Odie de Bullmastiff

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmetjee07

Odie de Bullmastiff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 10:11

Hai allemaal!

Bij deze wil ik jullie mijn kleine aanwinst showen!
Naam: Odie
Ras: Bullmastiff
Papa was 100% Bullmastiff en mama was 50% Bullmastiff en 50% Bordaux dog.
Geboortedatum: Hij is geboren op 1 oktober 2015.
In bezit sinds:Sinds 4 december is hij van mij!.

Odie is wat aan de magere kant, daar ben ik mij bewust van. Hij heeft wormpjes gehad en hier veel van geleden, tevens at hij de brokken van de fokker slecht tot niet. Toen ik hem kreeg woog hij maar 5,02 kilo, momenteel gaan we richten de 8 kilo! Het gaat dus de goede kant uit, maar we doen rustig aan, zodat het niet in een keer te veel wordt.

Afgelopen zomer is mijn Toller plots overleden. Ik had direct thuis gezegd ik wil een nieuwe hond, maar op dat moment zou het een emotie aankoop geweest zijn. Dus dat hebben we uitgesteld. Toen kwam ik deze kleine man tegen op facebook. Er stond een oproep met foto van een nest pups. Ik heb donderdag's contact gehad met de fokker, vrijdags thuis even medegedeeld dat ik een hond ging/wilde kopen.... Mijn vader was dolenthousiast en mijn moeder had zo iets: Oh nee gaan we weer. Maar omdat ik eigenlijk al zeker van mijn zaak was, kreeg ik groen licht. Dus hop de auto in! Van de foto die ik zag had ik al een voorkeur voor een van de pups, laat nu net mijn favoriet al eerste op mij afgestormd komen. Ik was meteen verkocht :o . Dus meneer ging mee naar huis }> . Je raad nooit wie er stond te trappelen op de komst van de kleine... Juist ja: Mijn moeder :')

Afgelopen maandaag was het mooi weer en ik wilde foto's van Odie. Aangezien ik van mijn vorige hond bijna geen foto's van ons samen had, wilde ik het anders doen. Dus Sanne, van Sanne Ottenheijm Fotografie een bericht gestuurd en ik had geluk! Sanne kon die zelfde dag nog komen!
Dus zijn/onze eerste fotoshoot was een feit!

Omte beginnen met zijn knappe bandieten hoofd.
Afbeelding

Iets gespot in de verten.
Afbeelding

En dan gaan we laten zijn dat we al mooi kunnen volgen.
Afbeelding

En heel mooi kunnen zitten.
Afbeelding

Af en toe moet de omgeving ook in de gaten gehouden worden.
Afbeelding

We kunnen ook wat al wat kunstjes... High Five!
Afbeelding

Box geven
Afbeelding

En de laatste een foto waar ik erg blij mee ben!

Afbeelding

Spoiler:
Sorry voor de grote foto's hihi

Bedankt voor het kijken!
Groetjes Odie en Kim
Laatst bijgewerkt door Kimmetjee07 op 04-01-16 10:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:14

Wat een lekker ding die pup, het zijn erg mooie foto's van jullie samen.

Wat ik wel een kwalijke zaak vind is dat de pup met 5 kilo met jullie meegegeven is, bij ons gaan ze onder de zes kilo echt niet weg bovendien vind ik 5 kilo voor 9 weken echt te weinig bij zo'n groot ras.... Verder vraag ik mij af of de pup wel goed ontwormd is bij de fokker.. Wel goed dat het nu een stuk beter is en dat hij een heerlijk leventje bij jullie tegemoet gaat!

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 10:19

Amandavd schreef:

Wat ik wel een kwalijke zaak vind is dat de pup met 5 kilo met jullie meegegeven is, bij ons gaan ze onder de zes kilo echt niet weg bovendien vind ik 5 kilo voor 9 weken echt te weinig bij zo'n groot ras.... Verder vraag ik mij af of de pup wel goed ontwormd is bij de fokker.. Wel goed dat het nu een stuk beter is en dat hij een heerlijk leventje bij jullie tegemoet gaat!

De dag dat ik hem opgehaald (vrijdags) was hij bij de fokker nog ontwormd. Heb hem de maandag erna, toen hij door de DA gecheckt was nog een keer gedaan. Nu is hij gelukkig worm en vlo vrij!

En bedankt voor het compliment! :o

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:22

Wat een heerlijk smoeltje... <3 Om verliefd op te worden. Dat word zeker een prachtige hond later.

Uiteraard moet hij nog fors groeien en aankomen. Probeer de gewichtstoename en zijn beweging geleidelijk te doen. Bij snelle groei (zeker gezien zijn achterstand) is de HD kans aanwezig bij dergelijk grote honden.
Veel succes en plezier met Odie!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:28

Amandavd schreef:

Kleinere pups hebben wij ook wel gehad bij onze CC, het best bestond uit 15 pups, dan komt het voor dat pups wat kleiner zijn.
Onze da gaf altijd gewoon groen licht als ze de leeftijd van verhuizen hadden bereikt, ze waren dan ook gewoon kerngezond. En de kleinsten zijn tot nu vaak uit gegroeid tot de grootsten van het nest.
Ik vind de pup van TS er prima uitzien, ik zou niet weten waarom hij niet zou kunnen verhuizen.

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 10:33

Palmera schreef:
Wat een heerlijk smoeltje... <3 Om verliefd op te worden. Dat word zeker een prachtige hond later.

Uiteraard moet hij nog fors groeien en aankomen. Probeer de gewichtstoename en zijn beweging geleidelijk te doen. Bij snelle groei (zeker gezien zijn achterstand) is de HD kans aanwezig bij dergelijk grote honden.
Veel succes en plezier met Odie!

Hij wordt 8 keer per dag gevoerd met kleinere porties en er wordt ongeveer een keer of 10 per dag een kleine 10 minuutjes met hem gewandeld. Hij is zo goed als zindelijk, dus de andere keren gaat hij gewoon de tuin in om zijn behoeften te doen. Ouders waren gelukkig vrij verklaard van HD, maar we houden er zeker rekening mee :)

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 10:35

Diablo schreef:
Amandavd schreef:

Kleinere pups hebben wij ook wel gehad bij onze CC, het best bestond uit 15 pups, dan komt het voor dat pups wat kleiner zijn.
Onze da gaf altijd gewoon groen licht als ze de leeftijd van verhuizen hadden bereikt, ze waren dan ook gewoon kerngezond. En de kleinsten zijn tot nu vaak uit gegroeid tot de grootsten van het nest.
Ik vind de pup van TS er prima uitzien, ik zou niet weten waarom hij niet zou kunnen verhuizen.

Vergeleken met 1 maand terug, is hij inderdaad al heel veel gegroeid en als we nu zijn lange benen zien.... Denken we dat hij inderdaad nog heel groot mag gaan worden :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:44

Kimmetjee07 schreef:
Vergeleken met 1 maand terug, is hij inderdaad al heel veel gegroeid en als we nu zijn lange benen zien.... Denken we dat hij inderdaad nog heel groot mag gaan worden :D

Ik denk dat dat inderdaad wel goed komt.
Wij hadden in ons eerste nest een pup, die in het begin echt niet groeide. Die bleef zo klein, dat zelfs de da twijfelde of hij misschien dwerggroei had. Met acht weken woog hij amper drie kilo. Wij vonden dat we hem niet konden verkopen, dat het onze verantwoordelijkheid was. Dus we hebben hem gehouden.
Nu is hij 2,5 jaar en weegt 60 kilo, hij is de grootste van het nest en hij is zelfs groter dan zijn beide ouders geworden. Het zegt niks hoe groot of klein ze als pup zijn, daar kun je gewoon echt niets van zeggen.

Afbeelding

Buddyloveyou

Re: Odie de Bullmastiff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:07

awg wat een leuk beestje!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:40

Hij is wel wat schraal maar het valt zo van de foto alleszins mee. Ik had erger verwacht naar aanleiding van je verhaal. Al blijft hij zijn hele jeugd (tot 1.5 jaar) zo, is dat geen enkel probleem. Bij dit soort honden die gevoelig zijn voor hd vind ik het helemaal niet verkeerd om ze schraal te laten opgroeien (dat is overigens wat anders dan mager. Er loopt bij ons in de buurt een bordeau dog waarvan je van afstand letterlijk alle ribben kan tellen, echt een heuvellandschap. Baas is bang voor hd. Dat is overdreven. Maar licht doorschijnende ribben is niet verkeerd). 1 van mijn poedels is met periodes ook zo, alleen die heeft een vacht waarmee ze het verdoezeld.

http://i59.tinypic.com/k0hlar.jpg
Deze herder is te mager, maar met een kg erbij zou ik het voor een jonge hond waarschijnlijk al prima vinden (herder is ondertussen goed op gewicht).

Zo te zien is hij een 3-4 op de 1-9 schaal van bmi: http://www.dogfoodadvisor.com/wp-conten ... em-480.jpg en dat is voor een jonge hond gewoon goed. Iets zwaarder mag wel, maar hoeft niet.

Wat is het een geweldig leuk hondje, mooi koppie en een prachtige kleur. Echt ontzettend leuk en mooie foto's.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:47

Oh wat heeft die een ondeugende blik. :)

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:16

Mizora schreef:
Hij is wel wat schraal maar het valt zo van de foto alleszins mee. Ik had erger verwacht naar aanleiding van je verhaal. Al blijft hij zijn hele jeugd (tot 1.5 jaar) zo, is dat geen enkel probleem. Bij dit soort honden die gevoelig zijn voor hd vind ik het helemaal niet verkeerd om ze schraal te laten opgroeien (dat is overigens wat anders dan mager. Er loopt bij ons in de buurt een bordeau dog waarvan je van afstand letterlijk alle ribben kan tellen, echt een heuvellandschap. Baas is bang voor hd. Dat is overdreven. Maar licht doorschijnende ribben is niet verkeerd). 1 van mijn poedels is met periodes ook zo, alleen die heeft een vacht waarmee ze het verdoezeld.

http://i59.tinypic.com/k0hlar.jpg
Deze herder is te mager, maar met een kg erbij zou ik het voor een jonge hond waarschijnlijk al prima vinden (herder is ondertussen goed op gewicht).

Zo te zien is hij een 3-4 op de 1-9 schaal van bmi: http://www.dogfoodadvisor.com/wp-conten ... em-480.jpg en dat is voor een jonge hond gewoon goed. Iets zwaarder mag wel, maar hoeft niet.

Wat is het een geweldig leuk hondje, mooi koppie en een prachtige kleur. Echt ontzettend leuk en mooie foto's.

Ik had er inderdaad misschien schraal van kunnen maken ja, zo noemde de DA het ook. Die zag deze rassen liever ook wat schraler in het begin. :j

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:18

Och, wat een leuk hondje <3

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 14:47

Limoen schreef:
Och, wat een leuk hondje <3

Thnx! Het is dat je voor mij zo ver weg woont, anders had ik me ook willen opgeven voor je puppy dagen! :( :)