Wij leven samen met 7 honden en een logé. Max van 12 jaar oud, Aylah van 6 jaar oud. Draco van 5 jaar oud. Nica en Cara van 4 jaar oud, Furby 2 jaar oud en Atze van 11 weken. Onze loge Aerror is 3 jaar oud.
We hebben eigenlijk een goed hondensport jaar achter de rug waar we niet mogen klagen. Nagenoeg alles bereikt wat we hadden wilden doen.
Het begon allemaal wat hectisch met het plan dat Draco en ik ons willen gaan kwalificeren voor de provinciale kampioenschappen. Daarvoor moeten we 3 x een IPO3 lopen met min. 270 van 300 haalbare punten. Normaal mocht ik daar in de winter 2015 tot zomer 2016 overdoen. Helaas was ik in de winter 2015 meer ziek als wat anders dus helaas. In maart 2016 liepen we onze eerste kwalificatie.

Dus nog 2 te gaan. De 2. mislukte door stom pech. Dus plan B. De FCI een grote provinciale wedstrijd en als die goed loopt kan je je direct kwalificeren.
Dus hard getraind en gestart. Helaas pech in het speuren. Het was een geweldige ervaring en ook gemerkt dat ik nog hard aan mezelf moet werken qua zenuwen

Dan is mijn man gestart met onze jongste teef. IPO1. Furby is net 2 jaar oud. En met leuke punten geslaagd. Daarna naar de fokgeschiktsheidskeuring en de dag erop een "uitmuntend"behaald op de clubmatch. Erg trots op onze Furby

In de tussentijd behaalde onze Nica haar UV examen. 20 km aan de fiets. En uithoudingstest die ook verplicht is voor een eventuele fokgeschiktsheidskeuring.
Draco heeft dan zijn 2e afspraakje met een teef. De eerste kwam 1200km uit frankrijk en deze uit Belgie. Ook Furby word loops en word gedekt door de halfbroer van Draco

In de tussentijd word hard doorgetraind.
Dan worden de pups geboren 2 hele mooie Furby kids

1 ervan mag blijven. De reu Aragon. (Atze)
Ook in Belgie worden 9 mooie Draco kids geboren.
Dan begint het nieuwe seizoen in de herfst.
Draco dekt een teef uit Duitsland en de pups worden verwacht in December.
Draco loopt dan zijn eerste kwalificatie voor de prov. kamp. Super blij zijn we.

Een week later loopt hij de 2e kwalificatie.

Ook met mijn tijdelijke trainingsmaatje behalen we het Vzh examen.

Mijn man behaald met Cara de IPO1 en ik met Nica ook. Beide met goede punten.

Vlak daarna mogen beide teven naar de fokgeschiktheidskeuring wat beide ook goed doorstaan.

Nu hebben we een kleine winterpauze en dan gaat de training weer van start. Voor volgend jaar hebben we een nestje met Cara en Nica gepland, beide met Draco.
Natuurlijk trainen we niet alleen maar, er is ook tijd voor leuke andere dingen.

Hoop dat jullie het leuk vinden een jaar terug te kijken qua hondensport ipv paardensport.