijn in type. Ik vind dat je tegenwoordig bij border heel veel van die extreem fluffy showbeestjes ziet, terwijl het imo nogaltijd werkhonden zijn en moeten blijven. Deze twee zijn ook niet 100% het werkborderstype, maar het staat er ook geen kilometers vanaf...

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: kleine border collies worden groot...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 11:47

mijn teefje is de afstamming onbekend, maar ik vermoed een kruising werklijn showlijn aan haar karakter. dit ise cht haar bouw, ze is pas volledig medisch gescreent met hartecho's (omda tik toch 5 dagen in de week met haar sport en ik eerst wilde weten dat ze 100% was) en er zit geen gram vet op, is een bankje spieren.
Mijn reu is net wel helemaal showlijn, maar inderdaad een stuk minder fluffy dan vele anderen, zhij heeft wel een serieuze kkraaf, maar voor de rest niet zoveel baharing.

Dankje voor de complimenten

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:59

prachtige honden, je mag met recht trots op ze zijn :)

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:46

Zoe_97 schreef:
mijn teefje is de afstamming onbekend, maar ik vermoed een kruising werklijn showlijn aan haar karakter. dit ise cht haar bouw, ze is pas volledig medisch gescreent met hartecho's (omda tik toch 5 dagen in de week met haar sport en ik eerst wilde weten dat ze 100% was) en er zit geen gram vet op, is een bankje spieren.
Mijn reu is net wel helemaal showlijn, maar inderdaad een stuk minder fluffy dan vele anderen, zhij heeft wel een serieuze kkraaf, maar voor de rest niet zoveel baharing.

Dankje voor de complimenten


Ik vind je teefje ook zeker niet te dik hoor! Ik zie hier twee honden die in een topconditie staan, petje af daarvoor :j . Maar persoonlijk zie ik een hond van een werkras (dat geldt evenzeer voor Mechelaars, Labradors,...) liever slanker, zoals de foto hieronder, maar dat is puur een stukje bouw en afhankelijk van de afstamming. En natuurlijk ook maar hoe je het graag ziet.

Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: kleine border collies worden groot...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 18:48

Die vind ik dan weer minder van bouw. Maar dat is smaak. Mijn fokdoel zal in de toekomst een sportieve showhond zijn. Dus niet zo’n pluizige tankjes als sommige showhonden. Iets slanker en atletischer gebouwd. Met een goed werkwillig karakter. (Mijn honden zijn daarom in de gehoorzaamheid en flyball ook actief)

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 21:10