En Lily... Een.. Chihuahua die eh, niet op haar chihuahua charmanst is soms

Szia komt uit Hongarije. Haar originele naam was Kalacs, maar in Nederland hebben de nieuwe eigenaren het veranderd naar Szia, wat hallo is in het Hongaars. Dat hoorde ze natuurlijk vaak genoeg in Hongarije zelf en dus in Nederland reageerde ze daar snel op. Szia is echt alles voor me. Mijn partner door dik en dun. Ik heb haar straks 7 jaar. Ze is mijn eerste eigen hond. De andere honden die ik had, waren meer mijn moeders of vaders hond, maar Szia is echt van mij en alleen van mij haha.
Het leek me wel eens leuk foto's te delen van mijn tweetal honden.
Szia en ik hadden laatst namelijk een fotoshoot en daar zijn hele mooie foto's uitgekomen! Ze zijn gemaakt door Jaggie's Pawprint
Szia had alleen twee dagen voor de shoot dit gedaan...

Maar het is niets wat een douche niet kon fixen! En dus kwam ze er goed schoon op te staan.

Dat kwijldruppeltje

Dan hebben we nog Lily. Lily heeft een wat naar verleden. Ze is iets meer dan een jaar geleden bij ons gekomen. Mijn zus zag op marktplaats een advertentie van een vrouw die haar chi's en kruising chi's wegdeed. Vanwege gezondheidsproblemen. Ze kwamen daar dus om 1 chi op te halen, maar namen er meerdere mee omdat hun omstandigheden gewoon sneu waren. Ze woonden allemaal in een schuur, in een verroeste bench en Lily is ww voor de fok gebruik van tea-cup chi's. Ze is zelf iets groter dan een tea-cup, maar kleiner dan een gemiddelde chi. Wat ook wel te merken is aan haar ademhaling, haar tong die te groot is voor haar bekje en ogen die iets meer uitpuilen. Sneu eigenlijk. Gelukkig ervaart ze weinig klachten van haar lichaam, maar mentaal was een ander verhaal.
Ze was wel aanhankelijk, maar heel bang voor van alles. Het is eindelijk pas nu, sinds de laatste paar maanden dat ze compleet opleeft, rent en speelt. Ze is niet meer bang voor vreemden als ze in huis komen en ook als vreemden haar buiten rustig benaderen rent ze niet keihard voor ze weg. Ze heeft nog wel wat bange trekjes hier en daar, maar ze is een lekkere happy hond. Ze was eerder ook veel te dik trouwens, want ze leefde bij ons het luxe leventje.. Maar de laatste maanden gaat ze gewoon mee met de hondenbende op onze wandelingen van 2/3 uur en nemen we een tasje mee voor als ze moe word of het te koud krijgt (wat ze al snel word, daarom heeft ze jasjes). Ze geniet zo van de wandelingen en is lekker op conditie en eindelijk op een goed gezond gewicht. Ze wandelt soms wel 2 uur gewoon mee en hoeft dan helemaal niet in het tasje. Sinds ze meer als hond word beschouwd door ons, dan als bankchi

Tevreden hondje in haar tasje

Zeeeer tevreden hondje in haar tasje

Minder tevreden hondje in de regen

We gaan altijd met de stafford van een vriendin lekker lang wandelen en dan zijn we met dit leuke trio.
(Lily kent geen commando's, behalve haar naam. Zo snel je wat van haar vraagt, raakt ze in paniek, dus iets aanleren is moeilijk, maar als je iets warms en zachts neerlegt op de grond gaat ze er meestal op, daarom de sjaal

Lily is het gehannes van een foto maken zat en de andere hondjes willen niet poseren

De grote honden vinden het maar oneerlijk dat Lily als een prinses word meegedragen soms

En dit was vandaag. Ik wilde een leuke foto met kerstthema maken. Het was nogal een uitdaging

Maar het is gelukt! Prettige kerstdagen iedereen