Mijn vorige nestjes, maar ook de ellende van de afgelopen nesten met opgegeten jongen en een nest waarin een erfelijke afwijking voorkwam. (zie topic: [BB-ITP] Nestje muizen + 2e nest op komst. )
In deze topics staat ook heel veel informatie en uitleg over mijn mousery, het hoe en waarom van het fokken en opgroeien van de kleintjes en het selecteren van de ouderdieren. Dus neem gerust een kijkje.

Een tijdje geleden heb ik weer een koppel kunnen maken in mijn mousery.
Ik heb van mijn voormalige school 2 mooie muizen kunnen meenemen.
Deze dieren zijn nakomelingen van een oudere tak van mijn lijn, en gelukkig zijn deze wel gezond waardoor ik mijn lijn weer kan oppakken.

Zie hier de aanstaande ouders:
Moeder is SE-Golden's Wizo, een duifgrijs uit Zweden.
Vader is Mimocky's Prince of bel air, duifgrijs satijn.

Ik weeg de dames altijd op de dag dat ik ze met de man koppel, zo kan ik mooi volgen hoe veel ze aankomen gedurende de dracht en kan ik ook een beetje inschatten wanneer de kleintjes geboren worden.
Wizo had een startgewicht van 37 gram.
Inmiddels zitten we op dag 20 vanaf het koppelen en ze weegt nu een respectievelijke 61 gram.

Muizen hebben een draagtijd van +- 21 dagen, dus dat betekend dat de kleintjes vanaf morgen geboren kunnen worden

Moeders is zich al mooi aan het voorbereiden en heeft al een flink nest gebouwd.

Volgen jullie weer mee?

Vorige topics:
[BB-ITP] Mijn muizenbende :)
[BB-ITP] Het jonge grut! :D (muizen)
[BB-ITP] baby kleurmuisjes verwacht! UPD P3: Geboren!
[BB-ITP] Binnenkort weer muizenbaby's *Update: geboren op 16-01*
[BB-ITP] Nestje muizen + 2e nest op komst.