Mijn man ging gisteren voor mij naar de Welkoop (boerenbond) om een pak vlas te halen voor in de stallen....... Daar kwam hij dan ook keurig weer mee thuis, alleen nadat het pak vlas uit de kofferbak was gehaald liep hij terug naar de auto om er vervolgens een doosje uit te pakken en die bij mij op de keukentafel te zetten. Ik keek er verbaasd naar en keek nog veel verbaasder toen het doosje begon te piepen!

Ik gluurde maar even door het randje van de doos en ik wist niet wat ik zag! Mijn lieve, ietwat impulsieve man, had 2 kippenkuikentjes meegenomen

Ik kon dus alsnog zelf terug naar de Welkoop want mijn man had er niet echt over nagedacht dat kuikentjes toch ook echt eten en een huisje nodig hebben, dus een half uur later was ik terug, goed voorgelicht mbt de temperatuur waarop ze moeten zitten en bepakt en bezakt met kuikenmeel, korreltjes, een pikschaaltje met maagkiezel/grit, geschikte voer en drinkbak en bodembedekking. Nadat alles was ingericht in de konijnenkooi die we nog hadden staan mochten de twee nieuwe bewonertjes hun intrek nemen in hun voorlopige paleisje, die in onze goed verwarmde woonkamer staat.

Vervolgens dus maar flink aan het lezen geslagen op internet over de verzorging van kuikens en straks dus kippen. Het is jammer dat het geslacht nog niet zichtbaar is, maar ik denk dat ik deze eerst zo aanhou totdat het wel zichtbaar is en ik duim heel hard dat het niet beide haantjes blijken te zijn. Als ze iets groter zijn, dan wil ik er een derde exemplaar van rond dezelfde leeftijd bij gaan halen zodat ze een mooi drietal vormen.
Gisteravond lag ik op de bank (ik heb een hernia waaraan ik binnenkort geopereerd word) en mijn twee baby's lagen heerlijk op mijn trui te slapen, beide toegedekt met een hand van mij en ik merkte dat ze het heerlijk vonden. Ik voelde me echt een kippenmama

Ze zijn inmiddels de nacht prima doorgekomen, eten en drinken goed, ontlasten goed en stappen vrolijk piepend door hun huisje. Ik moest natuurlijk wel even een paar foto's maken van ze, nu ze nog zo fluffig en schattig zijn!

Inmiddels heeft mijn schoonvader zich bereid gevonden om een mooi nachthok voor ze te gaan maken voor als ze straks naar buiten kunnen verhuizen en mijn man is al begonnen met het maken van een ren. Plek hebben we genoeg, dus dat is geen probleem gelukkig. We gaan zorgen dat ze een fijn thuis zullen hebben!
Mijn dochter (8) is nu nog logeren bij opa en oma en weet nog van niets, ik ben heel benieuwd hoe ze vanavond reageert wanneer ze vanavond thuis komt