Het is hier een zooitje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Het is hier een zooitje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 22:02

Je bent als fietser ook écht niet meer veilig :n .
Nee, echt. Zeker zo halverwege de lente en in de zomer is het soms niet te doen hier. En dan heb ik het nog niet eens over de gangbare medeweggebruikers die je naar het leven staan. Nee, dit is andere koek.
Dat je zo ineens staat te kijken naar een muskusrat die een zwaan achtervolgt (en dat die rat ineens moet zwemmen voor z'n leven omdat die zwaan geen humor heeft _O- ), moet je oppassen voor knorrige overstekende egels, regelmatig katten die zich voor de fiets storten omdat ze geaaid moeten worden of omdat ze wat te melden hebben, heb ik een pad weleens uitgelegd dat een fietspad toch niet hetzelfde is als een gewone pad, slalommen om kuddes ieniemienie kikkertjes, vliegen de vogels je bijna in de wielen of rij je ineens tussen een kolonie meeuwen en alsof dat nog niet genoeg is ben ik al eens bijna 'onthoofd' door zondagsvliegende vleermuizen. Op een maandagavond nota bene. >;)
En nee, ik woon niet eens ergens 'buiten' maar gewoon in een woonwijk. Het moet niet gekker worden...
Dus wel.

Zo fietste ik vanmiddag naar huis, althans, dat probeerde ik. En dan is het fietspad ineens geblokkeerd door een hele zwanenfamilie:
Afbeelding

Van de nood een deugd gemaakt en gevraagd of ik wat plaatjes mocht schieten. Vonden pa en moe prima en direct werd er een rondje geshowd met de kids:
Afbeelding

Afbeelding

De notoire dwarsliggertjes:
Afbeelding

En toen had ik ineens zeven ukkies achter me aan:
Afbeelding

Afbeelding

De teleurstelling toen ik niet eens familie bleek en ook al niet eens eten bij me had -O- :
Afbeelding

Dan maar weer gauw naar Mamma en Pappa:
Afbeelding

En toen gingen ze er vandoor. Het was nog een best eind sjouwen naar de sloot, zeker als je nog van die kleine flappertjes hebt, al bijna bedtijd voor de koters en als ouders wil je ook wel af en toe even rust aan de kop :wave: :
Afbeelding

Zo briljant ook dat ze gewoon midden op de weg liepen en iedereen die langs reed een "Yelp" naar de kop geslingerd kreeg. Of ze wel even wilden uitkijken. :')

Maar vooral héél erg snoezig. Heel mijn middag kon niet meer stuk, zo ontzettend genoten van die kleine flufbolletjes, maar ook van alle blije mensenkoppies die, denk ik, net zo genoten van het uitzicht.
Daarom toch maar besloten er een topic van te maken, zoiets leuks móét je delen. :D

Jaime_

Re: Het is hier een zooitje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:05

Aah k werd er ook blij van! Leuk geschreven :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:05

Ach wat schattig!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:06

Wat ontzettend leuk!!
Wij hebben hier ook een zwanenfamilie, die sluit gewoon de rotonde af als ze willen over steken :D
Kan er ook altijd zo van genieten van dat kleine spul.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 22:34

Dank je wel, Jaime_. :D

mala26 schreef:
Wij hebben hier ook een zwanenfamilie, die sluit gewoon de rotonde af als ze willen over steken :D

Prachtig joh! :')

Zo heb ik bij mij in de buurt ook een zwanenkoppel die rustig over de rondweg paradeert. Gelukkig kijken ze wel goed uit met oversteken want ze rijden daar als gekken. De automobilisten dus, niet de zwanen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:55

Wat een schatjes <3 Kunt het toch bijna niet geloven dat ze net zo stoer worden als hun ouders... 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:57

Die jeugd van tegenwoordig... Dat hangt maar rond op straat, kijkt niet uit met oversteken... En de ouders zijn al geen haar beter.

<3 <3 <3

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:05

Haha, leuk geschreven zeg! En wat een mooi gezicht zo die zwanen! Van de week zelf ook een stel gezien met twee jongen. Natuurlijk ook midden op de weg. Met de fiets eromheen was geen probleem maar de auto's die achter mij aan kwamen kregen wel op de donder.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:53

Ontzettend schattig <3
En heel erg leuk geschreven!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 17:57

safina schreef:
Die jeugd van tegenwoordig... Dat hangt maar rond op straat, kijkt niet uit met oversteken... En de ouders zijn al geen haar beter.
<3 <3 <3

Tokkie zwanen. :')

Ze hebben vanochtend weer daar de boel op stelten gezet. Mijn moeder woont er in de buurt en die was voor een boodschap naar de AH (die zit daar om de hoek) toen de hele familie daar de weg bezet hield door vrolijk langs de supermarkt en slager te waggelen. Uiteindelijk heeft de vrouw van de slager de familie met stukjes brood terug naar de sloot gelokt voordat ze op het idee zouden komen dat die weg een fijne plek zou zijn voor een middagdutje. Want dat is ie niet en zeker niet op een zaterdagmiddag.

Ik hoop wel dat ze niet té lastig worden. Straks worden ze nog weggehaald. -O-

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:04

Ik vind alleen dat de ouders die zwanenkinders wel wat beter hun best mogen doen in het duidelijk maken waar de sanitaire voorzieningen zijn...
Aangezien ze toch aardig wat flaters achter zich laten :') misschien is een crapbag wat voor hun :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:10

:') super foto's, verhaal nog beter :')

vind je dat niet eng dan? Ik ben ooit eens achterna gezeten door een zwaan...... potverdikke, wist niet dat die beesten zo snel waren :oo

wel cool hoor, als ze zo relaxed zijn, maar ik ben geen held waar het zwanen betreft. Dus voor wie ooit nog met Avalanche op stap gaat...... we lopen om als er zwanen zijn :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 13:00

Avalanche81 schreef:
vind je dat niet eng dan? Ik ben ooit eens achterna gezeten door een zwaan...... potverdikke, wist niet dat die beesten zo snel waren :oo

Hihi, ja, nou, ik had die kuikens achter me aan, die kunnen ook al best vlot optrekken _O- .
Maar verder niet echt bang voor zwanen. Respect wel, ik spring niet zomaar tussen een familie zwanen voor een paar kiekjes, maar als je het vriendelijk vraagt, hun persoonlijke ruimte respecteert en rustig blijft zijn ze vaak best gezeglijk hier. En zoiets moet je trouwens ook niet zomaar tegen iedereen zeggen in het openbaar. Sommige mensen vinden dat wat typisch, geloof ik. :=

Snappen doe ik het wel hoor, wat voorzichtig zijn met gevogelte. Ik heb ooit eens een discussie gehad met een gans over of een pad nu wel of niet openbaar was. Volgens Gans niet en Gans had een erg sterk punt (z'n snavel) en dus ben ik maar omgelopen. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:04

Wat zijn ze leuk he <3
Ik ben altijd zo bang dat ze overreden worden :=

Trouwens wel apart dat het ene kleintje witter lijkt dan de ander? :o?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:07

haha, lachen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:07

Zie dit topic nu pas en yesssss...this made my day !! _/-\o_ :') :')
Geweldig geschreven en wat een heerlijk zooitje is het daar ! 8-)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:13

Pluizebolpum schreef:
Avalanche81 schreef:

Hihi, ja, nou, ik had die kuikens achter me aan, die kunnen ook al best vlot optrekken _O- .
Maar verder niet echt bang voor zwanen. Respect wel, ik spring niet zomaar tussen een familie zwanen voor een paar kiekjes, maar als je het vriendelijk vraagt, hun persoonlijke ruimte respecteert en rustig blijft zijn ze vaak best gezeglijk hier. En zoiets moet je trouwens ook niet zomaar tegen iedereen zeggen in het openbaar. Sommige mensen vinden dat wat typisch, geloof ik. :=

Snappen doe ik het wel hoor, wat voorzichtig zijn met gevogelte. Ik heb ooit eens een discussie gehad met een gans over of een pad nu wel of niet openbaar was. Volgens Gans niet en Gans had een erg sterk punt (z'n snavel) en dus ben ik maar omgelopen. :')

:') Ja mijn vorige hond was om die reden erg bang voor zwanen :')

vleugels kunnen ook best een sterk punt zijn :')

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:31

Pluizebolpum schreef:
safina schreef:
<3 <3 <3

Tokkie zwanen. :')

Hahaha :P
Leuk topic van gemaakt. Echt de familie op pad. En gelukkig niet op/naast de snelweg (zoals ook nog wel eens te zien is helaas) maar gezellig in een buurtje :)