Een dagje in Tierpark Nordhorn (Dld)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Een dagje in Tierpark Nordhorn (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 23:30

Vandaag zijn we met het gezin uitgerukt naar de dierentuin in Nordhorn (niet ver over de grens in Duitsland vanaf Almelo). Ik had mijn camera meegenomen en moest natuurlijk wel een paar plaatjes schieten. Wij vonden het een heel mooi park. Heel natuurlijk aangelegd met veel hout en vlonderpaden. Veel informatie over de dieren die er zijn en de entreeprijs is (helemaal in vergelijking met Wildlands, waar ik een paar weken geleden ben geweest) echt heel prima! Van bepaalde diersoorten vond ik de verblijven wel wat klein.

Hieronder volgt een impressie:

Het eerste verblijf werd bewoond door Bizons en het halsbandvarken:
Afbeelding

Even een lekker tukkie doen:
Afbeelding

Daarna kwamen we bij de Alpaca's en Mara's. Die laatste zijn erg grappige beestjes. De Alpaca's vermaken zich in het park euhm.. erg goed denk ik.. :+
Afbeelding

Er waren verschillende kinderboerderijtjes met konijnen, schapen, cavia's, kippen, geiten, varkens en ezels:
Afbeelding

Een kudde zebra's stond tevreden te kauwen en hun medebewoners waren struisvogels en Maraboes, erg indrukwekkende vogels van een fors formaat:
Afbeelding

Afbeelding

Er was een stukje duitse kust nagebootst en daar zag je de vogelsoorten die je aan kunt treffen:
Afbeelding

Via de vogelverblijven met parkietachtigen en inheemse vogelsoorten kwamen we in het uilenverblijf. Ook hier loop je tussen de vogels door en dat was erg gaaf! Machtige dieren, die uilen.
Afbeelding

Afbeelding

Ook aan katachtigen geen gebrek. Er was een panter maar die hebben we niet gezien, er zijn europese wilde katten en jachtluipaarden. De verblijven van deze dieren vond ik persoonlijk niet echt ruim helaas. Maar wat een beauty's zijn die grote poezenbeesten <3 . Deze heb ik door de tralies heen gefotografeerd, vandaar helaas de donkere vlekken:
Afbeelding

Nog meer vogels, nu de gieren. Er waren meerdere soorten, ook de hele grote waarvan ik de naam niet weet, maar die foto's zijn helaas verpest door een plotselinge regenbui die we over ons heen kregen:
Afbeelding

In dit verblijf verbleven ook deze dieren. Volgens mij steenbokken of gemzen? Maar ik kan het mis hebben..
Afbeelding

Het ultieme van deze dag vond ik toch wel de wolven. Helemaal omdat ik van kinds af aan een soort doodsangst voor wolven heb (daar gingen al mijn nachtmerries altijd over en ik heb ook mijn angst voor herdershonden hieraan overgehouden). Ik heb respect voor ze, maar ze waren minder angstaanjagend dan in mijn beleving van vroeger gelukkig.
Afbeelding

Afbeelding

De stokstaartjes, prairiehondjes en walabi kangaroo's ontbraken hier ook niet in het park. Die zou je toch zo mee naar huis nemen? :D
Afbeelding

Wij hebben van deze dag genoten. Misschien nog een leuk ideetje voor andere mensen in deze vakantie :)

onbarefeet

Re: Een dagje in Tierpark Nordhorn (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 23:38

Die alpaca's _O- _O-

Maar echt hele mooie foto's! Die van de steenbokken en wolven zijn echt prachtig. Ik vind het altijd zo knap dat mensen echt goede foto's kunnen maken met al die hekken er omheen :j (bij mij zie je gewoon altijd vlekken/stukken tralies :'))

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 23:54

Mooie Foto's

Vind het ook een erg leuk park, zijn er donderdag geweest :).

Ben wel met je eens dat de jachtluipaarden een klein verblijf hebben.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 00:02

Hele mooie foto's. Laat me weer even mee genieten wat ik een paar weken geleden zelf heb mogen aanschouwen. Ik deel je mening over het prachtige park, zeker met de vergelijking die ik ook heb gehad met wildlands. Bedankt!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 07:49

Bedankt! Ik moet zeggen dat ik het in zuid duitsland nog slechter heb gezien qua verblijven van katachtigen, maar het is niet zo dat ze echt hun natuurlijke gedrag kunnen laten zien zo. Buiten dit om waren de andere verblijven wel prachtig. Ook leuk is dat er daarnaast wat aandacht is voor de geschiedenis van het gebied zelf (veengebied). Er waren tentoonstellingen en veel originele voorwerpen van vroeger.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:04

Leuke serie foto's Murosch, verblijven van de katachtigen is klein, maar zodra er genoeg geld is worden deze gelukkig aangepakt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:07

inderdaad die alpaca's wat een beesten...
Allemaal stuk voor stuk mooie foto's, die uilen zijn ook prachtig!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 13:40

Zigranta dat is heel mooi nieuws!

Bedankt Knakker, Tja we liepen denk ik net in the Heat of the moment er langs haha

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:44

Jeetje, lang geleden dat ik hier geweest ben. Ook niet zover bij mij vandaan... zal eens kijken of ik binnenkort tijd heb!
Prachtige foto's!

Mogen honden mee?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:02

Wauw, wat een prachtige foto's! Je hebt de dieren écht mooi vastgelegd.
Die alpaca's, hahaha, nu weten we ook gelijk waarom daar zoveel kleintjes geboren zijn ;)

De jachtluipaarden moeten nog even wachten op genoeg geld, dan krijgen ze een groter en mooier verblijf.

Ik hoop er dit jaar wat vaker naartoe te kunnen (is hier om de hoek) maar vanwege de kleine zitten we meestal meer in de speeltuin dan bij de beesten :x

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:12

Leuke foto's!
Geweldige beesten, Alpaca's! Geweldige foto daarvan! :')
De wolven vind ik ook een hoogtepunt van het park.

Honden mogen (aangelijnd) mee vanspeijk. Gratis zelfs.
Ik ben er 3 maanden geleden met mijn hond geweest. In de verblijven (van bijvoorbeeld de vogels) mag je dan niet komen, maar dat lijkt mij logisch.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:22

mooie foto's!
Is inderdaad echt een leuk park :)

Honden mogen mee, al zijn de wolven niet zo gecharmeerd van mijn huiswolfje :P
Afbeelding

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:38

Prachtig park he, een verademing naast de dierentuinen hier.. alleen ik kon wel janken bij de wolf, zó klein, ondanks alle schuilmogelijkheden..
Er is geld nodig om dat uit te breiden.. maar dat is helaas al een paar jaar zo en tot die tijd zitten ze zo :( (ik was eerst zo slecht te denken dat ze express zo gehouden werden, omdat ze zich anders niet meer laten zien aan het publiek)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:47

Het verblijf van de jachtluipaarden en panters in Nordhorn is echt óntzettend klein. Je ziet die dieren ook steeds in stress heen en weer rennen, ze kunnen de beweging die ze echt nodig hebben niet krijgen, ik vind het echt heel zielig.

Verder heeft Nordhorn het mooi voor elkaar!
Prachtige foto's! :j

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:31

Volgens mij zitten er alleen Noord Perzische luipaarden? En (gestressed) rennen heb ik ze nog nooit zien doen, ze liggen altijd te slapen als wij er zijn?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:06

zigranta schreef:
Volgens mij zitten er alleen Noord Perzische luipaarden? En (gestressed) rennen heb ik ze nog nooit zien doen, ze liggen altijd te slapen als wij er zijn?

Ik neem aan dat jullie er niet elke dag zijn. Ze doen dat namelijk wel!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 19:40

Toen ik er was lag hij heerlijk te slapen, werd wakker, rekte zich eens uit en plofte weer neer.