een nieuw jaar in met een roedel hondjes...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

een nieuw jaar in met een roedel hondjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 12:13

2015 is godzijdank voorbij en ik ga heel hard hopen op een beter 2016...en 2015 maar vooral vergeten, 2015 zijn we van operatie naar operatie gegaan met de honden,heel veel revalideren en als klapper vlogen 3 maanden geleden de honden op Pip...

pip daagde savonds met afvoeren lotus uit om te spelen alleen die schrok en corrigeerde pip,waarop pip lotus corrigeerde,tot zover zou het geen probleem zijn geweest,maar vanuit het niets vloog buddy pip aan,en zij kwam ten val,en toen vlogen alle honden haar aan,echt gruwelijk om mee te maken...ik heb er nog steeds heel veel last van want het is echt een nachtmerrie..

daarna was het heel rustig in de roedel ,de honden waren niet anders als anders,en alles ging zijn gangetje,we hielden alleen pip en buddy savonds met afvoeren gescheiden van de groep,waarom? soort voorgevoel denk ik..

na een ruime 3 weken was alles zo gewoon dat ik pip meenam achter het hek met afvoeren en lotus zag haar en vloog haar meteen aan,en weer klapte alles op haar,alleen buddy niet,die zat in de tuin,gelukkig waren we met zijn 3-en en hadden we de honden zo los,pip vluchtte de tuin in en daar greep buddy haar vol |(

echt drama,weer naar een kliniek,daar is pip half kaal geschoren ( vandaar de nog steeds zichtbare kale nek) en ze hebben een deel van haar oor eraf gebeten..

foto van pip terug na de kliniek:
http://nl.picturepush.com/public/14926755

we hebben daarna geprobeerd 2 honden te herplaatsen maar deze kwamen net zo hard weer terug :+ , een hele rommelige,stressvolle en debiele tijd hebben we achter de rug,oplossingen bedenken alla seconde enz...en vooral veel verwerken van wat we gezien en meegemaakt hebben..

een knokpartijtje zijn we heus wel gewend,maar dit...dit is echt vreselijk om mee te maken,zoveel honden op 1 hond die geen schijn van kans heeft... -O-

uiteindelijk hebben we een manier gevonden toch alle honden "bij elkaar" te hebben, maar wel veilig vooral voor pip...de schat, ze had dit zo niet verdiend,ze deed niet eens wat terug... ;(

maar goed, het gaat nu goed,het is heel relaxed met de honden en we hebben een manier gevonden om het ook voor alle honden 'leuk' te houden :D

dus hier zijn ze weer eens:
redje:
1.Afbeelding

pip:
2.Afbeelding

3.Afbeelding

red en pip:
4.Afbeelding

lotus en red:
5.Afbeelding

lotus:
6.Afbeelding

loisje:
7.Afbeelding

buddy:
8.Afbeelding

9.Afbeelding

nookie:
10.Afbeelding

11.Afbeelding

tino ( 14 jaar en 3 maanden alweer *\o/* )
12.Afbeelding

dakkas (11 jaar)
13.Afbeelding

redje;
14.Afbeelding

15.Afbeelding

ondanks alles ben ik nog gek op alle honden en zorgen we dat ze niets tekort komen!! <3
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 11-01-16 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:16

Wat een nachtmerrie van Pip zeg, dat wil je absoluut niet meemaken :n
Hopen op een beter 2016! Ze zien er goed uit op de foto.

Wilawander

Re: een nieuw jaar in met een roedel hondjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:21

Oh wat balen. Wij hebben dat ook in de roedel. En een aantal lopen gewoon niet meer samen... en alles zo aangepast dat ze niet bij elkaar kunnen komen maar zelfs dan gaat het nog wel eens mis....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 12:25

het is vooral de heftigheid van 4 honden die zo gruwelijk op 1 hond los gaan....1 tegen 1 is mij best,dat doet me niet zoveel,maar dit heeft er echt ingehakt...

ben er nog steeds zo van slag van dat ik amper kan eten en nog steeds zó moe ben,wat wel weer een heel fijn iets is tegen de overtollige kilo's :D :))

maar ja,gaat vast wel een plek weer krijgen in de toekomst :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:28

Ja ken dat gevoel.... we hebben hier ook best veel schade gehad en het is iets heel naars om mee te maken.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:36

Jeetje wat naar zeg om mee te maken!
En ze kunnen nu weer met zn allen bij elkaar?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:38

banketstaaf om te zeggen misschien, maar hier ben je voor gewaarschuwd...
Heel veel sterkte, ik hoop dat het niet weer gebeurt...

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:42

Wat een verhaal zeg, hopelijk hebben jullie nu de oplossing gevonden en blijft het rustig in je roedel.
Leuke hondjes heb je overigens, red spreekt me wel aan. Dat is volgens mij de lolbroek van het stel!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:49

Billy schreef:
banketstaaf om te zeggen misschien, maar hier ben je voor gewaarschuwd...
Heel veel sterkte, ik hoop dat het niet weer gebeurt...

Wat ben jij een schatje... :roll:

Dergelijke dingen kunnen gebeuren bij iedere roedel. Hoe sneu het ook is. En hoeveel voorzorgsmaatregelen je ook genomen hebt.

Helaas gaat er bij dieren af en toe een knop om in de kop die niet uit te leggen valt. Dit zijn grote rassen waarbij de schade groot is als er zoiets gebeurd. Maar als 4 dwegpoedels zich tegen één keer is die ene óók een heel ongelukkig hondje hoor!
En dan is het ook maar te hopen dat de baas zeer snel en kordaat ingrijpt, wat TS iig niet verzuimt heeft!

@TS: fijn dat Pip weer opgeknapt is en niet al haar vertrouwen verloren heeft. Hopelijk ben jij ook snel weer over de shock heen.
Het blijven stuk voor stuk prachtige honden :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:58

Klopt, ik moet soms ook oppassen met mijn kudde terriërs...
Feit is alleen dat zelfs terriërs minder fel zijn dan dit soort honden, en ook heel wat makkelijker uit elkaar te halen als het fout gaat.
Natuurlijk heeft ts op tijd ingegrepen. Probleem is alleen dat er eigenlijk altijd spanning blijft in zo'n roedel en dat er maar een kleine aanleiding nodig is om de vlam weer in de pan te laten slaan.
Been there, done that. Ik heb uiteindelijk 1 hond herplaatst, en nu heb ik weer een functionele roedel.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:39

Dat klopt dat is hier ook. Deze honden gaan gewoon niet meer samen. En elke keer word dat erger en gaan ze voor de dood. Heb hier gelukkig de mogelijkheden ze gescheiden te houden zodat ik er geen één weg hoef te doen maar het is altijd oppassen en niet het leuke roedelidee wat je zou kunnen hebben.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:47

Balen dat je jaar zo is gelopen :(:)
Roedels zijn super maar soms als een een druppel verkeerd valt loopt de boel gelijk over. Jammer dat het zo escaleerde, heb hier ook wel eens wat gerommel maar tot nu toe geen gevechten gelukkig

Ik ga voor een top 2016 voor je.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:44

Wat zou dat schrikken geweest zijn! :(:)

Prachtige foto's van je mooie roedel :))

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 15:14

seven,dank je :) wij hopen ook op een wat rustiger jaar..

hmmz ik heb hier het idee dat de honden zo bij elkaar te zetten zijn, ze zitten gescheiden maar wel bij elkaar en daardoor staan ze regelmatig te neuzen en elkaars bekken te likken tot nog toe is daar geen enkel teken van agressie bij,ze zijn eigenlijk alleen nog maar heel blij met elkaar...

ik doe het niet want ik vind dit wel genoeg geweest,ik wil gewoon niet dat dit pip ooit nog overkomt,en ik heb die plicht om ervoor te zorgen dat zij safe is,dat daardoor 2 honden dan niet in de roedel zelf kunnen verblijven is dan maar "jammer" voor hun,maar pip gaat gewoon voor,plus die 2 hebben het zo slecht nog niet :)

overigens hoeft men mij niet te "waarschuwen", na 24 jaar in grote roedels leven waar heus ook gevechten tussen de honden zijn geweest en ook met schade weet je redelijk wat je kan verwachten,dat een 5 jarige reu die nog nooit enig agressie naar welke hond dan ook heeft vertoond in die 5 jaar,een teefje aanvalt welke een beetje staat te bekvechten met een andere teef was dan ook inderdaad nooit in mij opgekomen.

het was en kwam totaal onverwacht,en ook echt de eerste keer dat ik mee maakte dat er meerdere honden op 1 hond los gingen,tot nog toe vochten er wel meerdere maar dan wel 1 tegen 1...dit was zo zinloos en triest om te zien...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:59

Ik zou er wel op verdacht zijn dat het weer gebeurd. Hier ging het ook een half jaar goed, wel met tralie ertussen maar zo uif het niets pakte de ene teef de andere door de tralies. Gelukkig viel de schade mee, een kapotte poot. Van de reuen zou ik het ook niet zo snel verwachten alhoewl de jongste ook tussenbeide wil komen maar laten we niet toe.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:54

Ik herken het... Het geluid van die vechtende honden heeft me maandenlang achter volgt, vreselijk... En dan bestaat m'n roedeltje uit 3, dus nog een stuk minder heftig dan wat het bij jou geweest moet zijn.

Maar je hebt een prachtige roedel, al het geluk gewenst voor dit jaar!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:31

Jeetje Kimmie, dan schrik je je toch ook een ongeluk! Als je je geliefde roedel zo in ziet vliegen op Pip.
Kan me niet voorstellen hoe je je gevoeld hebt, maar ik krijg al de kriebels als er bij ons thuis de ene fel reageert op de ander. En dan hebben we maar 2 honden.

Hopelijk blijft je roedel nu in takt en blijft alles goed gaan!! De knapperds!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:59

Ik wens jullie en je prachtige roedel een heel rustig jaar met heel weinig operaties. De DA is nu voorlopig wel genoeg gesponsord :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 11:10

:D ja wij zijn gewoon soort van hoofdsponsor geloof ik daar... :x ^)

en loez,ja het was echt vreselijk,zeg het we hebben echt wel ervaring met 2 knokkende honden,maar dat is 1 tegen 1 ,maar 4 tegen 1.. ;( is echt gruwelijk...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:38

kimmie261 schreef:
:D ja wij zijn gewoon soort van hoofdsponsor geloof ik daar... :x ^)

en loez,ja het was echt vreselijk,zeg het we hebben echt wel ervaring met 2 knokkende honden,maar dat is 1 tegen 1 ,maar 4 tegen 1.. ;( is echt gruwelijk...

2x knokkende honden valt nog enigszins te handelen inderdaad. Tenzij je alleen bent en ze écht voor elkaar gaan, dan kun je nog vrij weinig, maar dan heb je nog iets overwicht.

4 tegen 1 wordt erg lastig inderdaad. Maargoed, jou hier van bokt kennende twijfel je niet en spring je ertussen. Zou ik waarschijnlijk ook doen. Ik hoop voor jullie en zeker ook de hondjes dat de rust terug gekeerd is en het niet meer voorkomt.

ff goed in de gaten houden. En een dikke knuffel voor Pipje! :(:)

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:53

Dat zijn ellendige dingen met roedels als dat misgaat.......gelukkig dat Pip er weer bovenop is.
Ken het van verschillende kennels en rassen en die leven nu met meerdere groepen thuis.
Ook heeft dit bij per ongeluk een x een deur op te hebben laten staan, een hond het leven gekost brrrr.

Mijn zusje heeft een tijd bij een rotweiler kennel gewerkt en daar werd de oudste teef de zwakste schakel. Die piepte een x bij een wandeling en de rest dook erboven op.

Adviseren ga ik je niet doen, succes wensen wel. Hopelijk blijft het goed gaan en hoef je niet weer te herplaatsen. Rust in de roedel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 12:11

een vriendin vroeger had 6 herders en daar is toen ook 1 van dood gebeten door de rest...echt afschuwelijk..

we hebben hier in huis nu 4 kennels gemaakt waardoor we de honden heel goed kunnen scheiden en waardoor ze toch een goede leefruimte hebben en ze gaan inderdaad in gescheiden groepen naar buiten en dat gaat gelukkig goed...

het herplaatsen heb ik echt wel zo mij buik van vol,3 honden vorig jaar moeten herplaatsen althans 1 moest ( was een pup die terug kwam na een jaar) wat echt zoveel zorgen heeft gegeven ( oa na 6 weken na herplaatsen uit een tuin moeten halen zwaar vermagerd en onder de teken ;( )

toen buddy die we na 1 dag terug gehaald hebben :+ , en een nookie die binnen 3 weken bij andere mensen zo gestressed was dat ze zich helemaal kaal gebeten had en een mega verlatingsangst had opgebouwd.

dus als het zo goed blijft gaan blijft alles hier gewoon wonen :))

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:15

Ja doen wij ook zo. herplaatsen zou het beste zijn maar vind maar eens wat goeds.... dus nee dat gaat het hem niet worden. Wij hebben een soort gevangenis met sluisen haha maar werkt wel. Drie van onze dames bijten zich zelfs vast door de kennels heen dus we gaan van het zomer nog het één en ander veranderen voor nog meer rust. Gelukkig hebben we de plek ervoor. Maar het gezellige roedel alles samen laten rennen is er dan niet meer bij en dat is erg jammer. Hier ging het tot 4 honden goed en toen kwam de 5e en ging het mis.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:19

Ze zijn wel écht prachtig! Wat voor ras is Red? Ben er helemaal weg van.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:40

Fem we gaan gewoon voor een goed gezellig en top 2016. De ellende laten we in 2015!!
Pip gaat goed nu en jullie zijn gewoon zo goed bezig. Nu moet de pijn nog gaan verzachten maar ook dat komt wel, geef het tijd en het was natuurlijk echt zoooo heftig.

Red is een rottweiler - argentijn.
En het is dat dit nest kwam en wij een hond hebben die niet met andere honden kan anders had ik het wel geweten. Als boyca er niet meer is en er komt er zo een voorbij dan gaat de vizla in de wacht :j