Gezinsuitbreiding - welkom Mitzi (senior bull terrier)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Gezinsuitbreiding - welkom Mitzi (senior bull terrier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 22:16

Sinds 4 november woont Mitzi (officieel: Kingsfarm's Absolutely Royal) bij ons. Mitzi is een Bull terrier van 8,5jr oud. Door omstandigheden kon zij niet meer bij haar familie, bij wie ze al haar hele leven was, blijven wonen.
Hans Konings, haar fokker, was niet in de mogelijkheid om haar terug te nemen (Mitzi's moeder en zus zijn wel nog bij fam. Konings) en via een oproepje kwam ze dan bij ons terecht.
Na een proefperiode hebben we gisteren aan de oude eigenaren laten weten dat Mitzi bij ons definitief haar gouden mandje heeft gevonden *\o/*
Kijk en geniet mee van deze mooie senior. Ze heeft een hart van goud. Hopelijk blijft ze nog lang bij ons <3

Afbeelding
Voor het eerst mee naar het bos met onze andere hond Ober, tevens een herplaatser van 7jr, alweer ruim 4jr lid van onze familie.

Afbeelding
Lekker in het zonnetje

Afbeelding
Op het speelveld met de bal, waar ze los mag lopen

Afbeelding
<3

Afbeelding
Het is vooral dikke mik met onze jongste van 6jr. Mitzi is erg gevoelig en mensgericht. Als hij sip is, komt ze hem meteen troosten

Afbeelding
Ze is wel een beetje groter dan onze andere hond :') Toen ze net binnen was leek het even of onze meubels waren gekrompen :')

Afbeelding
We hebben haar een nieuw bed gegeven, lekker van de grond af. En een oud kussen en handdoek, ze vindt het heerlijk om daar een nest mee te bouwen :)

Zoals meer bullen heeft Mitzi een huidprobleem waarvoor ze dieetvoeding krijgt. Dit is prima onder controle.
Ook had ze al een bloedoortje toen ze bij ons kwam.
Ze heeft een aardig slap hangbuikje, maar dat mag als je al een beetje op leeftijd bent ;) Eerder dit jaar is haar baarmoeder verwijderd. Ze weegt momenteel 29,5kg.

MoppieFilou

Re: Gezinsuitbreiding - welkom Mitzi (senior bull terrier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:18

Superleuk hondje! <3 En lief dat jullie haar een warme thuis geven! :j

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:27

Wat lief van jullie! Wat een leuke hond ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:29

Ik heb helemaal niks met bull terriers, maar deze is leuk! Wat ziet ze er lief uit! <3

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 22:42

Dank jullie! :)
Ze trekt veel bekijks op straat. Je ziet ze hier in de buurt niet veel (en het is natuurlijk gewoon een hele mooie hond 8-) ;) Hoewel ik zelf ook meer van de jachthonden ben! En kijk nu waar ik mee rondloop, hehe).
Wel denken mensen vaak dat het een 'enge' hond is, of een Stafford, of een Pitbull. En dat terwijl ze iedereen even vriendelijk begroet :) Ze loopt aan een los hangende lijn met je mee, ik heb ooit nog meer moeite met onze Ober, die nog wel eens last heeft van zijn kleine-hondjes-complex en meent een grote mond te moeten opzetten tegen andere honden :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:42

Wat fijn dat ze bij jullie terecht kon! Ze straalt veel rust en 'lief zijn' uit, prachtige oude dame. Sinds een vriendin van mij een Bull Terrier heeft gehad ben ik zelf ook stiekem erg verliefd op het ras. Ze zijn zo leuk!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:44

Top dat je voor herplaatsers kiest,en dan zeker deze rassen. Want helaas zoeken er heelveel een warm mandje.geniet maar lekker.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:49

<3 wat een heerlijk koppie. Wat fijn dat ze haar oude dag mag slijten bij jullie (en ik hoop dat dat er heeel veel zijn!).
Ik word hier echt heel blij van :)

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:51

Oooh wat een knapperd!!
Lekker van dr genieten :+:

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 06:34

Leuke reacties, dank jullie wel! :) Haar moeder is inmiddels bijna 13. Dus hopelijk is Mitzi toch nog niet zo heel erg senior ;) Ze gedraagt zich er in elk geval niet naar. Onze buurvrouw dacht dat ze nog heel jong was ;) Ze is super speels.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:43

Ooh wat leuk en veel plezier gewenst !
Door mijn vorige hond toch een grote zwak voor bulls. <3

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:51

Sper dat je een oudere hond een kans geeft! Heel veel plezier samen! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:01

Wat een super leuk dier!!!
En echt geweldig dat jullie én dit 'gevaarlijke' ras en een dame op leeftijd nog een gouden plaatsje willen geven!!! _/-\o_
Hier wordt ik echt blij van :D
Heel veel geluk met jullie beestjes en dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:03

Een Bulletje :+: Ik vind ze zo leuk! Noem het altijd kruising varken en rat qua uiterlijk :') We hadden er 2 in de familie, 1 bij mijn oom (broer van mijn moeder) en 1 bij mijn tante (zus van). Die laatste was echt zo'n heerlijke lieve onbenul :D
Wat fijn dat je haar een nieuw thuis hebt gegeven :)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 16:29

Nou ik vind jullie reacties ook hartverwarmend <3
Ja ze is wel een beetje een varkentje zeker als ze op haar rug ligt met haar blote roze buik omhoog :D