"Noortje leeft nog!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

"Noortje leeft nog!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 12:19

Voor 10 mei hadden wij 2 katten: Noortje en Mimi. Super lief samen, lekker samen op avontuur in onze grote tuin en op het bouwland daar achter, en 's avonds voor het 'slapen gaan' (lees: vlees krijgen en pitten in de berging) even een halfuur al je energie er uit rennen, ge-wel-dig.
Noortje & Mimi in, ik denk, februari:

01.
Afbeelding

02.
Afbeelding

10 mei ging onze Noortje, zoals altijd, op pad op het bouwland, lekker alle beesten vreten die je maar vreten kan :') . Maar, die avond kwam ze niet thuis. 1 keer eerder gebeurd, dat was toen zelfs 2 nachten. Dus toen ze 12 mei nog niet thuis was 's avonds, kregen we een beetje een naar gevoel. Toen hebben we 13, 14 en 15 mei een aantal 'vermist' briefjes opgehangen in ons dorp en de dorpen daar omheen. Kwam veel reactie op, zelfs 1 vrouw had haar écht gezien, onze lieve Noortje. Maar toen papa ging kijken die avond, zag hij haar, maar zij liep vrolijk verder achter haar prooien aan, óver de snelweg.

03.
Afbeelding

Toen hebben we nog een dorp verderop beplakt met papiertjes, want daar liep ze naartoe. Zelfs doodleuk de bosjes in om er eentje duidelijk voor de supermarkt te hangen, jaja, dat doen we gewoon :P

23 mei, 's avonds een melding via Facebook van een meid dat er een identieke lapjeskat liep, een héle andere richting op. Kan maar zo, want het lag op de terugweg (wel een omweg, maar toch). Wij helemaal in rep en roer, maar ik ging naar bed en m'n ouders waren moe, 'morgen ga ik wel kijken', zei mama.

24 mei ging mama er naar toe, en ja hoor, daar lag een lapjeskat. Helemaal kapotgereden, maar wat er nog van over was, was precies onze Noortje. Van de straat geschept, meegenomen en die middag hebben we 'onze Noortje' begraven, steen er op, klaar. Heel heftig.

26 mei was ik jarig! Wel zonder Noortje die de taart opschooit, maar ach, misschien wel rustig een keer? Ik kreeg een tientje, want ik had mijn cadeau al gehad. Maar toen zei mama 'we hebben nog een kleinigheidje. Ik dacht, gééf dat dan gewoon. Maar nee, het ging via een foto op whatsapp. En já hoor, daar was de foto; kleine Mila. *hier is ze al zeker 2 keer zo groot als ze was, ze was echt een klein ukkie, kleinste van het hele stel*

04.
Afbeelding

Super leuk! lekker spelen, gek doen, noem maar op. Máár, alles werd eerst even ontdekt:
05.

Een hele tijd verder, was Mila al weer 2x wat ze op het filmpje is, maar Mimi heeft er echt een flinke pesthekel aan, al dat drukke gedoe om zich heen, echt een oude tante is ze een beetje aan het worden, incl hangbuik :P . Noortje was inmiddels al bij oa de dierenarts uit het systeem, want ja, ze was 'dood'.

06.
Afbeelding

07.
Afbeelding

21 augustus, een bericht op facebook gedeeld door een kennis van ons, die hem weer heeft gedeeld vanuit een gedeeld bericht, heh. Ik word super hysterisch wakker gemaakt; NIENKE, NIENKE, DOE JE NACHTLAMPJE EVEN AAN ER IS APART NIEUWS. Nou, dat kon dus positief of negatief zijn. Ik werd gek, ik dacht dat laatste. "Noortje leeft nog!". Uh, wat?, dacht ik. Na alle foto's in het bericht te zien wisten we het zeker, ze leeft nog.

08.
Afbeelding

09.
Afbeelding

Maar 1. hoe krijgen we contact met de beste mevrouw, en 2. welke kat hebben wij begraven? Goed, contact kregen we. Die avond konden we kijken. En ja hoor, ze was het, wát een ontlading, onze kat is terug! Na meer dan 3 maanden! :) Het verhaal is bijzonder. Iemand die zij kende zou haar iets brengen, maar haar gevoel zei 'nee, ik moet het halen!'. En wel precies langs de route waar Noortje lag. Ze zag haar en dacht 'dit is niet oké!'. Achteraf helemaal geen toeval, ze doet aan bepaalde genezingen enzovoort. 2,5 uur bij de dierenarts geweest, 'ze heeft alleen teken en vlooien!'. Dat was zó fijn! :)

Nu, een tijdje later is ze weer lekker ingeburgerd, voelt ze zich weer kitten samen met mila (lees; ze is 7), zit ze weer in d'r oude ritme en knuffelt lekker. Alleen Mimi is nu een buitenbeentje...

Goed, nog even wat lieve plaatjes! Nr 10 vind ik mooi, alsof ze echt staart en denkt aan wat er toen is gebeurd.

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

<3 <3 <3

Roosch

Re: "Noortje leeft nog!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:24

Wat een bijzonder verhaal zeg! Wat zul jij blij zijn geweest!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:38

Wat een verhaal en wat fijn dat ze weer thuis is!!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:05

Wat fijn dat ze weer thuis is! Je zal wel raar opgekeken hebben toen je hoorde dat ze gevonden was :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 17:09

Bedankt voor de reacties! We zijn inderdaad echt super blij, helemaal omdat ze het goed kan vinden met onze kitten, die had niks om te spelen met de andere kat, die hebben een soort stille oorlog... :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:25

Och, dat is een blij verhaal! Goed dat ze terug bij jou is nu.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 09:52

Ja dat zeker! :)
Noortje en Mila zijn echt leuk samen, spelen heel veel

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:00

Wat fijn dat ze terug is! Bij ons is al een aantal maanden een valkparkiet vermist, ik hoop stiekem dat ze nog ergens gevonden wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:04

Wat fijn dat ze terug is. Hopelijk zijn ze straks met zijn drieen gezellig. Blijft nog wel de vraag, wie hebben jullie dan begraven???

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 10:58

Oh kim wat naar zeg :( hoe komt dat zo?

Tica dat vragen wij ons ook af, voelt echt niet oké ook, we hopen dat iemand nog deelt of reageert of zo, zodat die mensen ook weten wat er is gebeurd. Of we hebben een zwervertje begraven. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:04

Jullie hebben iig een katje een mooie laatste eer bewezen. En het moois dat jullie eigen Noortje terug is.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 11:09

Dat zeker, alleen is de kat wel onder de naam Noortje begraven :P

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:20

Ik word helemaal blij van je verhaal! Bijzonder hoor!

Ik hoop dat de eigenaar van het katje wat jullie hebben begraven nog gevonden wordt, enige troost is dan dat ze niet langs de weg is weggekwijnt, maar netjes is begraven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:26

Wat fijn dat ze weer terug is!
En voor de onbekende kat die begraven is. Hebben jullie op Amivedi gekeken of er meldingen van soortgelijke vermiste katten in de buurt zijn gedaan?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 19:16

Leuk dat er zo veel gereageerd wordt :) ik vond het ook echt bijzonder, wilde eerder een topic maken maar het kwam er niet van.

Cayenne; Jep, we hebben al gezocht, kunnen nog altijd af en toe gaan kijken maar hoe langer het duurt hoe minder de kans wordt natuurlijk :(