Siameesjes en blauwe rusjes (en 1 nebelung) in de studio!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Siameesjes en blauwe rusjes (en 1 nebelung) in de studio!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 11:05

Ik heb momenteel 2 nestjes kittens in huis, zie ook dit topic [BB] [Volg] 2 nestjes kittens
Mijn vader heeft op zolder een kleine foto studio dus nu ze allemaal hun eerste enting gehad hebben durfde ik ze wel een keer mee te sjouwen naar mijn ouders :D En ik ben dik tevreden met het resultaat! Helaas wel relatief weinig foto's van de siameesjes. Stiekem ben je met foto's maken best een tijdje bezig en tegen de tijd dat ik de siameesjes apart op de foto wilde zetten lagen ze te slapen en waren absoluut niet van plan om wakker te worden :+ Dus misschien dat ik met ons pa overleg voor een herhaling, want het was absoluut de moeite waard, al zeg ik zelf :D

1 Dit blauwe rus meisje Yveska gaat samen met haar zus naar de eigenaren van hun vader, daar mogen ze de lijn door gaan zetten :) Dit meisje is heel zachtaardig, vriendelijk en aanhankelijk. Helemaal sinds ze helemaal alleen met mij samen naar de dierenarts geweest is heeft ze ontdekt dat mensen heel goed voor je zorgen <3
Afbeelding

2 Spinnertje gaat samen met stiefbroer Poef naar de dierenarts, goede keuze, hij en Poef zijn absoluut de katjes die nergens van onder de indruk zijn, erg sociaal en behoorlijk met zich laten sollen. Ideaal voor de 2 zoontjes van de dierenarts :) Die overigens ook de namen mochten bedenken ;)
Afbeelding

3 Swetlana is de naam van dit meisje. Haar roepnaam wordt Lana, net als Yveska Yvi als roepnaam gaat krijgen. Mooie, echt russische namen :) Lana is een stoere dame, doet niet onder voor de jongens en vind geknuffel voor mietjes :+
Afbeelding

4 Spinnertje vindt alles wel best :+
Afbeelding

5 Poef is een waar fotomodel, zoals die ervoor gaat zitten heb ik werkelijk nog nooit met een kat mee gemaakt, bijzonder kereltje <3 Gouden dier, gaan de jongens heel veel plezier van hebben!
Afbeelding

6 Goela Djawa gaat naar een bokker, helemaal leuk! Ze is ook al vreselijk verliefd op haar prachtige poppemeisje <3
Afbeelding

7 Broer en zus gebroederlijk in de mand
Afbeelding

8 Het hele nestje bij elkaar, links ligt Spinnertje, in het midden Goela Djawa en rechts ligt Indra, Indra gaat mijn ouders blij maken, na 3 jaar fokken ze nu eigenlijk zover gekregen dat ze een kitten uit 1 van mijn nestjes kiezen :D Mijn moeder wilde eigenlijk een bengaal, maar is ook gek op siamezen. Dus toen ze kwam knuffelen toen ze 6 weken oud waren was ze toch ineens wel erg verliefd <3 Super leuk :D
Afbeelding

9 Van links naar rechts Mister Blue, Lana en Yvi. Poef herkennen jullie vast wel ;) Mister Blue gaat overigens naar een stel dat eigenlijk geen kat meer wilde, maar zich ineens realiseerden dat ze het eigenlijk toch wel vreselijk misten. Vervolgens over dat gevoel met een vriendin van hun gesproken en die vriendin die volgt het nestje op facebook en zo geschiedde. Ik weet zeker dat Blue ze heel blij gaat maken, het is wel een onzeker mannetje, maar als hij eenmaal op zijn gemak is issie vreselijk ruig en stoer 8-)
Afbeelding

10 Zachte snoetje van Indra
Afbeelding

11 Mister Blue
Afbeelding

12 Spinnertje is al zachtjes naar dromenland aan het zakken
Afbeelding

13 Blue vond het mandje helemaal het einde <3
Afbeelding

14 Poef had nog weer een nieuwe pose bedacht :')
Afbeelding

15 En voor de Poef fans, nog een boel meer foto's van dit geweldige fotomodel *D
Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/Ph9Hk3.jpg
http://boktimg.nl/img/m/JH9FHT.jpg
http://boktimg.nl/img/m/Zv4k4w.jpg
http://boktimg.nl/img/m/ucyDk2.jpg
http://boktimg.nl/img/m/QsmWxN.jpg
http://boktimg.nl/img/m/qnd4DW.jpg
http://boktimg.nl/img/m/6N4WH5.jpg
http://boktimg.nl/img/m/8l8IV8.jpg
http://boktimg.nl/img/m/jJRtgR.jpg

Naast het volg topic update ik vooral heel fanatiek op hun facebook pagina, neem vooral een kijkje!
https://www.facebook.com/Anushkas-kitte ... 612606961/

Ik ben benieuwd of jullie net zo verliefd zijn als ik <3
Laatst bijgewerkt door Amable op 21-12-16 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Re: Siameesjes en blauwe rusjes (en 1 nebulung) in de studio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:14

Wat een prachtige kittens <3 Wordt moeilijk als ze allemaal weggaan!
Is de langharige blauwe rus, ook een blauwe rus of heeft dat een speciale naam? Ik wil er ook zo een <3

Amable

Re: Siameesjes en blauwe rusjes (en 1 nebelung) in de studio!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 11:17

Dat heeft weer een aparte naam, dat heet Nebelung. Nou moet ik wel zeggen dat als ik zo kijk hij zelfs voor een nebelung erg lang in zijn vacht zit, maar dat mag de pret niet drukken, hij is prachig :) En dat zegt iemand die normaal echt van de kortharige katten is ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:22

Ik vind hem echt prachtig <3 ik ga gelijk op zoek naar een nestje :))

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:28

Waar zou de naam poef toch vandaan komen ?! :+ :D

Ik ben verliefd <3 <3

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:43

Ze zijn echt super cute <3

Maar even mijn katten kennis ophelderen, horen blauwe russen geen smaragdgroene ogen te hebben? Of gaan die nog verkleuren?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:11

Yunomi schreef:
Ze zijn echt super cute <3

Maar even mijn katten kennis ophelderen, horen blauwe russen geen smaragdgroene ogen te hebben? Of gaan die nog verkleuren?

Ze zijn zeker heel cute, maar ook echt GEEN blauwe russen. Die hebben idd uiteindelijk groene ogen, worden geboren met blauwe ogen.
Ik ben helemaal niet tegen het mixen van rassen trouwens, levert juist meer genetische variatie op, maar wees er dan wel eerlijk in... de kleur ogen/karakter/vacht is kenmerkend voor een ras zoals de blauwe rus en deze voldoen gewoon niet aan die kenmerken. Niet zo gek, aangezien moeder (anushka of een van haar dochters neem ik aan?) ook geen raszuivere rus is.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 12:22

Anushka is de moeder, geen papier inderdaad, maar wel duidelijk rus volgens de mensen waar ik haar heb laten dekken. Maar rus met nebelung gen, waardoor ze dus ook iets voller in haar vacht zit. Deze mensen hebben zelf zowel de amerikaanse als de russische blauwe russen, daar blijkt nog verschil in te zitten.
De ogen zijn aan het verkleuren, Kiska d'r ogen werden een jaar later pas echt groen.

Je ziet het hier, Kiska als kitten
Afbeelding

En Kiska als 1,5 jarige
Afbeelding

En Kiska is inderdaad niet raszuiver

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:30

Amable schreef:
Anushka is de moeder, geen papier inderdaad, maar wel duidelijk rus volgens de mensen waar ik haar heb laten dekken. Maar rus met nebelung gen, waardoor ze dus ook iets voller in haar vacht zit. Deze mensen hebben zelf zowel de amerikaanse als de russische blauwe russen, daar blijkt nog verschil in te zitten.
De ogen zijn aan het verkleuren, Kiska d'r ogen werden een jaar later pas echt groen.

Ik wil ook niet alleen negatief zeuren, wilde net mn berichtje gaan aanvullen, heb ook je andere topic even bekeken en zag dat ze wel helderblauw waren (ogen) toen ze jonger waren. En het klopt dat ze verkleuren, van blauw naar groen en dit kan zelfs twee jaar duren.
Ik ben jaren geleden een keer bij je geweest en ken Anushka dus ook. Heerlijke kat en volgens mij een supermoeder. Ik vind de gemiddelde blauwe rus minder gezellig qua karakter, ze zijn vaak eenkennig en wat stressgevoelig en vooral daarom vind ik dit ras wat mixen helemaal niet erg en kan zeer positief uitpakken. In jouw geval denk ik zeker dat het dus superkittens zijn, maar ik vind eerlijkheid erg belangrijk. Imo mag je alleen een zuivere blauwe rus zo noemen en als zuivere raskat verkopen. Aangezien je niet weet wat Anushka echt is en wat er voor genen inzitten, vind ik het misleidend om ze blauwe rus te noemen. Ook als de eigenaar van de kater dit duidelijk vond. Is dat trouwens een serieuze fokker of hobbyfokker?

Even ter vergelijking, wel raszuiver:

Afbeelding

Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 12:41

Ook zij zijn hobby fokkers, hoewel ze wel serieus met de fokkerij bezig zijn, maar wel alles papierloos. De kater die Anushka gedekt heeft is overigens wel raszuiver.

En weet je, het lastige is dat dit zo'n discussie is waar je niet uit gaat komen. Dat is net als mijn papierloze fries volgens sommige gewoon een zwart paard is, terwijl iedere gek kan zien dat het een fries paard is, ik heb er alleen geen bewijs van in de kast liggen. Ik heb zoiets van, een eik heeft ook geen papier welke bewijst dat het een eik is. Als ik de determinatie tabel los laat op de kittens dan zie ik blauwe russen en met die intentie zijn ze ook gefokt.
Ik ben verder overigens ook altijd heel eerlijk over het papierloze verhaal, dat is op bokt ook wel terug te zoeken :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:16

Ik vreesde al dat mijn hobbyfokkers/serieuze fokkers wat fout over zou komen, zo bedoel ik het niet. Ook hobbyfokkers kunnen er serieus mee bezig zijn natuurlijk, ik ben er dan ook zeker niet tegen.
Het is ook een lastige discussie maar ik wil toch nog 1 dingetje toevoegen. Het punt wat ik ermee heb, is dat je de herkomst en daarmee de genen niet weet. Je weet gewoon niet zeker wat voor mix erbij zit. Dat er blauwe rus inzit, is helder. Dat de kleintjes er op lijken is ook duidelijk, alhoewel ik de oogkleur wel te bruinig vind. Maar er zijn eigenschappen van de blauwe rus waar de rasfokkers trots op zijn en waarbij zuiverheid wel degelijk een rol speelt. Er wordt veel geld en tijd aan besteedt om dit voor elkaar te krijgen. Waaronder het feit dat sommige allergische mensen minder tot niet reageren op russen. Als je meer genetische variatie krijgt, bestaat er risico dat deze eigenschap verloren gaat.
Daarbij is dit een gevoelig dingetje voor me, aangezien mn moeder 1 van die rasfokkers is. Regelmatig wordt ze uitgemaakt voor geldklopper omdat een raszuivere nou eenmaal meer kost. Dit komt omdat er steeds meer fokkers zijn die zogenaamde russen verkopen voor veel minder geld, maar hier dus ook op een andere (en vaak goedkopere) manier mee fokken.

Maar goed, ik zal je topic niet verder vervuilen, ben blij dat je wel eerlijk bent over het papierloze. We verschillen dus wel van mening of je dit blauwe russen en raskatten kan/mag noemen. Waar we niet over van mening verschillen is dat het superleuke kittens zijn! En blijf aub wel doorfokken, want je omgang met katten staat me nog zeer positief bij en de karakters waren erg leuk.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 13:31

Ik bedoel eigenlijk ook meer dat ik veel meer hobby fokker ben dan zij, zij hebben ook dekkaters zitten e.d.

Ik snap jou ook hoor :j Maar ik kies zelf heel bewust voor papierloos. Op het moment dat je met papier gaat fokken heb je ineens te maken met verenigingen ed en dus met veel meer regels en richtlijnen. Ik ben liever vrij daarin en kies waar ik zelf voor sta. En dat ik daarmee dus inderdaad niet de exacte bloedlijnen weet neem ik daarbij voor lief. Maar ik zal inderdaad niet mijn dieren verkopen met de mededeling dat ze anti-allergeen zijn, op het moment dat iemand met die reden bij komt dan geef ik direct aan dat mijn dieren geen papier hebben en dat de kans dus bestaat dat er ergens ooit iets anders doorheen gekruist is. Wanneer ik niet meer katten in huis zou hebben dan zouden zulke mensen mogen komen testen, maar dat is helaas geen optie. Helemaal naar kitten kopers ben ik daar heel eerlijk in. Heb dat met 1 van de kopers uit een vorige nestje ook gehad, die vielen over hele kleine dingetjes (een witte snorhaar bijvoorbeeld) die heb ik telkens voor gehouden, als je zeker wilt weten dat je een raszuivere Rus hebt, ga dan voor een kitten met papier. Mijne zijn rus gefokt, maar ik heb er geen papier bij en weet dus niet wat er wellicht verder nog doorheen zit. Hier in dit fototopic praat ik inderdaad over Rusjes, maar de kopers hebben een eerlijk verhaal gekregen.

Ik stop overigens wel, dit zijn mijn laatste nestjes. Anushka is een geweldige moeder, maar als ze kittens heeft nog steeds niet aardig tegen Fleur. Het gaat veel beter dan toen je bij mij was. Maar het blijft een instabiele relatie waarbij Fleur het vaak erg lastig heeft. Ze kan ook de andere katten aanvallen omdat er bijvoorbeeld een vreemde kat door de tuin loopt, helemaal over de zeik omdat ze haar kittens dan wil beschermen. Soms een te goede moeder ;) Jiala had van de 5 kittens er 2 bij zitten die niet goed waren. 1 kan, 2 is echt teveel, dus ook zij gaat straks onder het mes. Het was een leuke tijd, maar nu is het klaar, lekker genieten met mijn meiden samen :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:08

Ohhh lekkere bolletjes <3
Genieten!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:38

O jeetje... Ik ben verliefd op Poef <3

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 09:28

Dank jullie wel! Ben ook erg trots op de kroost, vind ze prachtig <3 En stiekem ook best een beetje trots op de foto's, zitten toch best wat goed gelukte plaatjes tussen :o

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:50

Wat een gave foto's! Wauw!
En ik ben echt verliefd op Poef <3 Die zou ik zo op willen komen halen, wat een schatje!

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:41

Die siameesjes zijn zoooooo schattig <3 Volgens mij wil ik later ook een siamees :) Zulke mooie katjes!!