Galgo Eloy, 11 jaar oud en dit jaar 7 jaar bij ons!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Galgo Eloy, 11 jaar oud en dit jaar 7 jaar bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 00:01

Mijn Galgo Espagnõl Eloy, is 18 januari 11 jaar geworden *\o/*
op bijna 3 jarige leeftijd hebben wij hem geadopteerd vanuit een opvang gezin van greyhoundrescue die hem gered hadden uit Spanje. Daar was hij over een hek gegooid met 2 gebroken achterpoten tot gevolg.

Na meerdere operaties waaronder ook een vetbult aan zijn keel mochten wij hem gezond en wel ophalen en hij is recht vooral mijn hart in gewandeld om daar nooit meer uit te gaan <3

1: De foto waarop wij verliefd werden
Afbeelding

2:Eerste dag bij ons
Afbeelding

3: eerste foto samen, jij hier bijna 3, en ik bijna 14
Afbeelding

4:1 jaar later was je al helemaal gewend
Afbeelding

5: lekker wandelen op de sallandse berg
Afbeelding

6: maar moesten we ook ineens verhuizen van een huis met tuin naar een flatje door de scheiding van mijn ouders in 2012
Afbeelding

7:
Waren tissues niet veilig (nu nog niet net zoals wc rollen en keukenrol)
Afbeelding

8: en wist je mijn moeders bed ook stiekem goed te vinden
Afbeelding

9:
We verhuisden van de flat naar een heuse boerderij! van mijn moeder haar nieuwe vriend
Afbeelding

10: en kreeg je ook een honden vriend (al kunnen jij en gijs het niet altijd even goed vinden)
Afbeelding

11:
Gingen jullie op de foto voor kerst 2015
Afbeelding

12: Wandelden we veel in het bos bij de boerderij
Afbeelding

13: Kreeg je een echte galgo muts (het geld wat hiermee word opgehaald gaat naar de honden in spanje)
Afbeelding

14: Mocht je in 2017 op de foto via bokt bij A.vankol fotografie, foto's waar ik nogsteeds super blij mee ben.
Afbeelding

15: Maar blijf je na bijna 7 jaar, nogsteeds mijn beste vriend (na deze foto al wel 13kg afgevallen, maar deze reflecteert wel onze band dus post ik hem toch :P)
Afbeelding

Lieve Eloy, dat jij nog maar heel lang bij ons mag zijn. samen met Gijs die in maart alweer 11 word

AlwaysH

Re: Galgo Eloy, 11 jaar oud en dit jaar 7 jaar bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:14

Oh een Galgo <3
Zwak voor deze honden nadat ik een presentatie en werkstuk over de Galgo races moest houden (bijkomend het WAP). Tijdens mijn stage zo'n lieve Galgo mogen behandelen.

Echt een prachtige halsband trouwens!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 01:58

Gave hond zeg!!

Is een galgo een windhond? Of stel ik nu domme vragen :+

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 02:03

@AlwaysH bedank! ja ze zijn zo lief en gemoedelijk <3

@Kabayo, geen domme vraag hoor, die bestaan niet vind ik :P
Eloy is idd een windhond. een Spaanse windhond ^^
de Greyhound is bijvoorbeeld een engelse/ierse windhond en wat gespierder dan de galgo en zo zijn er nog wel meer rassen zoals de saluki en de whippet bijvoorbeeld

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 04:04

Oh ik hou van Galgo 's. Fantastische honden. Mijn Galgo is 17 geworden. Wij hebben hem via Ace/Shin geadopteerd toen hij 9 jaar was.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 04:41

Oooh, een windhond <3 , ik ben fan !
Ik heb zelf een italiaans windhondje, de kleinste van zijn soort.
Ik wens jullie nog veel plezier samen!

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:46

Wat een lieverd en mooi verhaal. Heerlijk dat de vriend van je moeder een boerderij heeft. Ik zou ook zoooo graag een Galgo adopteren, maar ik moet ook werken en dan mag je van de stichtingen die Galgo's redden er geen adopteren. Ik vraag me af hoe anderen dat doen. Werkt iedereen vanuit huis of zo?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:07

Mooie foto’s en leuke hond!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:21

Wat een lekker dier! Hier ook trotse bezitters van een windhond, een Whippet. Wat een lieve dieren zijn het ook. Hoop dat Eloy nog lang bij je mag blijven!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 14:17

@Puppetje, wow 17! prachtige leeftijd, hopelijk haalt eloy dat ook al denk ik het niet door zijn slechte achterpoten. is altijd wat artrose door de operaties achtergebleven

@Lukasje, italiaantjes zijn ook zo leuk al zie je ze niet zo vaak. mijn moeder wil na deze honden graag een klein hondje en vind een kleine podenco of een italiaantje dan wel leuk

@sassymoon, bij de greyhound rescue mocht Eloy wel een paar uurtjes per dag alleen zijn maar niet te lang, en het is ook per hond afhankelijk. een hele angstige hond die echt weer vertrouwen moet opbouwen is daar veel minder voor geschikt dan een hond die al heel relaxed is. mijn moeder werkte toen diensten van 7-10 en ik ging pas om 08.15 weg naar school dus hij was maar heel kort alleen. en toen wij op de boerderij gingen wonen was er altijd iemand thuis. nu blijft hij gerust wel eens een paar uur alleen. Ik zou gewoon eens contact opnemen met stichtingen en je verhaal uitleggen. Maar jezelf ook afvragen als je heel veel weg bent of dat eerlijk tegenover een hond is.

@Mossel, dankjewel ^^

@Mloui, Whippets zijn ook super leuk! die lijken mij persoonlijk dan ook weer erg leuk, zijn volgens mij net iets meer baasgericht ook? Eloy is nog wel eens van zijn eigen plan trekken, daarom kan die ook absoluut niet los XD

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:17

Mooi dier! <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:22

Italiaantjes zijn leuk maar ook wel erg apart ... Ze zijn qua karakter toch wel anders dan greyhounds, galgo's, whippets ... Indien je mama in de toekomst graag een kleiner formaatje wil, zou ik eerder een kleine whippet aanraden ipv italiaantje.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:39

Veel windhonden hier zeg :D Ik heb een Saluki. Vind Whippets ook heel gaaf. Zou ook ooit wel een Barzoi willen, de zijn zo van adel!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:46

Aaahw een Galgo! Wat leuk! Vind hem prachtig.
Een band opbouwen gaat met deze rassen echt heel hecht he, ze hebben echt 1 persoon en die is van hen.
Wij hebben er thuis ook 1, inmiddels ook alweer 6 jaar geleden geadopteerd uit Spanje en nu 12 jaar. Geweldige honden.
Dat van dat bed, dat ken ik :')

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:49

Limoen schreef:
Veel windhonden hier zeg :D Ik heb een Saluki. Vind Whippets ook heel gaaf. Zou ook ooit wel een Barzoi willen, de zijn zo van adel!

Dat vind ik van saluki's ook :j !
Ik wilde altijd graag een deerhound, die vind ik ook machtig.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:57

Lukasje schreef:
Limoen schreef:

Dat vind ik van saluki's ook :j !
Ik wilde altijd graag een deerhound, die vind ik ook machtig.

Jaaaa die zijn ook gaaf!
Saluki's zijn idd ook heel elegant en sierlijk, de Barzoi heeft nog weer iets extra machtigs ofzo :P

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 22:43

Wat leuk al die reacties ^^
Windhonden zijn ook zo leuk, een rasgroep apart maar zo lief

Barzois en deerhounds vind ik ook heel mooi en idd machtige uitstraling, podenco's vind ik ook wel grappig in hun verschillende maten en soorten. maar van dat karakter moet je ook houden.
Wil alleen nog een keer foto's met Eloy laten maken nu ik zo afgevallen ben. als ik straks na school periode beetje tijd heb maar eens naar kijken

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:24

Paul Croes is bij de windhondenliefhebbers wel gekend als fotograaf. Jammer dat hij ver van jou zit want hij neemt prachtige foto's en heeft ook een eindeloos geduld met ze.