Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arjan1983 schreef:Wat ik denk: kan het niet zijn dat het gesprek(klant) langer heeft geduurd dan normaal voor dat het aandacht van jouw heeft gekregen? Een hond kan uit frustratie dat ook afreageren op jouw? Dan nog zou ik ook lichamelijk onderzoek instellen en een goede gedrags therapeut zoeken(anniek Winters)
Duhelo schreef:Een rare vraag: als hij beet, beet hij door? Of ben je ervan af geraakt met een aantal blauwe plekken?
En de reden dat ik dit vraag: een dergelijke hond heeft de kracht om in een beet je pols te breken of je tegen de grond te werken. Als je "enkel" wat blauwe plekken hebt, dan heeft hij zich nog min of meer ingehouden. Als de tanden effectief door de huid gegaan zijn / je meer hebt dan een blauw plekje, is het een stuk ernstiger.
Ik zou inderdaad zo snel mogelijk hem door de medische molen halen én een gedragstherapeut inschakelen. Wat doet hij nu naar je vriend, is hij daar wel rustig tegen/bij?
Wat doet hij als je hem benadert ? (uiteraard met muilkorf aan) en je hem gaat strelen, blijft hij grommen/uitvallen, of kalmeert hij als hij merkt dat je enkel wil aaien?
ik denk wel een medische oorzaak, een normale hond zal nooit zo heftig reageren, het kan zijn dat hij in een soort waas was, en door hem onderuit te halen eruit kwam (waardoor hij je laatste klap "meegekregen" heeft en daardoor nu het vertrouwen kwijt is).
wiifke schreef:Wow, wat een bijzondere omslag van karakter! Kan het bijna niet geloven dat een hond van je beste vriend naar je 'vijand' kan veranderen zonder aanwijsbare reden. Ik hoop echt dat jullie hier uit gaan komen. Een hoop tips zijn al gegeven.Arjan1983 schreef:Wat ik denk: kan het niet zijn dat het gesprek(klant) langer heeft geduurd dan normaal voor dat het aandacht van jouw heeft gekregen? Een hond kan uit frustratie dat ook afreageren op jouw? Dan nog zou ik ook lichamelijk onderzoek instellen en een goede gedrags therapeut zoeken(anniek Winters)
Als het afreageren geweest zou zijn, dan had hij zich in de daarop volgende dagen toch weer normaal moeten gedragen? Net als een hond die terecht gestraft wordt.
Wat ik uit zijn gedrag op zou maken is dat hij vindt dat hij onterecht gestraft is en daarop reageert door weer in de aanval/verdediging te vallen. Maar ik ben geen gedragstherapeut, dit is enkel hoe ik het gedrag van honden vaak ervaar. Zeker omdat ze vaak juist erg loyaal zijn naar de baas.