Miss Jingles en de cavia's!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Miss Jingles en de cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 11:20

Hoi!

Gisteren, of eigenlijk eergisteren maar toen kwam ze na 3 mislukte vangpogingen haar nest niet meer uit :+ , besloot ik dat het tijd was om Miss Jingles nog eens op de foto te zetten. Ze begint nu namelijk ook zichtbaar een bejaarden muisje te worden, dus voordat het te laat is of ze er heel krakkemikkig uit ziet zoals haar moeder in haar laatste maanden moesten er wel nog een keer mooie foto's van haar komen.

Haar broertjes, zusjes en moeder zijn helaas allemaal al overleden. Gelukkig allemaal heel snel en vrijwel pijnloos :) Haar moeder is echt flink oud geworden, ze heeft 4 van de 5 kinderen overleefd..

Laat ik om te beginnen even zeggen dat ik er verschrikkelijk van baal dat ze alleen zit. Dat is absoluut niks voor mij, maar het is bij lange na niet zo makkelijk te regelen als een cavia of konijn want ik heb nog nooit van een muizenopvang gehoord, laat staan van leenmuizen. Ik mag van mijn ouders geen muizen meer (eigenlijk was dat al nooit de bedoeling) dus dan is er eigenlijk geen andere optie dan het uitsterf-beleid.. Haar moeder is nu net een paar maanden dood en wonder boven wonder leefde ze na 1 dag lusteloos in haar tentje hangen toch weer helemaal op, ze is nu gelukkig gewoon de oude Jingles. Ik hoop maar dat ze zich zo fijn voelt als dat ze eruit ziet, want ze racet rond, bouwt super mooie forten en schooit altijd als we langs de kooi komen om nog iets lekkers voor in haar voorraad kast :+ Ze wil altijd stukjes brood, die pakt ze dan aan en gaat ze weg leggen, dan komt ze terug voor de volgende. Dat gaat zo gerust 10 keer achter elkaar, dan heeft ze 's nachts (voor haar overdag) weer wat lekkers :D

Nou goed, naar de foto's!

01. Laat ik maar beginnen met een foto die mijn moeder heeft gemaakt. Ze vind het altijd leuk om op je hand de klimmen en dan omhoog te rennen naar je nek. Daar gaat ze dan in je haar zitten <3
Afbeelding

02. Ze vind het heel interessant om hier binnen te zijn, ze gaat dan rond rennen en af en toe zit ze even stil om rond te kijken, zich te wassen of om iets te eten :D
Afbeelding

03. Je moet jezelf natuurlijk goed wassen!
Afbeelding

04. En tussendoor even kijken <3
Afbeelding

05.
Afbeelding

06. Say Cheese! Wat, cheese!?
Afbeelding

07. Zo ziet ze er nogal dik uit :+ Bij zulke foto's moet ik altijd aan Emile van Ratatouille denken. Die film vond ik vroeger helemaal geweldig!
http://www.bokt.nl/img/j8Gyqu.jpg

08. Knap ding <3
http://www.bokt.nl/img/NQE81g.jpg

09. Nog een keer wassen. Je wordt ook zo vies van al die foto's!
http://www.bokt.nl/img/Df7Fjw.jpg

10. Cheese zei je toch? :))
Afbeelding

11. Tot slot moest de lens natuurlijk even geïnspecteerd worden. Je weet nooit of daar nog wat lekkers in zit.
Afbeelding

Namens Miss Jingles bedankt voor het kijken, vinden jullie haar ook zo leuk?
Ik ben heel blij dat er een stel foto's gelukt zijn! Mocht ook wel na 300 foto's :+

En dan de cavia's, want die mag ik natuurlijk niet vergeten! Na meerdere keren proberen was het eindelijk gelukt om 'cupcakes' (ze waren wel ingezakt tot koekjes :') ) voor ze te maken. Ik kreeg tot nu toe alles wat ik probeerde niet gaar, of de prinsen en prinsesjes lustte het niet. Dit keer lukte het dus wel en ze vonden het nog lekker ook :D

12. Eerst de broertjes Freddy en Diggy. Het is heel leuk om met koekjes rond te zwaaien, of er gewoon zo zwoel mee gaan zitten kijken.
Afbeelding

13. Maar soms laat je hem natuurlijk vallen. Dan moet je wel je tong uitsteken!
http://www.bokt.nl/img/3XRGH7.jpg

14. Dit vind ik echt een lieve foto <3
Afbeelding

15. Sammy en Marley. Marley werd er erg vrolijk van :D
Afbeelding

16. Nibbit en Gompie. Zelfs Gompie heeft wat happen genomen terwijl hij het hier heel spannend vind!
Afbeelding

17. Mitchy en Effie. Mitchy had het te druk met poseren terwijl Effie zo snel mogelijk dat ding op wilde vreten. Al had Mitch stiekem daarvoor al zoveel mogelijk naar binnen gepropt :P
Afbeelding

18. Hollands next top model!
http://www.bokt.nl/img/JYImTf.jpg

19. Moeders onbenullig met haar kind veilig op de achtergrond. Je moet vooral niet te dicht bij moeders komen :+
Afbeelding

20. En tot slot een filmpje! Kijk vooral even het begin want op 4 seconde maakt Sammy behoorlijk spastisch kennis met haar koekje. Geen idee waarom, maar die kan echt niet normaal eten _O-

Bedankt voor het kijken!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:29

Wat een heerlijke beestjes heb je toch!

Moet er echt niet te vaak naar kijken, anders zwicht ik toch echt weer :o

En Miss Jingles ziet er goed uit!
Echt niet als een wegkwijnend muisje, misschien vindt ze wel lekker rustig zo.
Niemand die je voorraadkast plundert of dingen op de verkeerde planken legt ;)Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Shirley op 17-05-16 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Re: Miss Jingles en de cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:32

Het is toch jammer dat miss Jingles niet het eeuwige leven heeft als de echte mister Jingles.Dat zou mooi zijn.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:37

aaah ze is zo cute <3

en ik weet niet waarom, maar ik vind ze dr op foto 14 bijna nep uitzien _O-

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:45

Ik kijk altijd even naar je topics haha! Geweldige dieren heb je! :))

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 14:46

Bedankt allemaal!

Shirley, ik raad het aan hoor! Zowel cavia's als muizen zijn super leuk en niet heel moeilijk te houden. Ze zouden het bij jou vast heel goed hebben :D
Ik heb eigenlijk ook het idee dat ze het wel prima vind. De laatste maanden met haar moeder was ze continue met haar bezig, verzorgen, nestjes voor haar bouwen, eten halen etc. Echt geweldig lief om te zien, maar ik denk dat ze het nu ook wel fijn vind om alles alleen voor haarzelf te doen. Ze lijkt in ieder geval gewoon vrolijk..

Het eeuwige leven zou mooi zijn ja! Misschien helpt het om haar een luciferdoosje te geven :P

Haha Amke, de mannen kunnen echt als standbeeldjes zitten :)) Nu is dat op een foto natuurlijk sowieso, maar in het echt ook!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:36

Leuke foto's weer Lysanne :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:38

Agossie, die oortjes van Miss Jingles <3
Leuke foto's allemaal!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:43

Toen ik het woord "cavia's" in de topictitel zag staan verheugde ik me meteen op een topic van jou :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:58

Heb je het recept van je koekjes? Ik wil het ook wel eens proberen voor mijn mannen :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 21:25

Bedankt weer!

Die oren zijn groot he! Vergeleken met de rest van de muis ziet het er zo uit verhouding uit, maar het staat ze wel heel lief <3

Dat is leuk om te horen Jeika :D

Safiera, ik heb dit als basis gebruikt: https://www.youtube.com/watch?v=aeeodq1IXas
Echter was dat de eerste keer bij mij mislukt. Waarschijnlijk omdat ik de oven niet lang genoeg aan had gedaan, want onze oven doet overal veel langer over. Dit keer heb ik 35-40 minuten gedaan.

Daarnaast heb ik ook andere dingen gebruikt. Worteltjes, wat druiven, een halve/kwart banaan (denk ik, ik had alleen wortel en voor mezelf druiven & banaan maar ik vond het vies dus heb het bij dat voor de cavia's gegooid :') ) en wat jus d'orange zodat de blender het aan kon.
Daarnaast had ik nu op de bodem en op de bovenkant broodkruimels gedaan. Bij grote cupcakes zul je dat nog 1 of 2 laagjes extra kunnen doen.

Mijn broodkruimels kwamen uit de binnenkant van een pistoletje want ik vond dat zonde om weg te gooien, maar volgens mij maakte dat het wel wat steviger dus de volgende keer doe ik dat weer.

Vandaag mochten ze met de 4 top-springers nog even in een rijtje. Ging bijna helemaal goed, maar Sammy blijft gewoon lomp.