The terrible two op avontuur met de rugzakken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

The terrible two op avontuur met de rugzakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 16:05

Volgende week gaan we een aantal dagen wandelen en dan moeten de rugzakken mee. Dus we zijn al een tijdje aan het oefenen en vandaag nam ik dan ook maar eens de camera mee :D

Mijn instellingen stonden verkeerd, ik fotografeer niet vaak in het bos. Maar ach, het is een idee.

Echte avonturiers zijn het <3
Afbeelding

De bomenklimmer Manu
Afbeelding

Even pauze middenin de stokkenhemel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na zo'n wandeling is rusten heel belangrijk :D
Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: The terrible two op avontuur met de rugzakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:40

Geniaal! Ze lijken die tasjes ook helemaal niet erg te vinden. Wat gaat daar straks in dat de honden het moeten dragen? :D

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: The terrible two op avontuur met de rugzakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 16:47

Mijn Podenco had er vanaf het eerste moment al geen moeite mee, maar de Husky wel, haha. Die ging kruipen. Maar gelukkig was dat na een paar minuten lopen de eerste 2 wandelingen helemaal over en nu is het leuk *\o/* Hij ziet het als een taak, maar dat betekent ook dat we vaker pauzes moeten nemen omdat die concentratie veel energie vraagt. Desondanks snuffelt hij alsnog en is hij lekker aan het rondkijken net als bij een gewone wandeling.

De Husky draagt nu alleen wat water in waterzakken aan beide kanten en wat snacks. Dat is 1,5 kg bij elkaar. Hij weegt zelf 35 kg dus gaat prima! De Podenco draagt alleen een opvouwbaar drinkbakje en mijn mueslireep :D Volgende week moet er iets meer water mee en een regenjack voor zowel mij als de Podenco, een kleedje of handdoek en iets meer eten voor ons. Maar als ik zie hoe ze nu al rondlopen moet dat geen probleem zijn :j

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: The terrible two op avontuur met de rugzakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:50

Wat leuk om een paar dagen op wandelvakantie te gaan met je honden! En ik ben helemaal verliefd op je husky!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: The terrible two op avontuur met de rugzakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:06

Afgelopen weekend heb ik met mijn hond deelgenomen aan een dogtrekking die georganiseerd wordt door Sirius dogtrekking. We hebben op zaterdag ± 30kms afgelegd en zondag iets van een 24 kms. Het was zwaar maar ook erg leuk, zeker omdat je dit samen met je hond aflegt.

Wij hadden zelf de rugzak mee met water en wat eten, vouwdrinkbakje, cerealbars, fruit en nog wat benodigdheden.

Ik vind de foto's erg leuk. Geniet van je wandelvakantie! We hebben het geluk gehad dat we prachtig weer hadden. Vrijdag was er nog een nachtwandeling van 11 km maar die heb ik niet meegewandeld omdat het onze eerste deelname was en ik wilde graag voldoende energie hebben om de dagwandelingen uit te wandelen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: The terrible two op avontuur met de rugzakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:08

Leuk dit! Ik heb inderdaad wel eens gezien dat er honden zijn die hier helemaal van opleven, als ze zo'n taak hebben.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: The terrible two op avontuur met de rugzakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 18:18

Manadeluca; wat ontzettend gaaf dat je dat gedaan hebt! Wij wandelen graag als het koeler is of zelfs regent en stormt :D Behalve mijn Podenco dan haha maar die krijgt dus een jas. Mijn Husky heeft het met de tassen anders vrij snel warm.

Bedankt voor de leuke reacties!