Onze nieuwe grote vriend Cooper

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Onze nieuwe grote vriend Cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 11:17

Hoi allemaal,
Graag stel ik jullie voor aan onze nieuwe grote kleine vriend Cooper!
Na het op 17 jarige leeftijd overlijden van mijn aller beste maatje Wikky wilde ik heel graag een nieuw hondje, maar in verband met verhuizen en samenwonen was dat gewoon niet zo praktisch.
Nu, ruim 1,5 jaar later, hebben we besloten dat het tijd werd voor een eigen hondje. We hebben veel informatie opgedaan over verschillende rassen, wat willen we wel maar wat vooral niet. Ook hebben we bij kennissen, vrienden, familie en forums zoveel mogelijk info bij elkaar verzameld en zijn we opzoek gegaan naar de geschikte hond voor ons.
En toen... kwam Cooper... een hondje uit Bulgarije. Iets waar we eigenlijk totaal niet naar opzoek waren, maar we vielen voor zijn uiterlijk. Uiteraard hebben we eerst veel tijd gestoken in het informatie verzamelen over buitenlandse pups en besloten dat dit wel eens een geschikt hondje voor ons zou kunnen zijn.
Cooper is op 12 januari naar Nederland gekomen, hij heeft toen nog een week in een pension gezeten, wachtend op zijn nieuwe baasjes. Dat waren wij geworden!
Coopertje is een maand of 5 oud, ras onbekend, afkomst ook onbekend. Het is echt een heerlijk hondje, ontzettend leergierig, al heel snel zindelijk in huis, sliep vanaf dag één de nachten door. Hij is wel wat angstig in nieuwe situaties, maar hij pakt dat goed op en herstelt snel. Daarna is het een heel nieuwsgierig hondje, lief naar andere mensen en naar kinderen. Ook is hij heel netjes naar andere honden toe, al wordt hij wel bang als honden hem te direct benaderen en niet stoppen met spelen als hij aangeeft te willen stoppen.
Het enige wat hij eigenlijk nog moet leren is dat hij overdag ook af en toe alleen thuis moet blijven, hij kan inmiddels zonder problemen een half uurtje alleen blijven. Alleen als hij dan in de bench moet breekt hij de tent af, los in huis gaat zonder problemen.

Genoeg gepraat, hier de foto's van onze Cooper!

Nog even een speciaal plekje voor mijn beste maatje Wikky
Afbeelding

Nog onderweg in de auto
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Voor het eerst mee naar stal
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Moe van alle nieuwe indrukken
Afbeelding

Hopelijk vinden jullie Cooper net zo leuk als wij vinden, en we gaan er van uit dat we nog vele leuke jaren tegemoet gaan met hem!

Groetjes Ella en Cooper

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:02

Wat een bekkie <3
Hij ziet er uit alsof hij heel groot gaat worden, z'n voeten zijn nu al gigantisch. Veel plezier met 'm!

Evercreek

Re: Onze nieuwe grote vriend Cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:06

Ach wat een schat, ons hondje komt uit Oekraïne en ben nog altijd blij met haar. Ze is soms wel bang voor vreemde mensen, maar dit gaat nu al erg goed.
Heel veel plezier van jullie nieuw huisgenootje en hoop dat jullie net zo gelukkig met haar worden als dat wij met onze Megan zijn!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:13

grappig hondje, gefeliciteerd!

Zit iets van bordercollie in?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 21:49

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

@knakker: dat horen we wel vaker, geen idee of dat zo is. We hebben namelijk geen idee of er border collies in Bulgarije zijn.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:17

Gefeliciteerd, wat een heerlijk hondje, gaat dus al geel goed, met jullie ervaring gaan de kleine dingetjes ook vast wel goed komen. Wat heeft wikky een respectabele leeftijd bereikt. wat een heerlijk hondje was dat ook. Gr sas

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 23:54

Hoi Saskia, leuk dat je reageert! Cooper is van mij en m'n vriend, maar mijn moeder past met alle liefde op als dat nodig is. We hebben het nog steeds regelmatig over Wikky, wat een super hondje was dat. Hopelijk mogen we net zoveel van Cooper genieten en misschien ga ik later met hem ook behendigheid doen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:08

Wik was idd een tophondje, maar dat gaat Cooper zeker ook op zijn manier worden. Leuk dat je weer gaat behendigheiden. Ik herkende de foto van wik gelijk en dacht ff profiel checken en zag dat jij het was haha. Doe de groetjes aan je moeder van liek en mij.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:21

Wat een poepie!! Veel plezier met Cooper. Leuke naam ook.