Hamsterscaping in thema's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:08

_Evelien schreef:
Verstopplekjes hebben ze igg genoeg. :D Qua gras, moet dat dan echt zijn of nep? Ik zou niet weten hoe je dat kan ‘neerzetten’ ook.


Je kunt ook de grootste wilgenbruggen gebruiken voor cavia's als een verstopplek.

Wel gaaf dat de robo's niet ontsnappen zonder deksel. Ik was bij Haneul ook 1 keer de deksel vergeten, maar die zat ook nog gewoon in haar kooi :)

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:17

xDenies schreef:
Lau schreef:
En hoe richt je een bak met deksel goed in dan? Want voor het beestje moet het natuurlijk wel optimaal zijn. De kat is ook vrij creatief met dingen eraf halen. Dus daar moet ook even naat gekeken worden.


Op dezelfde manier als zonder deksel. Je inrichting moet überhaupt goed zijn zodat er geen negatief gedrag getoond wordt. En dat voorbeeld is te zien op mijn foto's. Een volle inrichting met veel verstopplekken en graafmogelijkheden.
Het is een prooidier en die moet zich oké voelen.

Rondom de kat moet je inderdaad zelf aan de gang gaan hoe en wat. Er zijn gigantisch veel mogelijkheden betreffende een deksel. Maar je kan bijvoorbeeld ook wat meer centjes neerleggen een bak zoals de Marrakesh van Zooplus aanschaffen. Daar zit een deksel met scharnier op. Volgens mij is die vrij zwaar.


Thanks gaan we daar eens naar kijken!
Veranderen jullie de inrichting ook eens in de zoveel tijd?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 19:36

Vanzelfsprekend, de bak moet toch een keer verschoond worden. Dat is weer afhankelijk voor welk formaat je gaat :)

Voor een Rusje minimaal 80x35, voor een Syrtje minimaal 100x50.

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:40

Dit is zo ontzettend gaaf! :D echt petje af voor alle gave bakken die je maakt, wat zullen de bewoners blij zijn. Ik krijg er spontaan zin van om zelf een hamstertje te nemen en zon geweldige grote bak te ontwerpen hihi. Wie weet, ooit! Dit is echt inspirerend :)

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:02

@TS mijn bak was 2.5 meter en 60 diep/40 hoog. Lijkt me meer dan genoeg ruimte voor een syr :D . Ook een flying saucer grote maat, zandbak, deel waar ze kon graven. Huisjes echt alles wat een hamsterhartje begeert. Ze vond het aan de andere kant van het glas gewoon mooier denk ik!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 22:08

En toch is er dan een reden geweest waarom de eigen ruimte niet oké was :)

Maar goed, ik ga weer ontopic :D

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:58

xDenies schreef:
En toch is er dan een reden geweest waarom de eigen ruimte niet oké was :)

Maar goed, ik ga weer ontopic :D


Tja... een diertje in een bak van 1,20-1,50 of 2 meter, terwijl hij van nature aardig wat kilometertjes per nacht aflegt... dan kan ik me wel voorstellen dat het kan gebeuren dat hij wel eens wil gaan "buurten". En de gelegenheid maakt de ontsnapper... er hoeft maar een stapeltje rommel in een hoek te ontstaan en de hamster wandelt/klimt wel verder, en of ie zijn hok nou wel of niet leuk vindt, het zijn gewoon ondernemende diertjes.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 09:00

Ik deel je mening niet volledig en zou het fijn vinden als de discussie zijn einde in dit topic vind :)

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:28

Wij willen voor kerst een bak plus 'interieur' cadeau doen. Budget €150,-.
Jouw winkel is een beetje uit de buurt, maar ik vraag me af of het budget realistisch is? Er zit wel rek in, maar het is een kerst cadeau voor een 7 jarige en moet dus leuk blijven.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:39

Balou_k schreef:
Wij willen voor kerst een bak plus 'interieur' cadeau doen. Budget €150,-.
Jouw winkel is een beetje uit de buurt, maar ik vraag me af of het budget realistisch is? Er zit wel rek in, maar het is een kerst cadeau voor een 7 jarige en moet dus leuk blijven.


Ik zat zelf een beetje op Mp te struinen. En daar heb je grote aquaria voor 40 euro. Deze gaan weg omdat ze lek zijn. Maar ik denk voor dit prima te gebruiken. Dan hou je nog flink budget over voor de inrichting.

Edit:
Wij moesten nog een nieuwe kast en mijn vriend riep heel enthousiast met ruimte voor de hamster. Dus toen riep ik nou schat dat maak je zelf toch een kast. En zo gezegd zo gedaan.
Als we een geschikt aquarium hebben gevonden gaat hij een midden vak bouwen waar deze dan een cm of 2 ruimte heeft boven en aan de zijkant. Dan kan de kat er ook niet in. En een glasplaat voor het vak tot halverwege dat mocht hij ontsnappen de kat er nog niet bij kan.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 13:57

Balou_k schreef:
Wij willen voor kerst een bak plus 'interieur' cadeau doen. Budget €150,-.
Jouw winkel is een beetje uit de buurt, maar ik vraag me af of het budget realistisch is? Er zit wel rek in, maar het is een kerst cadeau voor een 7 jarige en moet dus leuk blijven.


Dat is realistisch, voor de basis inrichting natuurlijk :D

En super leuk Lau!
Ik heb de ikea Pax kast :)

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:04

xDenies schreef:
Balou_k schreef:
Wij willen voor kerst een bak plus 'interieur' cadeau doen. Budget €150,-.
Jouw winkel is een beetje uit de buurt, maar ik vraag me af of het budget realistisch is? Er zit wel rek in, maar het is een kerst cadeau voor een 7 jarige en moet dus leuk blijven.


Dat is realistisch, voor de basis inrichting natuurlijk :D

En super leuk Lau!
Ik heb de ikea Pax kast :)


Aah dat is ook een goede!
Meneer is in zijn creatieve hum nu. Hij heeft het al helemaal bedacht. Dus ik laat hem even in zijn Bouwwaan. We moeten toch nog wachten op een ander huisje. Maar hij mag vast beginnen met tekenen en plannen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 14:24

Ja heel leuk! Ben benieuwd naar het eindresultaat ;)

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:19

Dankje! Ik ga kijken naar de IKEA kast!

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:43

Lau schreef:
Balou_k schreef:
Wij willen voor kerst een bak plus 'interieur' cadeau doen. Budget €150,-.
Jouw winkel is een beetje uit de buurt, maar ik vraag me af of het budget realistisch is? Er zit wel rek in, maar het is een kerst cadeau voor een 7 jarige en moet dus leuk blijven.


Ik zat zelf een beetje op Mp te struinen. En daar heb je grote aquaria voor 40 euro. Deze gaan weg omdat ze lek zijn. Maar ik denk voor dit prima te gebruiken. Dan hou je nog flink budget over voor de inrichting.



Tip: Kijk eens op een weggeefhoek.. hier heb ik mijn aquarium vandaan. Ik kwam hem toevallig tegen. Ietwat schade en de bak is lek, maar prima te gebruiken hoor :j

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:39

Prachtige terra's hier!! Ik had m'n hamsters (campbelli's) ook in natuurlijke inrichting in een terra. Super om te mooie grote huisjes hier te zien voor de hammies! *\o/*

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 22:15

Het kerst thema is weer terug de kast in gegaan. Vandaag was het tijd ... voor iets heel anders. Op de één of andere manier kreeg ik er een vakantie gevoel bij :')

Welkom in Vakantiepark Belliedorm *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:55

Wauw! Echt weer heel erg mooi! <3 Een kunstwerkje in de woonkamer!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:25

Onze Schnabel woont vandaag de dag in de woestijn, inclusief oase met écht water :P, palmbomen, cactussen, piramide, cobra en schedel! *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:54

Ik dacht bij het openen "we krijgen vast een Pasen-thema". Niet dus _O- !
Mooi gedaan!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 22:04

Oooooh... maar die is er wel hoor :P

Afbeelding

En zo tof vonden ze hem:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:22

Hahaha, dus tòch ! +:)+

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Hamsterscaping in thema's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 22:24

Ik ben wel helemaal weg van de dessert thema!

Ik wist niet wat ik met de bak moest en ik heb nu twee weken vakantie dus ben niet aan het werk. Dus we dachten dan maar alvast pasen erin gooien. En die Robos zijn gaan graven.... niet normaal! Op de fb groep staan verschillende filmpjes!