Hond blaft ''s nachts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_kimm

Hond blaft ''s nachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 19:35

Hallo allemaal,

Sinds de wintertijd ingegaan is, is onze 13 jarige parson jack Russel terriër van slag.het begon ermee dat hij heel vroeg wakker was en rond half 6 begon te blaffen. Dit was makkelijk op te lossen door hem met mand en al in de hal te zetten. Daarna ging hij weer verder met slapen. Dit is zo een aantal dagen gegaan maar dit heeft zich steeds verder uitgebreid. Het blaffen begon steeds vroeger maar waar dus op een simpele manier op te lossen. Tot vanacht. Het begon om 12 uur en toen hebben we hem met mand en al in de hal gezet. Maar helaas is het hiermee niet gestopt. Hij bleef blaffen. We hebben van alles geprobeerd. Naar buiten--> dan blijft hij buiten voor de deur staan. In z'n bench--> het blaffen begint zodra je boven bent. Muilkorf om --> hij begint met janken dit wordt steeds harder en ging uiteindelijk over in blaffen. Op een gegeven moment ben ik in slaap gevallen waardoor ik niet zo goed weet of hij doorgegaan is met blaffen en zoja hoelang.

Hij begint elke nacht in zijn bench waar hij een hondenkoekje krijgt wanneer we naar bed gaan. Het deurtje blijft open dus hij kan zelf bepalen waar hij heen gaat en gaat liggen ''s nachts

Nu ben ik dus een beetje bang voor de nacht. Hoe kan ik dit voorkomen.? Zodat we vannacht wel lekker kunnen slapen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:39

Wordt hij blind of doof? Is het een idee een klein lampje aan te houden snachts? Misschien hoort hij iets maar ziet hij het niet, of andersom. Plassen en poepen gaat goed, hoeft hij niet uit als hij blaft?

Anoniem

Re: Hond blaft ''s nachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:41

Kan best zijn dat hij last heeft van ouderdom. Sommige honden worden dement, of zien idd niet meer zo goed.
Misschien even een check bij de da.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:41

Kan hij niet met mand en al naast het bed?

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 19:45

Hij gaat voordat we naar bed gaan altijd nog even de tuin in voor zijn gehoefte. Doet nooit iets in huis en als je hem 's nachts naar buiten doet blijft hij voor de deur staan en komt pas van zijn plaats als je hem naar binnen laat. Hij wordt drie keer op een dag uitgelaten en dan minimaal een half uur per keer. Mocht hij tussendoor nog moeten geeft hij dit aan door voor de deur te gaan zitten.

Een lampje heb ik nog niet geprobeert dus dat is misschien een wel een idee!

Met mand en al naast het bed doen we liever niet. Hij is eigenlijk nog nooit mee naar boven geweest dus dat wil ik eigenlijk proberen te voorkomen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:46

_kimm schreef:
Met mand en al naast het bed doen we liever niet. Hij is eigenlijk nog nooit mee naar boven geweest dus dat wil ik eigenlijk proberen te voorkomen.

Logisch, ik heb mijn hond ook gewoon beneden 's nachts.
Maar deze hond is toch al bejaard, hij is klein en makkelijk naar boven tillen, waarom hem niet een veilig en vertrouwd plekje naast je bed geven zolang hij er nog is?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:15

Kan best zijn dat dat met die wintertijd toeval is en dat hij idd wat begint te dementeren. Heb even in je profiel gesprek maar het is wel een leukerd! Ik heb zelf ook 2 parsons gehad en ben gek op dit rassen!