Hoi

Natuurlijk kan een kersttopic niet uitblijven.. Dit keer niet alleen met mijn eigen cavia's, maar ook met wat cavia's van de opvang waar ik stageloop. Ook zij verdienen een spotlight, want het zijn stuk voor stuk super leuke beestjes!
Ik begin natuurlijk met mijn eigen achttal, dit zijn Nibbit (5,5), haar halfzus Effie (3), Effie's kinderen Sammy, Marley, Mitchy, Freddy en Diggy (3) en castraatje Zippy (2).
02. Freddy!

03. Het allerleukste cadeautje; Sammy

04. Kerstman Zippy

05. De staartjes van de muizen waren niet helemaal veilig in de buurt van de caviabekkies dus dat plan hebben we verder maar laten varen

https://boktimg.nl/img/m/7vDvcq.jpg
06. Mitchy!

07. Marley

08. Nibbit wilde niet meewerken, maar de aanhouder (met andijvie

09. Effie past ook best op zo'n slee

10. Diggy!

11. Sammy

En dan nu de opvangcavia's! Ik loop stage bij de opvang Caviaplein in Dongen. Meestal zitten er zo'n 60-80 cavia's maar in de zomer kan dit zo het dubbele zijn omdat ze ook vakantieopvang doet.
Mijn cavia's komen hier ook allemaal direct of indirect vandaan. Zippy uit de opvang, Effie en Nibbit komen uit de tijd dat ze zelf af en toe een nestje had en Effie is daar ook nog gedekt. (Natuurlijk wordt er niet met de opvangcavia's gefokt!)
Voor wie ook eens in de opvang wil kijken; 20 januari heeft ze een open dag ter gelegenheid van het 5-jarig bestaan

12. Dit zijn Joop (langharig) en Jimmy, dit berenduo zit al erg lang in de opvang. Jimmy is heel schuw (komt uit een dumpgroep) en Joop juist heel aanhankelijk en super vrolijk.

13. Dit is Chester, de castraat van de grote damesgroep! Ik geloof dat hij nu zo'n 15-20 dames onder zijn hoede heeft, en dit doet hij geweldig! Hij heeft kiesproblemen en blijft hierdoor in de opvang wonen.

14. Dit is Swiffertje, Swiffertje is een tijd geleden gecastreerd en verhuist deze week naar zijn nieuwe huis

15. Eergisteren werd er een gezinnetje van vader, moeder en vier zoons binnengebracht. De jongen zijn 5 weken oud, eentje blijft bij de vader, de borstel zit al bij een andere beer en de andere twee zijn al gereserveerd. Zo snel gaat dat met baby's

16. Natuurlijk moesten ze ook een kerstfoto

17. Het borsteltje met zijn nieuwe vriendje!
https://boktimg.nl/img/m/ilvvbP.jpg
Bedankt voor het kijken, en ik wens iedereen heel fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!