22 oktober, waarschijnlijk rond middernacht, ik maak mij klaar om te gaan slapen en bedenk me plots dat ik even bij Mushu moet kijken. Hij had zich al een aantal dagen niet laten zien en dat ben ik niet van hem gewend, normaal kwam hij namelijk altijd even gluren als ik op mijn kamer bezig was.
Helaas bleken mijn voorgevoelens toch te kloppen, en lag Mushu er rustig bij.
Ik denk dat hij al een aantal dagen in het holletje verbleef om te overlijden. Dat doen hamsters namelijk wel vaker. Na nader onderzoeken op zijn lichaampje heb ik niks vreemds gevonden, hij is waarschijnlijk in 'slaap' gevallen.
Hij was kerngezond en rende de week hiervoor nog wat rond, maar na ongeveer twee jaar zag ik het wel aankomen bij deze oude man. Ik ben er zelf erg rustig bij gebleven. Alleen mijn vader heeft hem uit zijn holletje gehaald want we konden hem niet zien en ik wilde hem niet prikken oid.

Mushu was een bijna twee jarige zand/bruin wildkleur Chinees dwergje. Hij heeft nooit gebeten maar is nooit echt tam geweest, dat is ook de reden geweest dat ik het niet eerder heb gemerkt. Ik heb hem vorig jaar van mijn stagebegeleidster gekregen omdat niemand hem wilde kopen, terwijl het een schat van een hamster was!

Ik ben erg blij dat hij gewoon is ingeslapen en dat er geen problemen zijn gekomen. Hij lag er dus vredig bij en ik denk niet dat er een gevecht is geweest.

Vaarwel lieve Muush, ik ben blij dat je je laatste jaartje bij mij in je grote bak hebt kunnen leven...

Zijn huisje