In juni hebben wij een poes uit het asiel opgehaald!

We hadden het thuis al een tijdje over een dier uit het asiel maar niks had haast. Totdat we deze oproep zagen

En 15 jarige poes die een huisje zoekt.. Wij waren om, wij gunnen dit beestje een waardige oude dag
Nog geen week later waren wij eigenaar van een bejaarde kat

Eenmaal thuis hadden wij al wel door dat Belle geen 'rustig huis' gewend was, ze was onwijs bang voor ons, voor onverwachtse geluiden en voor voeten ( nog steeds)
De eerste 2 weken zat Belle alleen maar op de stoelen onder de tafel of in de vensterbank, zodra wij dichterbij kwamen sprintte ze weg.
Maar wij gaven haar alle tijd en na een paar rustige weken konden we haar al benaderen
Het had zeker wat tijd nodig maar dat maakte ons niks uit, wij hadden gekozen om Belle in huis te halen dus we geven haar de tijd die ze nodig heeft.
Uit eindelijk liet ze het toe dat ik wat foto's maakte van haar.

Nog steeds wat angstig maar het werd overduidelijk beter

Na heel wat geduld heeft ze vertrouwen in ons, komt ze lekker bij ons zitten en heeft ze haar echte karakter hier durven laten zien.
Ze durft ze zelfs met ons te spelen
Ook is ze heel erg fan van kleedjes, en ze heeft haar eigen kleedjes al geclaimd

en als haar kleedje in de was zit en er een andere op de plaats ligt, gaat ze er heel erg demonstratief voor zitten totdat ze haar kleedje weer terug krijgt

En ook laat ze heeel duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens is, je kan het duidelijk horen aan haar verschillende klanken van miauwen

Op dit moment merken we dat ze onwijs op haar plek is hier, ze doet elke keer weer een stapje vooruit en ze durft zelfs bij ons op schoot te komen.

Echt een onwijze mijlpaal voor ons en voor Belle, het is zo fijn om te zien dat een oude kat zoals Belle zo gelukkig is geworden, dat doet ons echt onwijs goed. In mei word ze 16 maar wees eerlijk, ze ziet er niet uit als een 15 jarige kat toch?

Even voor duidelijkheid, met dit topic wil ik niet laten zien hoe goed wij wel niet zijn om een asiel kat te nemen want dat doen genoeg mensen. Maar toch zijn er nog heel veel mensen die voor een kitten kiezen, terwijl er zo veel onwijs lieve katten in het asiel zitten te wachten voor een baasje, het is bijna hartverscheurend. Aan een asiel kat kan je zoveel plezier hebben! Ik denk dat dit altijd een probleem zou blijven en ik wil ook niemand op de vingers wijzen, maar het is misschien wel iets waar je over na kan denken want als wij een kitten hadden gekozen ipv Belle, zat lieve Belle er misschien nog steeds wel, en oude katten verdienen ook een 2e kans

Heel erg bedankt voor het kijken en ik hoop dat jullie het leuk vonden!

( de plek bij haar oog is een onschuldige cyste, is al onderzocht )