Van zwerfkat tot koning!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Van zwerfkat tot koning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 12:49

De laatste jaren ben ik niet meer heel actief op bokt. Helaas is mijn paardje ook overleden en heb ik nu alleen nog maar katten. Waarvan er eentje wel bijzonder is.
Eigenlijk 2, de eerste is geboren op stal, van de zwerfpoes die ik destijds op stal had opgevangen en waarvan ik 5 maanden later een nestje kittens in de hooibak had liggen. Een daarvan heb ik zelf gehouden. Dat is Jantje.
Afbeelding

Afgelopen augustus waren mijn vriend en ik op vakantie in Kroatië. De zwerfkatten op vakantie vind ik altijd heel gezellig, en meestal gaat het me goed af, want vaak zien ze er helemaal niet slecht uit. Maar ik Kroatië schrok ik van de toestand van vele katten. Ze waren daar echt mager, de bevolking had het daar echt niet op ze. Katten kwamen ook echt schooien aan tafel tijdens het uiteten.
Gelukkig waren er mensen die wel om ze gaven, zo ook een restaurant waar een poes 5 kittens had gekregen. Dat restaurant is vanaf toen voor de poes gaan zorgen.

Zoveel geluk had (inmiddels) ons katje niet. De eerste avond in ons huisje zag ik hem al lopen, maar doodsbang voor mensen. Hij wilde niet komen en liep door. Eigenlijk vond ik zo'n witte kat toch ook niet zo mooi :+
De volgende avond zag ik hem weer en hij durfde na een half uurtje toch dichter in de buurt te komen. Hij zag er echt heel slecht uit en ik besloot hem ons restje eten te geven. Erg slim natuurlijk, de kat week daardoor niet meer van mijn zijde.
Afbeelding

Elke keer als wij van een dagje weg terug kwamen lag hij trouw op ons te wachten. Ik kreeg het er steeds moeilijker mee, want ja, we moesten over een week naar huis. En vanaf dan zou hij wachten op niemand.
Afbeelding

Ik had al wat gezocht en besloten dat we het hierbij moesten laten en we hem niet mee konden nemen naar Nederland. Mijn vriend had er echter minder vrede mee en begon uit te zoeken hoe we het toch konden proberen. Daarbij zijn we in contact gekomen met een Nederlandse stichting. Stichting Idemo. Zij hebben ons geholpen en kenden mensen in Kroatie die ons daar konden helpen. In een grote shoppingmall een reismandje gekocht, en vervolgens de kat meegenomen naar de dierenarts voor een gezondheidscheck, paspoort, inenting en chip. Hij bleek verder gezond alleen zwaar vermagerd, waardoor we toen echte kattenbrokjes gekocht hebben. En een tuigje, voor extra zekerheid in het koffertje tijdens de vlucht.
Afbeelding

Na de dierenarts mocht hij niet meer naar buiten tot vertrek, vanwege de kans op weglopen na de ervaring bij de dierenarts. Dit bleek echter niet mogelijk, hij haatte het om binnen te zijn en hebben de gok genomen om hem buiten te laten. Maar ook toen was hij niet meer weg te slaan.

Afbeelding

Afbeelding


Nadat we ook bij transavia hadden aangegeven met een kat naar huis te reizen, was alles geregeld en kon de reis beginnen!

Afbeelding

Afbeelding

De hele vlucht geen kat aan gehad. Zo lief, zo gerust dat hij de hele weg heeft liggen slapen. Het cabine personeel vond het geweldig om met een kat te vliegen, ze kwamen regelmatig vragen hoe het ging en de mensen om ons heen konden het ook erg waarderen. Nadat we geland zijn hebben we hem heel even uit het mandje gehaald om te lopen, maar hij bleef toch echt liever in het mandje. Na een paar uur thuis te zijn aangekomen heeft hij 3 dagen bij moeten komen. Hij heeft geslapen voor het leven en er was weinig beweging in te krijgen.
Afbeelding


Afbeelding


In de weken die volgde werd hij steeds meer kat. Hij at goed, werd groter en ging naar onze eigen DA. Daar werd hij gecastreerd (omdat Jantje een poes is, en de twee katten van mijn moeder ook) en om te kijken of hij echt wel zo gezond was als dat ze in Kroatië zeiden.
Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is hij echt kat. Hij speelt, sloopt en is echt een boef. Een Draakje dus. Zoals hij ook heet. Draca \(draga) betekend in het Kroatisch lief. Hij is echt de koning te rijk, geniet van zijn leven en is echt heel gelukkig. Inmiddels ook een buikje waar je U tegen zegt, echt hollands welvaren dus. Ook met onze 3 poezen gaat het heel goed. Met Jantje gaat spelen steeds beter. Jantje heeft een groeiachterstand waardoor ze heel klein is, Jantje is (was) én kater, en veel groter, dus soms snapt ze spelen nog niet helemaal. Met de 2 oudere gaat het ook goed, zij zijn heel lief voor elkaar.
Ik ben nog elke dag blij dat we hem hebben meegenomen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SassyMoon
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:06

Wat een mooi verhaal!

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Van zwerfkat tot koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:10

Super mooi verhaal! Wat is het ook een knapperd zeg, heel erg fijn dat hij een huisje heeft gevonden bij jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:12

Wat is hij leuk opgeknapt, knap beestje! (En wat zijn de twee verschillende kleuren oogjes leuk <3 )
Mooi verhaal Flowq :)

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Van zwerfkat tot koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:13

Wauw! mooi verhaal zeg, en hij ziet er heel goed uit!

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:15

Mooi verhaal! Wat lief dat jullie hem hebben meegenomen, hij ziet er goed uit. :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Van zwerfkat tot koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:21

Wat een leuk & mooi verhaal zeg! Mijn moeder had ook bijna een kat uit Griekenland meegenomen maar onze eigen kat thuis is totaal niet tolerant dus we wisten dat het niet zou werken.. Hij is ontzettend leuk met die oogjes ook!

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:21

En dat is zo een echt voorbeeld van een kat die zijn eigen personeel kiest... prachtig gewoon, dat zijn de meest bijzondere katten. Ik heb hier ook zo ééntje lopen en ik noem hem altijd mijn "waker". Hij kan altijd ergens gewoon koninklijk gaan zitten en naar me kijken en dan lijkt hij te denken, hoe goed hij het nu wel heeft met zijn baasje. Die blik zie ik ook in jouw kat terug.

Autumnn

Berichten: 8041
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:24

Wat een prachtig verhaal 8-) wat een Geluk heeft Draca gehad. Lastig he dat je niet alles mee kunt nemen naar huis :o

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:27

Wat is hij mooi geworden <3 Hij ziet er fantastisch uit! Echt leuk dat jullie hem mee konden nemen uit Kroatië! :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:46

Wat een prachtig poezenverhaal met een gouden randje ! <3
Zo ga je maar eens rustig op vakantie... :')
Hij wist duidelijk waar hij moest aankloppen, kat kiest zijn mensen uit :D

Die foto van Jantje...geweldig ! Maar hoe is die genomen, lijkt wel of die uit de lucht komt gevallen ? :+

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 16:31

Dankjulliewel :)

Laureas: inderdaad echt een blik van, 'ik geniet zo van mijn leven, zie mij.' ;') wel super dankbaar!

Pandora: die foto van Jantje is dat ze op het dakraam staat. Altijd als die open staat springt ze erin en wandelt ze een rondje over het dak.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Van zwerfkat tot koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:35

Wat een mooie kat! Leuk gedaan van jullie :)

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Van zwerfkat tot koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:45

Leuk verhaal! Ik heb zelf 5 weken geholpen bij een kattenopvang in Griekenland. Dan zie je pas echt hoe het er aan toe gaat, ook als de toeristen weg gaan en de katten ineens een stuk minder gelukkig zijn...Nee, je kan ze niet allemaal redden en de stichting daar deed ook alles wat ze konden (castreren, voorlichten, voeren, inenten etc), dus ik ben van mening dat mensen best dieren mee mogen nemen.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Van zwerfkat tot koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:49

Mooi verhaal. Hij ziet er ook steeds beter uit. Goed gedaan!

shetjeIris

Berichten: 378
Geregistreerd: 06-04-13

Re: Van zwerfkat tot koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:54

Wat een leuke kat om te zien!
Ik zou hem ook niet achter hebben kunnen laten hoor. Maar ik ga ook expres niet naar landen waar veel zwerfdieren zijn. Uit zelfbescherming eigenlijk.

The_Cat

Berichten: 7289
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:56

Wat een mooi verhaal! Het verschil tegenover de eerste foto (van de witte kat dan :D) tegenover de laatste, is echt knap! Blij dat hij zo'n leuk thuis heeft!

SofieHavan

Berichten: 1882
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:00

Ah <3 leuk verhaal :) super dat jullie hem meegenomen hebben!
Altijd fijn zo'n feel-good verhaal!

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:01

Ik vind hem wel heel mooi, echt helemaal wit.

Ik heb er eentje uit Griekenland hier is mijn en haar verhaal:
[BB] kitten eet niet (Griekenland)

Ze is nu 2,5 week bij mij en ze gaat super goed.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:18

Flowq schreef:
Dankjulliewel :)

Laureas: inderdaad echt een blik van, 'ik geniet zo van mijn leven, zie mij.' ;') wel super dankbaar!

Pandora: die foto van Jantje is dat ze op het dakraam staat. Altijd als die open staat springt ze erin en wandelt ze een rondje over het dak.


:)* Echt geweldig dit ! En dat tongetje ook... :=

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:27

Ik hou van dit soort topics <3
Wat een mooi verhaal. :o
Hij ziet er echt goed uit nu zeg!

Westhof

Berichten: 2906
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:28

Wat een leuk verhaal zeg! Echt een feel-good topic :D

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:30

Wat een prachtig verhaal. Fijn om te lezen dat er zulke lieve mensen als jullie op deze wereld zijn :)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:36

Wauw! Wat stoer dat jullie het gewoon gedaan hebben, veel geluk met deze twee snoesjes <3

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Van zwerfkat tot koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:22

Wat een heerlijk verhaal! Wat ziet Draca er nu goed uit zeg! Fijn dat jullie hem zo'n goed tweede leven hebben kunnen geven.