Nee, echt. Zeker zo halverwege de lente en in de zomer is het soms niet te doen hier. En dan heb ik het nog niet eens over de gangbare medeweggebruikers die je naar het leven staan. Nee, dit is andere koek.
Dat je zo ineens staat te kijken naar een muskusrat die een zwaan achtervolgt (en dat die rat ineens moet zwemmen voor z'n leven omdat die zwaan geen humor heeft

En nee, ik woon niet eens ergens 'buiten' maar gewoon in een woonwijk. Het moet niet gekker worden...
Dus wel.
Zo fietste ik vanmiddag naar huis, althans, dat probeerde ik. En dan is het fietspad ineens geblokkeerd door een hele zwanenfamilie:

Van de nood een deugd gemaakt en gevraagd of ik wat plaatjes mocht schieten. Vonden pa en moe prima en direct werd er een rondje geshowd met de kids:

De notoire dwarsliggertjes:

En toen had ik ineens zeven ukkies achter me aan:

De teleurstelling toen ik niet eens familie bleek en ook al niet eens eten bij me had

Dan maar weer gauw naar Mamma en Pappa:

En toen gingen ze er vandoor. Het was nog een best eind sjouwen naar de sloot, zeker als je nog van die kleine flappertjes hebt, al bijna bedtijd voor de koters en als ouders wil je ook wel af en toe even rust aan de kop

Zo briljant ook dat ze gewoon midden op de weg liepen en iedereen die langs reed een "Yelp" naar de kop geslingerd kreeg. Of ze wel even wilden uitkijken.

Maar vooral héél erg snoezig. Heel mijn middag kon niet meer stuk, zo ontzettend genoten van die kleine flufbolletjes, maar ook van alle blije mensenkoppies die, denk ik, net zo genoten van het uitzicht.
Daarom toch maar besloten er een topic van te maken, zoiets leuks móét je delen.