Maar goed.. ik wilde ook een klein steentje bijdragen en heb besloten om opvanggezin te worden. Dat houdt in dat ik een periode voor een hond uit het asiel in huis neem tot er een baasje voor is. Ik kies samen met een adoptiemedewerker een hond uit. Als de hond geschikt lijkt komt hij naar Nederland. Ik haal de hond op van het vliegveld en laat hem wennen aan het leven in huis. Ik voed de hond op en geef hem vooral veel liefde.
Het is ontzettend leuk om te doen en omdat ik het nu bijna een jaar doe, vind ik het tijd om een topic te openen met foto's van al die geweldige honden waar ik een korte tijd voor heb mogen zorgen.
Mijn eerste opvanger was Marquesa, een lief, jong labrador mixje.

Daarna kwam Goofy, een prachtige hond en grote schat. Onbegrijpelijk dat hij al een jaar in het asiel zat.

Vervolgens was daar Balu, een lief klein kereltje

In het voorjaar was er een nest (één van de vele) zwarte pups gedumpt in het asiel. Ik kreeg Orion in de opvang. Stiekem een beetje spijt dat ik hem niet heb gehouden, wat een geweldige hond met een fantastisch temperament!

In het asiel verblijven een aantal honden met flink overgewicht. De honden leven in groepen in kennels. De groepen worden zo samengesteld dat de honden met elkaar overweg kunnen, vanwege de beperkte ruimte kan er bij de samenstelling van de groepen niet ook met de voedingsbehoefte rekening gehouden worden. Er wordt overvloedig gevoerd om ruzie om voer in de groepen te voorkomen. Dat maakt dat de honden zijn die lang zitten soms te zwaar worden. Omdat ik in het bos woon en veel wandel met de honden, en een beetje ruimte bij het huis heb met een goed hek voor de honden, heb ik besloten om ook deze honden een kans op een gouden mand te geven.
En zo kwam Balto, ondanks zijn gewicht en twee jaar asiel één bonk vrolijkheid. We hebben het wandelen voorzichtig opgebouwd, maar hij wilde zo graag! En hij bleek ook heel erg van zwemmen te houden! Ik had gedacht dat hij eerst weer in shape zou moeten komen voor iemand zag hoe leuk hij was, maar hij kreeg al snel een geweldig thuis!

Als laatste kwam het hondje welke vanaf het begin graag in de opvang wilde. Tristan

Nu wacht ik op Rico. Deze hond heeft nog veel meer overgewicht dan Balto en Tristan. Ik hoop dat hij er snel is zodat ook hij weer een vrolijke en fitte hond kan worden.