Toch maar weer een topic openen... De foto's zijn zo leuk geworden

Omdat sint het land uit was, ben ik op 5 december al begonnen aan mijn kerstfoto's

Avondje vrij, even wat tijd voor mezelf, dus een 'studio' opgezet en mijn vogelkinders op de foto gezet!

Uilen zijn geen dieren die je zomaar even moet aanschaffen, het is een complete levensstijl en je bent er énorm veel mee bezig. Hiervoor heb ik dus ook bij verschillende mensen meegelopen om ervaring op te doen en er over te leren.
Overweeg je ooit een uil of andere vogel aan te schaffen? Weet waar je aan begint! Duiven hakken, kuikens snijden, muizen voeren, dagelijks afdragen/vliegen... Het is geen puppy die je heel de dag door kan kroelen en er mee kan spelen. En ga dan ook ZEKER met iemand meelopen die er zeer veel verstand van heeft

Discussies over het wel/niet houden van dit soort vogels graag achterwege laten, dat kan prima in een discussie topic dat je zelf opent

We begonnen met James, een voorbeeldig modelletje, en vond de kerstmuts erg comfortabel om in te hangen

Toen uiteraard dame Charlie gehaald! Geef haar een slinger om mee te spelen en voor je het weet krijg je dit

Knap meisje

Stoere Akila mocht ook

Daarna mijn 2 nieuwe aanwinsten, Gaya en Kenai, weggehaald in een dierenwinkel en inmiddels een maandje bij mij. Na het bijwerken van overgroeide snavels en weer op gewicht komen zijn we inmiddels rustig aan begonnen met eten vanaf de hand met Gaya, en inmiddels al met vliegen met Kenai!
Ze zijn waarschijnlijk een jaar of 5/6 oud en hebben een maand of 3/4 in die dierenwinkel gezeten. Zeker geen hard feelings naar hen toe, maar een stukje onkunde uit goede daad

Bedankt voor het kijken!

(Nog een kleine sidenote, nee er was geen stress bij het voor de lampjes zetten, ze zijn gewend om gehanteerd te worden en ze hebben zich zelfs rustig zitten poetsen tussen de foto's door