Welke muilkorf? (Amerikaanse bulldog)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Welke muilkorf? (Amerikaanse bulldog)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 20:33

Voor onze Amerikaanse Bulldog zijn wij op zoek naar een muilkorf voor tijdens het uitlaten.
Nu ben ik vooral benieuwd naar welke muilkorf bokkers aanraden ivm de brede kop en relatief kortere snuit.

Ik had vanmorgen een Baskerville maat 6 gehaald maar ik heb het idee dat deze te groot is en ik ben bang dat hij zijn snuit er vrij makkelijk uit kan krijgen mocht er iets gebeuren. Ik wil eigenlijk morgen even kijken of een maat 5 wellicht beter past maar misschien hebben jullie nog andere ideeën die wellicht beter bij het type hond passen...

Mizora

Re: Welke muilkorf? (Amerikaanse bulldog)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:37

Zorg in ieder geval ook voor een bandje tussen de ogen en zorg dat deze strak genoeg zit. De baskerville past vaak het beste voor dit soort koppen namelijk (ik ga er vanuit dat je de ultra bedoelt, de zwarte. En niet de gewone, de beige).

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:44

Wij hadden voor onze Amerikaanse bulldog ook een bakersville (maat 5).
Wij vonden hem erg fijn zitten juist voor dit type kop.
(Onze is alleen gesneuveld toen hij van de haak is gevallen in de avond en ze hem gesloopt heeft :') )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:03

Edit scheef gekeken hij heeft deze https://www.bol.com/nl/p/karlie-halsban ... ype=browse maatje rotweiler trouwens, zit hem netjes en kan goed hijgen alleen gekocht in ede bij voormalig het Guppy. Weet niet meer hoe ze nu heten. Stuk goedkoper daar ook dan via bol

Nodig gehad voor introductie met mijn honden. Alle drie korfje om voor veiligheid.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 00:31

Mizora schreef:
Zorg in ieder geval ook voor een bandje tussen de ogen en zorg dat deze strak genoeg zit. De baskerville past vaak het beste voor dit soort koppen namelijk (ik ga er vanuit dat je de ultra bedoelt, de zwarte. En niet de gewone, de beige).

De ultra idd :)
Bandje tussen de ogen heeft ook zeker mijn voorkeur.

Ik had met de maat 6 zo mn twijfels over of ze wel goed zouden passen maar aan jullie reacties te lezen ga ik morgen even ruilen voor de 5 en is de kans denk ik wel groot dat dat beter past.

Het Guppy zou wel eens Zoo & Co oid zijn geworden, kan daar ook nog wel eens kijken als de 5 niks is :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:40

Ja klopt zo heet die. En voor jou dichtbij ook

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:55

Afbeelding

Hier een bulldog mix. En zweer echt bij deze korf. Had eerst ook baskerville, maar deze verdraagt hij zoooooooveel beter.

Mocht je het wat vinden, pb me even
Ps bandje kan er nog aan als je wilt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:13

Hier ook baskerville voor mijn herder. Ideale korf maar wel juist bandje over de kop er af gehaald. Kreeg dat niet rustig tussen de ogen steeds schoot het alle kanten op. De mijne loopt en raust er los mee door het bos ;) verder werkt hij prefect. Ik doe het zwarte nekbandje door zijn gewone halsband en brede leren band er ook nog extra aan. Af krijgen doet hij hem absoluut niet. Hij heeft hem vanaf minuut 1 ook geaccepteerd