Ik wil dit topic graag aanmaken om iedereen te waarschuwen wat er kan gebeuren als je dieren koopt uit een dierenwinkel en wil iedereen dan ook vragen om nooit mee te werken aan die praktijken. Ik ben zo stom geweest, ik besef het maar al te goed en wens daar ook geen commentaar meer op te krijgen.
Het zit zo:
Ik ben een beetje cavia-verslaafd

Alles ging goed, m'n zeven caafs leefden in vrede samen. Tot mijn verschrikking werd Morticia, één van de dierenwinkelzeugjes, steeds ronder. Je kan het dus al raden: mijn caafje was zwanger... ik had haar dus zwanger gekocht in de winkel. Helaas is Morticia nog maar vier maanden oud.
Toen ik ontdekte dat ze zwanger was heb ik haar meteen naar een bevriende fokster gebracht, omdat ik zelf niet genoeg ervaring heb om te helpen bij de bevalling moest het nodig zijn. Morticia blijkt zeven weken zwanger te zijn en draagt drie jonkies.
Na de bevalling komt Morticia terug naar huis, hopelijk mét drie gezonde baby's. Ze zullen hier goed verzorgd worden, krijgen alles wat ze nodig hebben qua huisvesting, voeding en dierenarts. De jonkies zijn meer dan welkom hier, ookal was het niet gepland.
Ik ga zeker nog naar de dierenwinkel met een klacht, want dit kan niet.
Hier enkele foto's:
De stal waar m'n caafjes wonen, er is nog een uitloop naar buiten maar de deurtjes zijn voorlopig dicht voor de kou.

En hier dan Morticia:

Als er vragen zijn, stel ze gerust. Ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.