Belle, de 15 jarige asiel poes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Belle, de 15 jarige asiel poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 15:47

Hallo! :D

In juni hebben wij een poes uit het asiel opgehaald! :D
We hadden het thuis al een tijdje over een dier uit het asiel maar niks had haast. Totdat we deze oproep zagen

Afbeelding

En 15 jarige poes die een huisje zoekt.. Wij waren om, wij gunnen dit beestje een waardige oude dag
Nog geen week later waren wij eigenaar van een bejaarde kat :D
Eenmaal thuis hadden wij al wel door dat Belle geen 'rustig huis' gewend was, ze was onwijs bang voor ons, voor onverwachtse geluiden en voor voeten ( nog steeds)
De eerste 2 weken zat Belle alleen maar op de stoelen onder de tafel of in de vensterbank, zodra wij dichterbij kwamen sprintte ze weg.
Maar wij gaven haar alle tijd en na een paar rustige weken konden we haar al benaderen

Het had zeker wat tijd nodig maar dat maakte ons niks uit, wij hadden gekozen om Belle in huis te halen dus we geven haar de tijd die ze nodig heeft.
Uit eindelijk liet ze het toe dat ik wat foto's maakte van haar.

Afbeelding

Afbeelding

Nog steeds wat angstig maar het werd overduidelijk beter :D

Na heel wat geduld heeft ze vertrouwen in ons, komt ze lekker bij ons zitten en heeft ze haar echte karakter hier durven laten zien.
Ze durft ze zelfs met ons te spelen

Ook is ze heel erg fan van kleedjes, en ze heeft haar eigen kleedjes al geclaimd

Afbeelding

en als haar kleedje in de was zit en er een andere op de plaats ligt, gaat ze er heel erg demonstratief voor zitten totdat ze haar kleedje weer terug krijgt :D
Afbeelding

En ook laat ze heeel duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens is, je kan het duidelijk horen aan haar verschillende klanken van miauwen :D

Op dit moment merken we dat ze onwijs op haar plek is hier, ze doet elke keer weer een stapje vooruit en ze durft zelfs bij ons op schoot te komen.

Afbeelding

Echt een onwijze mijlpaal voor ons en voor Belle, het is zo fijn om te zien dat een oude kat zoals Belle zo gelukkig is geworden, dat doet ons echt onwijs goed. In mei word ze 16 maar wees eerlijk, ze ziet er niet uit als een 15 jarige kat toch? :D

Afbeelding

Even voor duidelijkheid, met dit topic wil ik niet laten zien hoe goed wij wel niet zijn om een asiel kat te nemen want dat doen genoeg mensen. Maar toch zijn er nog heel veel mensen die voor een kitten kiezen, terwijl er zo veel onwijs lieve katten in het asiel zitten te wachten voor een baasje, het is bijna hartverscheurend. Aan een asiel kat kan je zoveel plezier hebben! Ik denk dat dit altijd een probleem zou blijven en ik wil ook niemand op de vingers wijzen, maar het is misschien wel iets waar je over na kan denken want als wij een kitten hadden gekozen ipv Belle, zat lieve Belle er misschien nog steeds wel, en oude katten verdienen ook een 2e kans :)

Afbeelding

Heel erg bedankt voor het kijken en ik hoop dat jullie het leuk vonden! :D
( de plek bij haar oog is een onschuldige cyste, is al onderzocht )

Nico_lette

Re: Belle, de 15 jarige asiel poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:50

Wat een schatje <3

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:51

Wat heeft ze een ontzettend lief koppie :)
En het is natuurlijk een heel goed doel om zo'n kat ook een goede oude dag te bezorgen. Zelf zou ik mijn kat in de toekomst ook uit het asiel halen, vaak zijn die dieren heel erg dankbaar

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:07

Oh en ook nog een zwarte <3
Wat heerlijk dat ze zo bij jullie op haar plekje terecht is gekomen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:11

Wat leuk dat je over je asielkat schrijft, TS! :)
Het is een mooierd, fijn dat je haar een kans hebt gegeven!

Ik heb sinds half oktober een kat uit het asiel, en de eerste dag uit het asiel was ze zó blij met haar nieuwe mensjes, dat ze zowat de glazen uit de bril van mijn man en mij duwde met kopjes geven. :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:12

Wat een super plekje heeft ze gekregen.

Zelf halen wij onze katten ook altijd uit het asiel. De meest zielige gevallen stelen vaak ons hart en gaan mee naar huis. En dankbaar dat ze vaak zijn <3

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:18

Wat super van je dat je voor zo'n oudje gekozen hebt!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 16:38

Wat een leuke reacties :D

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:05

wat een geweldige kans heeft ze nog gekregen. ik vraag me dan altijd af waarom de eigenaar afstand van het dier moest doen, vaak is het zo dat oudere mensen hun huisdier niet kunnen meenemen omdat ze zelf meer zorg nodig hebben... zo zielig.

wij hebben zelf ook twee katten.
vino is als kitten gedumpt in het bos, en gelukkig gevonden door lieve mensen waarbij hij een paar weken heeft mogen zijn, helaas konden ze hem niet houden omdat ze zelf al genoeg katten hadden en per toeval leerde ik de vrouw kennen toen ze het verhaal deed in de winkel waar ik toendertijd werkte. Een tijdje later maakte vino deel uit van ons gezin.

Een jaar later kwamen we toevallig Charlie tegen op marktplaats. Kater van 1 jaar oud. Hij was als kitten gedumpt bij een asiel, en vervolgens bij mensen geplaatst die allergisch bleken te zijn. Hij kreeg wel zijn eten en drinken, maar er werdt verder niet echt naar hem omgekeken.

We hebben onze handen vol aan ze gehad, vooral omdat het twee, pas gecastreerde katers van 1 jaar oud waren.
niet helemaal de planning...
maar nu gaat het echt super goed en zijn ze echt vriendjes. zowel Vino als Charlie zijn beide echte knuffels geworden, wel ieder op zn manier.... maar ik zou ze niet meer kwijt willen.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:12

Wat is ze leuk bij jullie!
Het is heel mooi om te zien dat ze er zo vrolijk en gelukkig uitziet!

Ik denk wel vaak dat die oudere katten rust nodig hebben, en niet in een drukker gezin passen.
Dat maakt het al erg moeilijk om een goede eigenaar te vinden, want veel mensen hebben nog een hond of kleinere kinderen, waar die kat al snel niet bij kan. Dus wel super goed dat jullie deze poes nog een kans hebben gegeven!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 17:18

silvericathy schreef:
wat een geweldige kans heeft ze nog gekregen. ik vraag me dan altijd af waarom de eigenaar afstand van het dier moest doen, vaak is het zo dat oudere mensen hun huisdier niet kunnen meenemen omdat ze zelf meer zorg nodig hebben... zo zielig.

wij hebben zelf ook twee katten.
vino is als kitten gedumpt in het bos, en gelukkig gevonden door lieve mensen waarbij hij een paar weken heeft mogen zijn, helaas konden ze hem niet houden omdat ze zelf al genoeg katten hadden en per toeval leerde ik de vrouw kennen toen ze het verhaal deed in de winkel waar ik toendertijd werkte. Een tijdje later maakte vino deel uit van ons gezin.

Een jaar later kwamen we toevallig Charlie tegen op marktplaats. Kater van 1 jaar oud. Hij was als kitten gedumpt bij een asiel, en vervolgens bij mensen geplaatst die allergisch bleken te zijn. Hij kreeg wel zijn eten en drinken, maar er werdt verder niet echt naar hem omgekeken.

We hebben onze handen vol aan ze gehad, vooral omdat het twee, pas gecastreerde katers van 1 jaar oud waren.
niet helemaal de planning...
maar nu gaat het echt super goed en zijn ze echt vriendjes. zowel Vino als Charlie zijn beide echte knuffels geworden, wel ieder op zn manier.... maar ik zou ze niet meer kwijt willen.

De vorige eigenaar werd ernstig ziek, dat is het enige wat we hebben gehoord.
Wat fijn dat de katten het bij jou ook goed vinden <3 Ik snap best dat het even hectisch was haha, gelukkig is het nu goed gekomen! :D

Sophie_Wind schreef:
Wat is ze leuk bij jullie!
Het is heel mooi om te zien dat ze er zo vrolijk en gelukkig uitziet!

Ik denk wel vaak dat die oudere katten rust nodig hebben, en niet in een drukker gezin passen.
Dat maakt het al erg moeilijk om een goede eigenaar te vinden, want veel mensen hebben nog een hond of kleinere kinderen, waar die kat al snel niet bij kan. Dus wel super goed dat jullie deze poes nog een kans hebben gegeven!

Ben ik zeker met je eens :j Sommige katten zijn niet voor een druk gezin weggelegd, maar sommige kunnen prima functioneren :D
Maar dat is natuurlijk de keus van de persoon zelf :j

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:22

<3 Ooh, knappe oude dame zeg. Heb een zwak voor de oudjes. Ontzettend fijn dat ze nog een warm huisje heeft gekregen bij jullie +:)+

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:33

Wat ontzettend goed dat je een oudere asielkat hebt genomen, veel mensen kiezen toch voor kitten inderdaad, ik snap waarom, maar ook deze beestjes verdienen een 2e kans.
Onze eerste kat kochten mijn ouders toen ik een jaar of 7 was, hier heb ik geen invloed op gehad. We hadden eigenlijk nooit de intentie er een kat bij te nemen, maar toen vond ik een zieke kitten op het erf van mijn paardrijdinstructrice. Gevraagd wat die daar deed, dat wist ze niet, liep er al een paar dagen en de andere waren al opgegeten, toen ze dat zei schrok ik wel even, het hele nestjes kitten was opgegeten door hun honden en deze was achtergebleven, zwaar vermagerd, opgeblazen buik van de wormen, en uhm ja ik zal maar niet te veel zeggen over de hoeveelheid vlooien :roll:
Kon haar niet achterlaten dus meegenomen om op te knappen en daarna een goed huis voor te zoeken, maar in die tijd heeft ze onze harten gestolen en is nooit meer weg gegaan <3
3 katten is ons echt te veel, maar mocht zich ooit de gelegenheid voor doen weer een weesje op te vangen zullen wij dat zeker doen

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:39

Ach wat lief! Ik heb ook een voorliefde voor die oudjes, ik heb nu mijn 3de nierpatientje bij me op de bank liggen, wat zijn ze toch speciaal!
En ook altijd uit het asiel hoor, we hebben nog 3 die niet goed te plaatsen waren ivm schuw, die zijn enorm bijgetrokken hier.. Super gezellig :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:45

Een heksenkat <3 Wij hebben ook een zwarte poezel.En ze brengen echt geen ongeluk hoor.Maar eigenlijk moet je nu wel een bezem kopen :+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:50

Er nemen inderdaad veel mensen een kat/poes uit het asiel. Maar eentje op zo'n leeftijd vind ik toch wel speciaal. Echt tof om te zien hoeveel geduld jullie hebben en de kat z'n oude dag niet hoeft te slijten in het asiel. Ik baal nog steeds dat ik kamp met een katten allergie, want anders was er allang een kat gekomen!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 21:41

Wat een leuke reacties weer en wat is het fijn dat er mensen zijn die ook een kat/poes uit het asiel hebben gehaald <3

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 01:50

Britta31 schreef:
Een heksenkat <3 Wij hebben ook een zwarte poezel.En ze brengen echt geen ongeluk hoor.Maar eigenlijk moet je nu wel een bezem kopen :+

Wij hebben 3 zwarte poezels, en ze brengen alleen maar geluk :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 02:42

Wauw, dat jullie een poes van 15 jaar, en een zwarte dan nog!, adopteren is gewoon top _/-\o_ .

Ik moet toegeven dat ik ook al poezen uit het asiel heb gehaald, maar dan jonger omdat ik gewoon bang ben ze te snel weer te moeten afgeven ...
In november heb ik nog een 5jarige opgehaald voor mijn schoonmoeder die weer dolgraag een kat wilde. Zo mooi om zien hoe gelukkig hij nu is met zijn eigen mensen, zijn plekje op de bank bij de kachel , ...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 12:39

Hier brengt onze zwarte panter ook geluk :D

Lukasje, ja heerlijk is dat toch? Om te zien hoe ze weer opbloeien en gelukkig worden <3

Gister moest Belle naar de dierenarts voor haar nageltjes, dat was de hoofdreden maar ze hebben haar even een check up gegeven, ze is helemaal gezond en ze heeft zich super gedragen.
Toen ze thuis was, was ze even heeeeel boos op ons maar dat duurde maar een uurtje :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:19

Aaah Belle <3
Prachtige senior is ze!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:27

Ik heb ook een oudere kat uit het asiel gehaald, toevallig ook een zwarte. Hij was ook erg angstig en heeft bijna een jaar achter mijn oven gewoond.
Inmiddels is hij 21 en een stalker als het om aandacht gaat. Als je ze de tijd geeft heb je er echt een maatje aan.
Ik nam hem mee uit medelijden en ik zag hem omdat hij mij uitkoos.
Afgelopen jaar vaak ziek geweest en toen kreeg ik alles terug wat ik er in gestopt heb.