Ik zit met een probleem. Al een tijdje heb ik deze keurig ingerichte bak in mijn kamer staan.

Keurig netjes links

Keurig netjes rechts

Niets mis mee, zou je denken. MAAR DAN. Ineens vond ik dit:
Een jonge tarwe-aar, in de bloei van zijn leven, vermorzeld tot de laatste korrel

Maar dat was niet de enige verwoesting. Ik kwam steeds meer dingen tegen hoe ze niet hoorden. Alles wat ik zo zorgvuldig had neergezet, alles werd er overhoop gehaald

Nog meer sporen van iets dat hier rondsluipt en de boel vies maakt.

Af en toe ving ik een glimp op van een wezentje dat hier mogelijk iets mee te maken heeft, maar het kon zich heel goed verborgen houden.

Soms vergat het zich te verstoppen en kon ik duidelijke foto's maken.

AHA. Daar is de schuldige! Het kon zich niet langer voor mijn oplettende oog schuilhouden, op heterdaad kon ik het betrappen toen het zich te goed deed aan een nieuw slachtoffer, een stukje wortel.

Maak kennis met Phoebe, de russische dwerghamster. Zij zit achter de verwoestingen in mijn zorgvuldig ingerichte bak. Ik dacht nog, het zal wel meevallen, maar mevrouw gaat helemaal los. Plantjes neergezet als decoratie (en snack) worden compleet vermorzeld. Zand heeft andere bestemmingen dan de zandbak met extra hoge rand en vervuilt de verdieping. Heerlijk, alles overhoop gehaald omdat dat ene korreltje voer net iets te ver onder de bodembedekking is gezakt. Maar ja, dat is ook de bedoeling van haar bak! Ze mag zich lekker uitleven en hamster zijn

Bedankt voor het kijken!